Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-06@14:58:52 GMT

◄ پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۵ درصدی ترمینال سلام

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۳۱۷۴۹

◄ پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۵ درصدی ترمینال سلام

تین‌نیوز | 

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که امید داریم با تکمیل ترمینال سلام بتوانیم یک فرودگاه درخور ایرانیان برای آن‌ها فراهم آوریم، گفت: در بخش هوایی فرودگاه تلاش شده تا از سیستم‌های جت‌وی و پل‌های هوایی استفاده و تا جای ممکن از تیم ایرانی بهره گرفته شود، به‌گونه‌ای که امروز می‌توانیم ادعا کنیم با ساخت این ترمینال توانستیم یک تیم طراحی، اجرا و ساخت در ایران تربیت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، عباس آخوندی در جریان بازدید از پروژه در حال احداث ترمینال سلام فرودگاه‌ امام ضمن ابراز خرسندی از این‌که این پروژه مراحل پایانی خود را به سر می‌برد، گفت: در این دوره اتفاق بسیار بزرگی در فرودگاه امام در حال رخ دادن است چراکه به‌یک‌باره ظرفیت این فرودگاه تا دو برابر افزایش پیداکرده و مردم با دسترسی‌هایی اضافه بر دسترسی پیشین (از طریق جاده ساوه) به این منطقه دسترسی خواهند داشت.

آخوندی هوشمندی ترمینال سلام را یکی از ویژگی‌های بسیا بارز فرودگاه امام اعلام کرد و گفت: تمامی امور در این ترمینال به‌صورت هوشمند انجام می‌شود، این بدان معناست که مسافر در بدو ورود به فرودگاه هیچ بازرسی بدنی نداشته و می‌تواند بار خود را به انتخاب خود از میان ۵۲ کانتر ارسال کند.

وی بابیان این‌که بار مسافرین ایرلاین ها پس از تفکیک برای انجام سایر امور آماده می‌شود، گفت: در این راستا برای آسایش بیش‌تر مسافران، افراد پس از تحویل بار به کانتر به سمت محل گذرنامه و بازرسی بدنی خواهند رفت، در این زمان مسافران می‌توانند در تمامی نقاط فرودگاه آزادانه حرکت کرده و به امور شخصی خود بپردازند.

وی با اشاره به تفکیک ورودی عابران و سواره‌ها در قسمت ورودی ترمینال بیان کرد: این اقدام ویژگی دیگر این ترمینال است که خطر تصادف و حوادث این‌چنینی را از عابران پیاده دور می‌کند.

این مقام مسئول تعبیه فضای کافی برای پارکینگ را از دیگر نقاط مثبت این ترمینال دانست و گفت: مسافران در زمان ورود به فرودگاه گویی به یک باغ ایرانی وارد می‌شوند که باعث می‌شود حس و حال و گرته‌ای از ایران را از همان ابتدا شاهد باشند.

به گفته وزیر راه و شهرسازی مسافران وقتی وارد فرودگاه امام می‌شوند علاوه بر روبه‌رو شدن با فضایی دل‌باز و برخوردار از معماری خاص، شاهد برقراری نمایشگاه دائمی هنرمندان ایرانی نیز در این مکان خواهند بود به‌گونه‌ای که در هر گوشه از این فرودگاه یک اثر از بهترین هنرمندان ایرانی نصب‌شده و افراد دیگر نه‌تنها با محیطی صنعتی و خشک مواجه نمی‌شوند بلکه در برابر یک فضای مهربان ایرانی قرار می‌گیرند.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید افزود: هم‌چنین در این فرودگاه تلاش شده تا در قسمت مغازه‌ها فروشگاهی جهت فروش آثار هنری ایرانی برای مسافران داخلی و خارجی در نظر گرفته شود که اقدام مهم و چشم‌گیری به شمار می‌رود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: نام این ترمینال را ازآن‌جهت سلام گذاشتیم تا هرکسی که وارد آن می‌شود، فرودگاه به نمایندگی از مردم ایران به آن سلام کرده و هرآن کس که از طریق این محل از کشور خارج می‌شود، فرودگاه به نمایندگی از مردم آن را با سلام بدرقه کرده و برای او آرزوی سلامتی کند.

آخوندی با تاکید بر این‌که هواپیماهای غول‌پیکر می‌توانند به‌راحتی در این فرودگاه نشست‌وبرخاست داشته و از آن استفاده کنند، گفت: این فرودگاه هم‌اکنون بیش از ۹۵‌درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امید داریم تا دو‌ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: عباس آخوندی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ترمينال سلام هواپیماهای غول پیکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۳۱۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی سریال سلمان فارسی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند
  • پیشرفت ۷۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی لرستان
  • افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی روستای کوچ دیگ سید در گنبد کاووس
  • معرفی پایانه های اتوبوسرانی تهران
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی در گنبد کاووس
  • بزرگترین فرودگاه بین المللی دنیا در اینجا ساخته می شود
  • ببینید | پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی سریال سلمان فارسی
  • پرواز‌های فرودگاه اهواز برقرار است / مسافران از وضعیت پروازی خود مطلع شوند