Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق نتایج یک تحقیق جدید زوال عقل از ۱۰ سال قبل از شروع بیماری قابل پیش بینی است. مشکل زوال عقل بعد از ۶۰ سالگی با از دست دادن مرحله به مرحله حافظه بروز می کند.

از دست دادن حافظه یکی از مشخصه های اصلی زوال عقل است اما افراد مبتلا به این بیماری با از دست دادن حس مسیریابی، احساسات و سایر ابعاد رفتارهای شناختی نیز روبرو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال محققان دانمارکی دریافته اند که این مشکل زودتر قابل پیش بینی است و می توان به پیشگیری آن در افراد با ریسک بالا کمک کرد.

«روث فریک اشمیت»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کپنهاگ، عنوان می کنند: «اگر افراد در معرض ریسک بالا ابتلا به زوال عقل نظیر افراد مبتلا به فشارخون بالا، دیابت، چاقی، افسردگی، کاهش شنوایی و افراد سیگاری بموقع تحت درمان و کنترل بیماری شان قرار گیرند می توان اقدامات پشگیرانه برای کاهش فاکتور پرخطر قبل از شروع بیماری انجام داد و بیماری را به تاخیر انداخت.»

در این مطالعه، داده های مربوط به ۱۰۴,۵۳۷ فرد دانمارکی بررسی شد. محققان توصیه می کنند افراد در معرض خطر بهتر است با پزشک شان برای پیشگیری از ابتلا به زوال عقل مشورت کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سرپرست تیم درمان پزشک افسردگی پزشک چاقی درمان سرپرست تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۳۲۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در مورد خواص سلامت انواع تخمه ها

اگر شما هم همیشه روی میز پذیراییتان یک کاسه تخمه دارید و هنگام فیلم دیدن، صحبت کردن، سرگرم شدن با گوشی به آن پناه می‌برید بهتر است با خواص تخمه‌ها هم آشنا بشوید تا بهتر بدانید که آنچه میل می‌کنید برای چه مشکلاتی خوب است یا اینکه چه تغییراتی در بدن شما ایجاد می‌کند!

تخمه کدو

به گزارش راهنماتو، تخمه کدو آنقدر مفید است که در گذشته بومیان آمریکایی از آن برای درمان مشکلات گوارشی استفاده می‌کرده‌اند و در یک دوره‌ای داروی گیاهی به حساب می‌آمده است.

آنتی اکسیدان بالا

تخمه کدو به دلیل داشتن آنتی اکسیدان زیاد برای مقابله با بیماری‌های مختلف خیلی مناسب است.

تضمین سلامت قلب

این تخمه سطح کلسترول را در بدن کاهش می‌دهد و به همین دلیل هم از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری می‌کند.

کنترل سطح قند خون

اگر دیابت دارید این تخمه برای شما مناسب است. ضمن اینکه اگر قند شما هم افت کند تخمه کدو موجب می‌شود که این سقوط جبران شود. پس به راحتی تنظیم قند را انجام می‌دهد.

بالا بردن کیفیت خواب

به دلیل داشتن منیزیم و تریپتوفان تخمه کدو می‌تواند اختلالات خواب شما را از بین ببرد و خوابی راحت به شما هدیه می‌دهد!

مقابله با سلول‌های سرطانی

داشتن آنتی اکسیدان برای جلوگیری از سرطان خیلی مفید است. ضمن اینکه اگر فردی دچار سرطان باشد با خوردن تخمه کدو به مقابله با رشد سلول‌های سرطانی می‌پردازد.

تامین پروتئین مورد نیاز بدن

هر 100 گرم تخمه کدو حدود 30 گرم پروتئین دارد و در حدود 54% پروتئین مصرفی هر فرد را تامین خواهد کرد.

شادابی پوست و تقویت مو

به دلیل داشتن ویتامین E، برای اینکه موهای محکم و درخشان و پوستی شاداب داشته باشید بهتر است تخمه کدو را در برنامه روزانه تان قرار بدهید!

