Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-28@13:32:33 GMT

رایج ترین علائم عفونت ریه را بشناسید

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۳۲۵۷۳

رایج ترین علائم عفونت ریه را بشناسید

رکنا: عفونت ریه باید به موقع درمان شود تا سبب بیماری های حادتری نشود.

وقتی فردی به عفونت ریه دچار می شود بافت ریه او در قفسه سینه دچار التهاب می‌شود، ما در این جا رایج ترین علائم عفونت ریه را مورد بررسی قرار داده ایم با ما همراه باشید.عفونت ریه بیماری دارای علائم خاص است که باید مورد توجه قرار گیرند و بر اساس همین علائم، درمان انجام شود، ما در این جا رایج ترین علائم عفونت ریه را مورد بررسی قرار داده ایم با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عفونت ریه بنا به علل مختلفی رخ می دهد و به همین خاطر نیز دارای علائم به خصوص و در عین حال متفاوتی نیز هست. "علائم عفونت ریه" با توجه به نوع آن، موضوعی است که ما در این مقاله به آن پرداخته ایم ، با مطالعه دقیق این مقاله با این بیماری و علائم آن به خوبی و به طور کامل آشنا می شوید.

زمانی که فردی به عفونت ریه دچار می شود بافت ریه او در قفسه سینه دچار التهاب می‌شود، علت بروز چنین عفونتی در بدن می تواند ویروسی، باکتریایی، انگلی و قارچی باشد. هم چنین بهتر است بدانید که این بیماری در گاهی مواقع موجب عفونت در گوش می شود.

آشنایی با عفونت های سیستم دستگاه تنفسی بدن

بخش فوقانی سیستم دستگاه تنفسی بدن در برگیرنده بینی، حنجره، حلق و نای است و بخش تحتانی این دستگاه در برگیرنده ریه و اجزای آن. بنابراین با توجه به بروز عفونت در هر یک از قسمت ها آن بخش نامگذاری می شود.

رایج ترین عفونت ریه در بدن

رایج ترین عفونت ریه نوع باکتریایی آن است که از عوارض و علائم آن سوزش پوست است؛ برای درمان این دسته از عفونت ها از آنتی بیوتیک ها استفاده می‌شود. از دیگر انواع آن م‌ توان عفونت ویروسی را نام برد که در موردهای حاد موجب از دست رفتن آب بدن و آبی شدن ناخن ها و لب ها می‌شود. در نوع قارچی نیز شاهد علائم عفونت های ویروسی و باکتریایی هستیم و در موارد خیلی حاد نیاز به عمل جراحی است.

توجه!

لازم به ذکر است که عفونت ریه احتمالا در بخش دیگری از بدن است و توسط جریان خون به ریه منتقل می شود و در نتیجه موجب بروز این بیماری می شود.

بررسی رایج ترین علائم عفونت ریه

شایع ترین علائم عفونت ریه در بدن

به طور کلی می توان مشخص ترین علائم عفونت ریه را که ممکن است در افراد مبتلا دیده شود، در موارد زیر خلاصه کرد. اگر دچار گلودرد شدید و به دنبال آن سرفه های شدیدی داشتید احتمال عفونت ریه نیز وجود دارد پس حتما به پزشک Doctor مراجعه کنید.

سرفه مداوم

تنگی نفس

درد قفسه سینه

خس خس سینه

اما باز هم علائم عفونت ریه با توجه به نوع آن می تواند در افراد متفاوت باشد که در ادامه به آن اشاره کرده ایم.

بررسی انواع علائم عفونت ریه

ذات الریه

از شایع ترین عفونت های ریه می توان ذات الریه را نام برد که دلایل ویروسی، باکتریایی یا قارچی داشته باشد.ذات الریه اغلب پس از آنفولانزا در بدن رخ می دهد. هم چنین این بیماری به نوعی التهاب ریه نامیده می شود. بیشتر اشخاص سیگاری و مسن و همین طور کودکان و نوزادان در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند. علائم ذات الریه با توجه به شدید یا خفیف بودنش ، سن فرد و وضعیت سلامتی Health اش متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی علائم عفونت ریه در بیماران مبتلا به ذات الریه می تواند شامل موارد زیر باشد که عبارت اند از؛

علائمی شبیه به آنفولانزا و سرماخوردگی در بیماران پنومونی خفیف

التهاب ریه

درد و گرفتگی قفسه سینه

درد عضلانی و خستگی

تنگی تنفس

تغییر سطح هوشیاری و عملکرد مغزی (در افراد مسن)

استفراغ (به خصوص در نوزادان)

تب و لرز بالا

برای تشخیص این بیماری لازم است به پزشک مراجعه کنید و بر اساس علت ابتلا درمان شوید.

