Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، ابراهیم خلیل آبادی امروز در نشست خبری ارائه گزارش عملکرد یک ساله کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر گفت: چشمه علی بر اثر حفاری‌های تکمیل خط ۶ مترو تهران حدفاصل ایستگاه دولت آباد تا حرم شاه عبدالعظیم دچار نقصان و خشک شده است.
وی ادامه داد: متاسفانه مسئولان مترو تلاش دارند که دلیل این خشک شدن را به گردن خشکسالی بیندازند در حالی که خود این مسئولان واقعیت موضوع را می‌دانند و مشاوران شان نیز تذکرات در این خصوص را پیش از این به آن‌ها داده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خلیل آبادی گفت:: هم اکنون آب قنات چشمه علی موجود است و آن را با پمپاژ به داخل فاضلاب سرخه حصار می‌ریزند و این آب را در پایین دست به کسانی که سهم حق آبه از چشمه علی داشتند، می‌فروشند.
عضو شورای شهر تهران، ری و شمیرانات اظهار داشت: این میراث ۸ هزار ساله خشک شده است و اینگونه مسائل مبتلابه ایران و کشور‌های جهان سوم است.
خلیل آبادی تاکید کرد: ما دل خود را خوش کرده ایم که ۸ خط مترو در شهر تهران
ساخته شده است در حالی که برای این کار ۵۰ هزار قنات که میراث شهر به شمار می‌رود از بین رفته است.
وی با بیان اینکه این موضوع تنها شامل قنات‌های شهر تهران نمی‌شود ادامه داد: مدتی پیش نیز مترو در حال ایجاد هواکش مترو در جلوی درب موزه فرش بود در حالی که این موزه فاخرترین موزه فرش به شمار می‌رود.
عضو شورای شهر تهران افزود: همین الان در جلوی ساختمان مجلس نیز دیوار کشیده اند و وقتی به آن اعتراض می‌شود عنوان می‌کنند که شما دیدگاه امنیتی ندارید این در حالی است که امروز در دنیا از تجهیزات دیگری همچون لوازم الکترونیکی برای حفظ امنیت اماکن استفاده می‌کنند.
عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: هویت ملی ما به حفظ میراث‌ها بستگی دارد و باید توجه داشت که می‌توان پل و خیابان را ایجاد کرد، اما اگر هویت ملی از بین برود دیگر قابل بازسازی نیست.
حسن خلیل آبادی در بخش دیگری از نشست مطبوعاتی کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران به سوالی در خصوص کم شدن نگاه به موضوع دین در شورای پنجم پاسخ داد و گفت: در اولین قدم باید بدانیم که تمامی اعضای کمیسیون فرهنگی دارای سابقه دینی هستند و از رئیس این کمیسیون که فرزند آیت الله بوده است تا رئیس کمیته ورزش که فرزند شهید است در آن حضور دارند.
وی تاکید کرد: نباید به دین نگاه قشری، مناسبتی و تشریفاتی داشت بلکه دین برای بهتر کردن زندگی انسان‌ها آمده است.
عضو شورای شهر تهران گفت: نگاه شورا این است که کار‌های دینی به دست خود مردم انجام گیرد و نه اینکه ابزار ترقی برخی از افراد شود.
خلیل آبادی به کم شدن نذورات در مراسم اربعین به دلیل ریخت و پاش‌های شهرداری اشاره کرد و گفت: ما به دین جفا کرده ایم و آنچه را مردم از ۱۴۰۰ سال پیش ایجاد کرده اند به خاطر کسب شهرت، دولتی کرده ایم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: عضو شورای شهر مترو طرح چشمه علی خشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۳۳۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌ه‌جایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر مسابقه فوتبال با مترو

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ هادی زند از جابه‌جایی ۴۰ هزارو ۳۰۰ نفر از تماشاگران مسابقه فوتبال پرسپولیس و فولاد مبارکه سپاهان با این ناوگان خبر داد و درباره میزان جابه‌جایی مسافر توسط شبکه مترو تهران و حومه در این مسابقه گفت: ایستگاه ورزشگاه آزادی در خط پنج مترو چهارشنبه ۱۲اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مجموع رفت و برگشت پذیرای ۴۰هزارو ۳۰۰تماشاگر فوتبال بود.

وی افزود: در ساعات قبل از شروع بازی ۱۷هزار نفر با مترو به مجموعه ورزشی آزادی انتقال داده شدند و بعد از پایان این مسابقه نیز ۲۳هزارو ۳۰۰ نفر از تماشاگران به این ایستگاه مراجعه و از طریق مترو به ایستگاه تهران (صادقیه) و ایستگاه گلشهر منتقل شدند.

زند خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال مسافری و به منظور رفاه بیشتر تماشاگران و مسافران علاوه بر قطار‌های برنامه ریزی شده ۴ حرکت فوق‌العاده نیز اعزام شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگیری باند سارقان کابل‌های مترو
  • خط ۲ مترو تهران به پایانه جدید شرق وصل می شود
  • خط ۲ مترو تهران به پایانه جدید شرق متصل می شود
  • آمادگی سرمایه گذار برای ساخت مدرن ترین شهربازی در نیشابور
  • جابه‌‌جایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر مسابقه فوتبال با مترو
  • جابجایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر مسابقه فوتبال با مترو 
  • جابه‌ه‌جایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر مسابقه فوتبال با مترو
  • تور بازدید خط ۱۰ مترو تهران
  • تشکری هاشمی: قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین را فقط در سایت‌ها و فضای مجازی دیده‌ام
  • سرانجام پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران