Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@11:33:50 GMT

کارگاه آموزشی امنیت در مرکز تحقیقات مخابرات برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۳۲۸۵۵

کارگاه آموزشی امنیت در مرکز تحقیقات مخابرات برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات،‌ امروزه با گسترش فزاینده فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی از قبیل شبکه‌های کامپیوتری و اینترنت، حملات کامپیوتری نیز رشد چشمگیری داشته است.

عموما یک حمله کامپیوتری ناشی از وجود آسیب‌پذیری یا ضعف امنیتی یک سرمایه است که مهاجم با آگاهی از آن اقدام به سوءاستفاده کرده و عملیات خرابکارانه خود را انجام می‌دهد؛ در نتیجه در صورتی که سرمایه‌های موجود در یک شبکه، آسیب‌پذیری خاصی نداشته باشند، مهاجم قادر به نفوذ به آنها نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجایی که شناسایی حملات کامپیوتری، ضعف‌ها و آسیب‌پذیری‌های امنیتی مرتبط با سرمایه‌ها برای مقابله بهتر با تهدیدات از اهمیت بالایی برخوردار است، کارگاه آموزشی «امنیت اطلاعات» برای اعضای حراست سازمانها در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران) برگزار شد.

درکارگاه «امنیت» خروجی‌های پروژه «طراحی، راه‌اندازی و پشتیبانی بانک ملی حملات، سرمایه‌ها و حوادث رایانه‌ای»، به عنوان یکی از محورهای گفتگو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این کارگاه مباحثی از جمله توضیح مفاهیم امنیتی شامل آسیب‌پذیری، ضعف، حوادث، دارایی‌ها، الگوی حملات که به عنوان موجودیت‌های سامانه خروجی پروژه فوق‌ در نظر گرفته شده‌اند، مطرح شد.

همچنین در این کارگاه مواردی از جمله «معرفی منابع داده موجود خارجی مربوط به هر مفهوم مانند CVE-Mitre ، آموزش استخراج داده از منابع موجودیت‌ها (وب‌سایت‌ها) با زبان پایتون و فریم‌ورک Scrapy ، آموزش نحوه پاکسازی داده‌ها و ذخیره‌سازی آن‌ها در پایگاه‌داده مربوطه، نمایش داشبورد مدیریتی و دانش‌نامه در قالب ویکی، ارائه مفاهیم تست نرم افزار، انجام تست کاربردی و عملکردی روی سامانه با ابزارهای Jmeter و Selenium و ارائه متدولوژی‌های توسعه نرم‌افزار» تشریح شد.

کد خبر 4403716 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: امنیت اطلاعات حراست مرکز تحقیقات مخابرات کارگاه آموزشی مردم علیه احتکار نوآوری تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری نانو امنیت اطلاعات هوش مصنوعی فناوری فضایی محمد جواد آذری جهرمی سلول بنیادی گوشی آیفون صنعت خودروسازی روباتیک روبات گوگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۳۲۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن

منابع خبری از وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن خبر دادند.

به گزارش ایسنا، سازمان تجارت دریایی انگلیس(آمبری) امروز اعلام کرد گزارشها مبنی بر وقوع حادثه امنیتی در فاصله ۱۵ مایلی دریایی جنوب غرب عدن واقع در یمن دریافت کردیم.

شب گذشته نیز «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای یمنی در دفاع از فلسطین یک کشتی آمریکایی با نام ( MAERSK YORKTOWN )  را در اقیانوس هند هدف قرار دادند.

وی افزود: «نیروهای مسلح یمن همچنین یک ناو آمریکایی را در خلیج عدن و یک کشتی اسراییلی با نام (MSC VERACRUZ )  را در اقیانوس هند مورد حمله قرار دادند.»

ارتش یمن حملات پهپادی و موشکی به کشتی‌های تجاری مرتبط با رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس را در دریای سرخ در همبستگی با فلسطینی‌ها در غزه انجام می‌دهد. این حملات که تقریبا به صورت روزانه انجام می‌شود، شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی را مجبور کرده تا به جای عبور از تنگه باب المندب مسیر طولانی‌تری را که هزینه بیشتری نیز دارد، انتخاب کنند.

در واکنش به حملات ارتش یمن، آمریکا و انگلیس حملاتی را علیه مقرهای ارتش یمن انجام داده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی
  • وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن
  • اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • توسعه سیستم‌های مخابراتی کردستان با سرمایه‌گذاری ۹۱ میلیارد ریالی
  • برگزاری کارگاه آموزشی سبک فرزندپروری با رویکرد اسلامی
  • انهدام باند جعل مدارک تحصیلی و آموزشی
  • رتبه نخست شهرستان کبودراهنگ در فرزندآوری استان همدان
  • نشست «دبیران شورا‌های امنیت ملی کشور‌های عضو بریکس» برگزار می‌شود
  • کشف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در غرب کشور