Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز خطاب به ذاکران حسینی نوشت: به مردم بگویید ظهر عاشورا هر کجا هستند، به یاد امام حسین (ع) و آخرین نماز کربلای او، نماز ظهر عاشورا را با شکوه و با اخلاص بپا دارند.

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز به مناسبت ماه محرم و فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی نامه‌ای خطاب به ذاکران و مداحان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با تأکید بر اقامه نماز ظهر عاشورا در محوطه عمومی نوشته است که در ادامه می‌آید:

*نامه‌ای خطاب به ذاکران امام حسین (ع) در سراسر کشور

ذاکر الحسین (ع)

سلام علیکم

اگر قرآن در آغاز بزرگترین سوره خود (بقره) می‌فرماید: «اَلَّذینَ یُؤمِنونَ بِالغَیبِ وَ یُقیمونَ الصَّلوةَ وَ مِمّا رَزَقنهُم یُنفِقون» و همچنین در کوچک‌ترین سوره خود (کوثر) از نماز سخن به میان می‌آورد، امام حسین (ع) در کربلا آن را اقامه می‌نمود «أَشْهَدُ أَنَّکَ قَدْ أَقَمْتَ الصَّلَاةَ».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر قرآن می‌فرماید: «وَ ارْکَعُوا مَعَ الرَّاکِعِینَ‌» امام حسین (ع) نماز ظهر عاشورا را با جماعت آن هم در برابر صفوف دشمن برگزار می‌کند.

اگر قرآن نحوه اقامه نماز در میدان جنگ را به پیامبر (ص) آموزش می‌دهد «وَإِذَا کُنْتَ فِیهِمْ فَأَقَمْتَ لَهُمُ الصَّلَاةَ فَلْتَقُمْ طَائِفَةٌ مِنْهُمْ مَعَکَ وَلْیَأْخُذُوا أَسْلِحَتَهُمْ» امام حسین (ع) در میدان جنگ نماز را اقامه می‌فرماید.

اگر قرآن نماز را به عنوان یک منبع انرژی‌زای غیبی معرفی و مؤمنان را امر به استعانت از آن معرفی می‌فرماید: «اسْتَعِینُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاةِ» امام حسین (ع) نیز در بحبوحه جنگ و مشکلات آن از نماز استعانت می‌جوید.

اگر قرآن اقامه نماز را در اول وقت سفارش می‌فرماید: «أَقِمِ الصَّلَاةَ لِدُلُوکِ الشَّمْسِ» امام حسین (ع) نماز ظهر عاشورا را در اول وقت اقامه فرمودند.

اگر حضرت مسیح (ع) تا زمانی که نفس دارند مأمور به اقامه نماز شده‌اند «وَ أَوْصانِی بِالصَّلاةِ وَ الزَّکاةِ ما دُمْتُ حَیًّا» امام حسین (ع) نیز تا آخری لحظه همراه نماز است.

اگر قرآن از کسانی که تجارت آنها را از نماز غافل نمی‌سازد ستایش می‌کند «رِجَالٌ لَا تُلْهِیهِمْ تِجَارَةٌ وَلَا بَیْعٌ عَنْ ذِکْرِ اللَّهِ وَإِقَامِ الصَّلَاةِ» درباره امام حسین (ع) درباره امام حسین (ع) چه باید گفت که حتی حفظ جان هم او را از نماز غافل نساخت.

امام حسین (ع) نه تنها خود نماز خواند. بلکه نمازهای نمازگزاران را نماز کرد. در حدیث  می‌خوانیم سه چیز موجب قبولی نماز است. حضور قلب، نماز نافله و تربیت سیدالشهدا (ع).

نماز باید در جامعه و علنی اقامه شود «أَقِیمُوا الصَّلاةَ» امام حسین (ع) با آنکه می‌توانست در خیمه نماز بخواند و با اینکه نمازش شکسته بود در مقابل جمعیت نماز به پا داشت.

هنگام اقامه نماز در ظهر عاشورا حدود ۳۰ تیر به سوی حضرت رها شد؛ یعنی در برابر هر کلمه از حمد و رکوع و سجده تقریباً یک تیر به سوی امام پرتاب شد.

به راستی نماز چیست که عصر تاسوعا هنگامی که به سیدالشهدا (ع) اعلام حمله می‌شود. حضرت طی چند نوبت گفت‌وگو جنگ را یک روز به تأخیر می‌اندازد و می‌فرماید: «إِنّی اُحِبُّ الصَّلاةَ»؛ من نماز را دوست دارم، بسیاری از ما نماز می‌خوانیم. ولی چقدر نماز را دوست داریم؟

امام حسین (ع) حاضر می‌شود تا بدن مبارکشان سوراخ سوراخ شود. ولی ارزش نماز شکسته نشود. سر مقدس سیدالشهدا (ع) بر روی نی قرآن می‌خواند. یعنی سر از بدن جدا می‌شود. ولی سر و دل از قرآن جدا نمی‌شود.

