Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@07:43:23 GMT

۱۱خاصیت درمانگر شلیل که شاید ندانید!

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۳۲۷۷۲

شلیل مزایای بسیاری برای سلامتی بدن دارد که ممکن است از آنها بی خبر باشید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فقط میوه خوردن شرط نیست! اینکه چه میوه ای می خوریم هم شرط است. امروز می خواهیم شما را با داروی معجزه بخشی به نام شلیل آشنا کنیم تا با روزهای باقی مانده از تابستان، بیشتر به این میوه اهمیت دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  شلیل مزایای زیادی برای سلامتی بدن دارد. این مزایا در برگیرنده عملکرد بهتر سلولی و سلامت سیستم گوارش و بهبود سیستم قلبی- عروقی است. مکانیسم دفاعی آنتی اکسیدان‌های شلیل می‌تواند در مبارزه با شرایط حادی همچون عوارض مرتبط با چاقی، دژنراسیون ماکولا موثر باشد و در پیشگیری از سرطان به بدن کمک نماید. مصرف شلیل می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی، ترویج پوستی شاداب و جوان و سایر موارد کمک کند. این میوه یک میان وعده عالی در دوران بارداری است. شلیل میوه بسیار خوشمزه ای است که متعلق به خانواده Rosaceae است. در حقیقت، این میوه بسیار شبیه هلو است. معمولا شلیل در آب و هوای گرم تر رشد پیدا می‌کند. بیش از ۱۵۰ گونه مختلف از شلیل وجود دارد که از دو گونه‌ی اصلی clingstone و freestone به وجود آمده اند. درخت این میوه عمر کوتاهی دارد و قد متوسطی خواهد داشت. درخت این میوه برگ‌های درخشان و سبزی دارد.   خواص آنتی‌اکسیدانی شلیل دارای قدرت آنتی‌اکسیدانی فوق‌العاده‌ای است که ناشی از مقادیر خوب پلی فنول‌ها، ویتامین C. و کاروتنوئید‌ها مانند بتاکاروتن و کریپتوگزانتین موجود در آن است که البته با غلظت بالاتری در پوست میوه دیده می‌شوند.   کمک به گوارش فیبر موجود در شلیل، آب را جذب می‌کند، به افزایش حجم رژیم غذایی کمک می‌کند، حرکات روده را تنظیم می‌کند و از مشکلاتی مانند گاستریت، یبوست و زخم‌ها جلوگیری می‌کند.   ضد دیابت مصرف میوه‌های کامل باعث کاهش سطح قند خون در بدن می‌شوند که در نهایت به درمان دیابت کمک می‌کنند. کمک به کاهش وزن مطالعات انجام شده نشان داده است که میوه‌های هسته‌دار مانند شلیل حاوی ترکیبات زیست فعال مانند آنتوسیانین ها، کاتچین، اسید کلروژنیک و مشتقات کوئرستین هستند که توانایی مبارزه با بیماری‌های مرتبط با چاقی مانند دیابت و اختلالات قلبی را دارا می‌باشند.   پیشگیری از کم‌خونی اگرچه شلیل غنی از آهن نیست؛ اما منبع بسیار خوبی از ویتامین C. است که باعث افزایش جذب آهن در بدن می‌شود.   پیشگیری از سرطان شلیل‌ها شامل اسید کلروژنیک هستند که به جلوگیری از تومور‌ها و سرطان‌های مختلف مانند سرطان روده بزرگ کمک می‌کنند. تقویت بینایی شلیل حاوی لوتئین است بعلاوه، بتا کاروتن موجود در این میوه به سنتز ویتامین A، حفظ سلامت بینایی و پیشگیری از بیماری‌هایی نظیر کوری و گزروفتالمی کمک می‌کند.   جلوگیری از هیپوکالمی ضد کمبود پتاسیم. حاوی پتاسیم است که برای عملکرد مناسب عصب، سلول‌ها و عملکرد عضلات ضروری است. بهبود سلامت قلب اسید کلروژنیک و آنتوسیانین‌های موجود در شلیل از اکسیداسیون کلسترول بد یا همان LDL جلوگیری کرده و مانع سخت شدن سرخرگ‌ها و تجمع پلاکت‌ها در گردش خون می‌شوند.   تقویت ایمنی فراوانی آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین C، روی و سایر ترکیبات فنولی در این میوه باعث افزایش توانایی بدن در مبارزه با عفونت‌های مختلف و سنتز آنتی‌بادی‌ها می‌شود.   سلامت پوست ترکیبات ضد اکسایشی مانند ویتامین C، لوتئین و بتاکاروتن وجود دارد که نقش‌های مهمی در سلامت پوست دارند.   مفید در بارداری   مادران باردار می‌توانند از ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در شلیل به‌ویژه به دلیل وجود فولات، که به کاهش خطر نقص لوله عصبی مانند اسپینا بیفیدا کمک می‌کند.   فراوانی پتاسیم موجود در شلیل به جلوگیری از گرفتگی عضلات که از مشکلات شایع در بارداری هستند، کمک می‌کند و سطح انرژی را با ساخت پروتئین‌ها حفظ می‌کند.   منبع: مجله سلامتی   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۳۲۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودی رودز: تا ابد مدیون فرانسه خواهم بود/ اخبار WWE