تخمه ژاپنی

بهتر است بدانید که تخمه جابانی درست است ولی به اشتباه به ژاپنی معروف شده است! جابان هم نام یک منطقه در دماوند است. پس با یک تخمه وطنی روبه رو هستید!

افزایش متابولیسم و لاغری

از آنجا که با افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن، لاغری بهتر روی می‌دهد تخمه ژاپنی هم این کار را برای شما انجام خواهد داد.

کاهش ابتلا به سرطان

با میزان آنتی اکسیدانی که این تخمه دارد می‌تواند سد مقاومی در برابر بیماری‌هایی چون سرطان باشد.

جلوگیری از پوکی استخوان

به دلیل میزان بالای کلسیم که این تخمه دارد می‌تواند از پوکی استخوان جلوگیری کند.

سلامت ماهیچه‌ها

این تخمه سرشار از اسیدهای آمینه ضروری برای بدن است و به همین جهت برای سلامت ماهیچه‌ها خیلی مفید است.

تخمه هندوانه

تقویت سلامت قلب

منیزیم زیادی که تخمه هندوانه دارد باعث تنظیم فشار خون می‌شود و نقش مهمی در سلامت قلب ایفا می‌کند.

تقویت سیستم ایمنی

اگر دچار کمخونی هستید بدانید که این تخمه برای شما خیلی مفید است. وجود آهن زیاد در آن موجب می‌شود سیستم ایمنی بدن شما قویتر بشود.

مناسب برای دیابتی‌ها

مروری بر احوال افراد دچار دیابت نشان می‌دهد که کمبود منیزیم در آنها شدید است. این تخمه با تامین منیزیم می‌تواند قند خون را کنترل کرده و یا جلوگیری از ابتلا به این بیماری کند.

شادابی پوست و مو

به دلیل وجود «روی» در این تخمه برای شادابی پوست و مو بسیار مفید عمل می‌کند. پیاز مو را تقویت کرده و در جهت استحکام آن کمک بزرگی است.

تخمه آفتابگردان

مفید برای کبد چرب
املاح و مواد معدنی موجود در تخمه آفتابگردان به سم زدایی از کبد می‌پردازد و در راستای درمان کبد چرب مفید عمل خواهد کرد.

کاهش کلسترول بد خون

سطح لیپو پروتئین در خون با مصرف این تخمه بالا می‌رود و در نتیجه کلسترول بد خون پایین می‌آید. ضمن اینکه به رفع گرفتگی‌های رگ‌ها کمک می‌کند و باعث بهبود حرکت خون در آنها خواهد شد.

بهبود دستگاه گوارش

فیبر بالایی که در تخمه آفتابگردان موجود است به حرکات روده کمک می‌کند و در درمان یبوست و بیماری‌های سیستم گوارشی خیلی مفید است.

افزایش انرژی

سطح بالای منیزیم در این تخمه باعث کاهش حس خستگی و عصبانیت در فرد می‌شود. ضمن اینکه پروتئین سرشار و ویتامین B که در تخمه آفتابگردان موجود است انرژی شما را بالا خواهد برد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • روشی جدید برای پیش‌بینی احتمال ابتلا به زوال عقل
  • چند پیشنهاد علمی برای جلوگیری از زوال عقل در دوران سالمندی
  • هوش مصنوعی ناجی مبتلایان به آلزایمر خواهد شد؟
  • شناسایی ۹۱ هزار فرد مبتلا به فشار خون در قزوین
  • در مورد خواص سلامت انواع تخمه ها
  • تغییر در سازه مشهور نیویورک برای جلوگیری از خودکشی
  • تغییر سازه مشهور نیویورک برای جلوگیری از خودکشی
  • عفونت های تنفسی و موارد بستری در بوشهر افزایش یافت
  • تشخیص زودهنگام، پنجره امیدی برای بیماران دیابت
  • قرص ضد حساسیت بخوریم یا قرنطینه شویم؟ / مقایسه حساسیت فصلی و سرماخوردگی