بررسی رایج ترین علائم عفونت ریه

بیماری سل و علائم عفونت ریه در این بیماری

جالب است بدانید که سل نیز جزو بیماری های عفونی ریوی به شمار می رود که علت آن باکتری مایکوباکتریوم و توبرکلوزیس است و با سرفه سرایت می کند اما از طریق آب، غذا، تزریق خون یا نیش حشرات انتقال پیدا نمی کند. نشانه ها و علائم این بیماری نیز عبارت است از؛

تب

خلط سبز یا خلط آلوده به خون

تنگی نفس

کاهش اشتها

خستگی زود رس و ضعف عمومی

سرفه

بی حالی و تعریق شبانه

بیماری برونشیت و علائم عفونت ریوی

این بیماری به علت التهاب و عفونت در پوشش لوله های برونش رخ می دهد، به هنگام ضعیف تر شدن سیستم ایمنی بدن و عفونت ریه ها بیماری برونشیت ایجاد می شود. برونشیت می تواند حاد یا مزمن باشد از جمله علائم عفونت ریه در این بیماری ریوی می تواند موارد زیر باشد؛

تنگی نفس

قفسه سینه

خس خس سینه

خستگی

مخاط سنگین

سرفه مداوم

سایر عفونت های ریوی

از دیگر بیماری های عفونت ریه می توان به سندرم حاد تنفسی اشاره کرد؛ به عبارتی دیگر این بیماری نوعی از ذات الریه و مسری است.

بررسی رایج ترین علائم عفونت ریه

هم چنین بیماری ذات الجنب از بیماری های عفونتی ریوی است به پرده پوشش دهنده ریه جنب می گویند و هر وقت در این پرده عفونت باشد بیماری ذات الجنب ایجاد می‌شود؛ چنین بیماری ای از طریق ذات الریه و عفونت ویروسی به وجود می آید. درد قفسه سینه و تنگی تنفس از علائم عفونت ریه در این نوع بیماری است.

در این مقاله سعی شد به رایج ترین علائم عفونت ریه در انواع مختلف اشاره و پرداخته شود ، امیدواریم با مطالعه این خبر بیش از پیش مراقب سلامتی خود و عزیزانتان باشید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز شنیع به دختر 8 ساله در خیابان / دخترک باردار شد +عکس

هلیا 7 ساله سمنان را به هم ریخت! + جزییات

پزشک جوان جان معلم قدیمی خود را نجات داد +تصاویر

فرو رفتن سیخ کباب به جمجمه پسر 10 ساله ! + عکس

ژل فاسد خنده را از زن زیبا دزدید! / قاضی تهرانی بررسی می کند

حسین و زن غریبه سرقرار بودند که تهمینه با شکم برآمده سررسید!

جوان مشهدی در مقابل عروس و داماد قربانی شد

علت مرگ فوتبالیست تیم ملی مشخص شد

انتشاراولین عکس از معشوقه مرد قصاب!/ او شوهر زن بی حیارا کشت!+گفتگو

اقدام شنیع 9 پسر با دختر 14 ساله همسایه در خرابه!

قاسم با دوربین جاسوسی از زن و دختر رییس فیلم خصوصی گرفت! /راز وحشتناک ویلا!

دستشویی‌های ایستاده در قم ! +تصاویر

اقدام شنیع فرناز حسود برای بهاره! / پسری که بازی شومی خورد!

شوهر خانم مهندس هر دفعه با زن جدیدی می پرید! + عکس دادگاه

رضا 16 ساله خواب بود که پسرعمویش بی حیایی کرد! + عکس

 

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه پزشک Doctor سلامتی Health سرماخوردگی درمان قدیمی بیماری نیش عفونت ریه عکس زندگی دختر ایران روزنامه زن من جوان ازدواج قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۳۲۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علائم سرطان روده بزرگ را بشناسیم

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر سیدامیر آل‌داوود اظهار کرد: امروزه سرطان‌های روده بزرگ جزء سرطان‌های شایع کشور بوده و موارد ابتلای آن نیز روز‌به‌روز در حال افزایش بوده و به همین رعایت موارد بهداشتی و پیشگیرانه بیشتر از هر زمان دیگری مورد تأکید است.

وی تصریح کرد: در اکثر موارد بیمار مبتلا به سرطان فاقد علائم بارز و آشکار بوده و همین موضوع بعضاً مردم را به اشتباه می‌اندازد و در شرایطی که حال عمومی و وزن و وضعیت اشتهایی خوبی دارند، آن علائم جزئی را جدی نمی‌گیرند و همین موضوع در آینده و در زمان آشکار شدن علائم وضعیت بدتری در فرد بیمار ایجاد می‌کند و بهتر است که با مشاهده هرنوع علائمی، هرچند کوچک، پیگیری و اقدام به‌موقع را داشته باشیم.

عضو هیأت علمی رادیوتراپی و انکولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رابطه با مهمترین علائم سرطان روده بزرگ، بیان کرد: این بیماری علائم و نشانه‌های متعددی دارد که مهمترین آن‌ها ایجاد مشکل در اجابت مزاج، خون در مدفوع و کاهش به یک باره وزن بوده، به خصوص مشکل اجابت مزاج طولانی شود، و فرد چند هفته مداوم یبوست و اسهال داشت باید وضعیتش مورد بررسی قرار بگیرد؛ همچنین در خصوص کاهش وزن هم باید بگوییم که این شرایط بیشتر در زمانی بوده که بیماری به حالت پیشرفته رسیده و باید آن ۲ مورد دیگر را جدی‌تر بگیریم.

دکتر آل‌داوود اضافه کرد: همچنین باید به موضوع دفع خون مخفی هم به‌طور ویژه توجه کنیم و عمدتاً فرد بیمار دچار کم‌خونی مزمن بوده و اگر علائم مشکوک در زمان طولانی مشاهده شد باید حتماً به پزشک مراجعه شود.

وی تأکید کرد: کسانی که سابقه خانوادگی در ابتلای به انواع سرطان‌ها، از جمله سرطان روده بزرگ دارند باید حتماً تحت غربالگری قرار بگیرند، حتی به افرادی هم هیچگونه سابقه خانوادگی در این خصوص ندارند هم توصیه می‌کنیم که پس از رسیدن به سن ۵۰ سال غربالگری سرطان روده را داشته باشند و تست‌های آن به ۳ روش تست بررسی خون در مدفوع، خون مخفی در مدفوع و انجام کولونوسکوپی بوده است.

متخصص پرتو درمانی و رادیوتراپی با بیان اینکه با توجه به کاهش سن ابتلا به سرطان در زمان بیماری نباید در خصوص فرزندآوری اقدام نماید و باید این کار بین ۲ تا ۳ سال پس از بهبود بیماری باشد، خاطرنشان کرد: همچنین باید اشاره کنیم که پس از بهبود بیماری امکان انتقال سلول سرطانی به جنین وجود ندارد و در این خصوص دغدغه‌ای بابت بارداری و نگرانی زوجین وجود ندارد و فقط همانطور که اشاره شد باید از بارداری در دوره درمان بیماری خودداری شود.

دکتر آل‌داوود افزود: همه ما باید در راستای پیشگیری از انواع سرطان‌ها از جمله سرطان روده بزرگ به مواردی همچون تحرک و فعالیت بدنی مناسب روزانه، عدم چاقی و افزایش وزن، عدم مصرف غذا‌های پرچرب به‌خصوص فست‌فودها، عدم مصرف سیگار و دخانیات و عدم مصرف نوشیدنی‌های الکلی توجه نماییم، موضوعی که در افراد با سابقه خانوادگی در این خصوص بیشتر از سایر گروه‌های جامعه مورد تأکید بوده و هست.

وی در پایان گفت: باید همچنین به در پیشگیری از سرطان به موضوع آموزش و افزایش سطح آگاهی جامعه هم توجه کرد و اگر به این مهم نیز توجه شود شاهد آمار بالای تعداد مبتلایان به انواع سرطان‌ها از جمله سرطان روده بزرگ و همچنین کاهش سن مبتلایان به این بیماری نخواهیم بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • علائم آلرژی فصلی را بشناسید + موادغذایی آلژی‌زاراهکار درمان خانگی
  • مسمومیت با قارچ‌های وحشی رشد ۳ برابری داشته است / علائم مسمومیت را بشناسید
  • ۶ علامت مهم حمله قبلی را بشناسید
  • دلیل لرز و بدن درد بدون تب چیست؟
  • علل پرش و اسپاسم عضلانی
  • علائم سرطان روده بزرگ را بشناسیم
  • آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید
  • آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید
  • سندرم ناخن زرد چیست؟
  • بیماری‌های خودایمنی که باعث ریزش مو می‌شوند