کودی رودز در کنفرانس خبری پس از رویداد بکلش از هواداران حاضر در ورزشگاه تشکر کرد.

اولین دفاع کودی رودز از کمربند آندیسپیوتد WWE دیشب و در مین ایونت رویداد بکلش فرانسه در مقابل ای جی استایلز اتفاق افتاد. هر دو سوپراستار نمایش جذابی را در مقابل هواداران پرشور حاضر در ورزشگاه اجرا کردند و در نهایت نام کابوس آمریکایی به عنوان پیروز این دیدار اعلام شد.

طرفداری | کودی رودز در کنفرانس خبری پس از این رویداد از هواداران خود در فرانسه بابت حمایت‌ها و رکوردشکنی‌شان تشکر کرد. آنها رکورد بیشترین جمعیت حاضر در یک آرنا در تاریخ WWE را شکستند. ( منظور از آرنا فضایی سربسته است و با استادیوم تفاوت دارد) قبل از آنها این رکورد متعلق به هواداران انگلیسی حاضر در رویداد مانی این د بنک پارسال به میزبانی لندن بود.

من تا ابد مدیون فرانسه خواهم بود. اینجا اولین جایی بود که به عنوان قهرمان کمربند WWE به یک PLE قدم گذاشتم. این بزرگترین جمعیت در یک آرنا در تاریخ WWE بود و نام من و ای جی استایلز به این رویداد گره خورد.

 کودی رودز پس از اجرای یک کودی‌کاتر تماشایی به همراه کراس رودز توانست ای جی را با موفقیت پین کند. بالا رفتن دست او در پایان این دیدار با انفجار کرکننده جمعیت همراه بود.

برترین حریف کودی رودز کیست؟

در ادامه همان کنفرانس خبری، یکی از خبرنگاران با یادآوری اینکه پدر کودی، داستی رودز فقید با ریک فلیر یک درگیری طولانی داشتند و به نوعی رقیب سنتی یکدیگر بودند از کودی خواست که "ریک فلیر" دوران حرفه‌ای خودش را انتخاب کند. کودی در تایید این ادعا گفت که پدرش همیشه از بیلی گراهام، هارلی ریس و ریک فلیر به عنوان بزرگترین رقبای خود یاد کرده است. کودی در ادامه گفت که او هنوز رقیبی چندین ساله ندارد که بتواند به عنوان رقیب سنتی او در نظر گرفته شود، اما از 3 نفر نام برد که شاید در پایان دوران حرفه‌ایش از آنها به این عنوان یاد کند.

شاید دوست جدیدم باشد که اکنون روز به روز در حال بهتر شدن بوده و برای بازگشت او بی صبرانه منتظریم. شاید سث رالینز باشد، شاید رومن رینز یا شاید ای جی استایلز.

 

از دست ندهید ????????????????????????

رضا عنایتی: دیگر مهاجمی مثل من پیدا نمی‌شود واکنش به گل شهاب زاهدی: پله هم نمی‌توانست این گل را بزند! سرمربی اینتر: طارمی بازیکن بزرگی است و از داشتنش خوشحالیم اضافه شدن کارلو آنچلوتی به حلقه شادی بازیکنان رئال مادرید / فیلم

دیگر خبرها

  • تابستان پرسروصدای نونیز: مقصد شاید بارسلونا
  • استقلال - ذوب آهن؛ از دست دادن امتیاز؛ شاید به قیمت از دست رفتن قهرمانی / پیش بازی
  • این شاید ترکیب استقلال در بازی امروز باشد!
  • رم ۱-۱ یووه: شاید ده‌روسی سهمیه هم نگیرد!
  • شما یا نمیدانید یا میخواهید که ندانید!
  • کودی رودز: تا ابد مدیون فرانسه خواهم بود/ اخبار WWE
  • ۵ پاس گل و یک گل؛ دنیا مثل مسی نخواهد دید
  • 5 پاس گل و یک گل: دنیا مثل مسی نخواهد دید
  • از دلبری بهارنارنج تا اردیبهشتِ عاشقی در بهارِ شیراز
  • علی دایی - پرسپولیس؟ شاید اتفاق بیافتد!