برادر عزیز! عزاداری نشان دادن الگو به همه اقشار است. در مراسم عزاداری فضیلت‌ها را نقل کنید. به مردم بگویید ظهر عاشورا هر کجا هستید، به یاد امام حسین (ع) و آخرین نماز کربلای او با حضرت مهدی(عج) که این روزها عزادار جدشان امام حسین (ع) هستند.

نماز ظهر عاشورا را با شکوه و با اخلاص بپا دارند و خود شما نیز به آن عمل کنید.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حجت الاسلام قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور قدس آنلاین نماز نماز ظهر عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۳۳۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطبه های نماز جمعه شهرستان‌های هرمزگان

 نماز جمعه میناب

حجت الاسلام محسن ابراهیمی امام جمعه میناب گفت: لازم است قوای سه گانه وهمه دستگاه‌های دولتی وحاکمیتی برای ثبات اقتصادی؛ وعده صادق اقتصادی را ایجاد کنند و مشکلات معیشتی مردم راحل کنند.

نماز جمعه بندرلنگه

حجت الاسلام ابراهیم شریفی امام جمعه بندرلنگه گفت: از مهمترین مطالبات مردم این شهرستان تسریع در دو بانده کردن جاده‌های مواصلاتی در کریدور غرب به شرق و تکمیل پل آبنمای روستای کنخ در جاده بندر خمیر است.

نماز جمعه اهل سنت بندرلنگه

شیخ مسعود راهبر امام جمعه اهل سنت بندرلنگه هم گفت: معلم جایگاه ویژه‌ای در قرآن و رهنمود‌های رسول خدا دارد.

نماز جمعه رودان

حجت الاسلام محمد بارانی امام جمعه رودان گفت: در اجرای طرح عفاف و حجاب اولویت با کار فرهنگی است.

 نماز جمعه جاسک

حجت الاسلام عباس ذاکری امام جمعه جاسک گفت: حقوق بشر آمریکایی یک شعار دروغین و سرپوش برای دخالت در کشور‌های دیگر است.

 نماز جمعه بندرخمیر

حجت‌الاسلام شعیب صالحی امام جمعه بندرخمیر نیز گفت: حوزه‌های علمیه باید نقش فعال خود را در نشر معارف فقه جعفری ایفاء کند.

 نماز جمعه سیریک

حجت الاسلام محسن سالاری امام جمعه سیریک نیز خواستار نظارت بیشتر در اجرای طرج کالابرگ الکترونیک شد.

 نماز جمعه بشاگرد

حجت السلام حسین غلامی امام جمعه بشاگرد گفت:مسولان از شرایط و ثبات امنیتی در کشور برای جذب سرمایه گذاری بهره ببرند.

 نماز جمعه پارسیان

حجت الاسلام جواد اسماعیل نیا امام جمعه پارسیان گفت: اختصاص حق آلایندگی تاسیسات مستقر در عسلویه به پارسیان وساخت بیمارستان تامین اجتماعی از خواسته‌های مردم پارسیان است.

نماز جمعه حاجی آباد

حجت الاسلام محمد خانجانی امام جمعه موقت حاجی آباد گفت: خیزش دانشجویان در آمریکا و اروپا نشان از تحلیل درست و عقلانیت در دانشگاه هاست.

 نماز جمعه بوموسی

حجت الاسلام جاودان امام جمعه موقت بوموسی هم روز معلم را گرامی داشت.

نماز جمعه توکهور و هشتبندی

حجت الاسلام بهرام سلیمانی امام جمعه موقت توکهور و هشتبندی هم گفت: تحولات جهانی به سوی حمایت از مقاومت و مظلومان فلسطین است.

 نماز جمعه هرمز

حجت الاسلام جعفر رستاخیز امام جمعه هرمز نیز خواستار حضور بیشتر جوانان در هیات‌ها و مراسم مذهبی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • اقامه نماز بر پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه
  • اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در فارس
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان‌های هرمزگان
  • نماز جمعه شهرستان‌ها
  • اولین نماز جمعه در «فرومد» اقامه شد
  • تشییع باشکوه پیکر شهید معلم در ورامین برگزار می شود
  • اقامه نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمودی
  • اعلام ویژه برنامه‌های شهادت امام صادق (ع) در حرم مطهر شاهچراغ