Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-وزیر پیشین امور خارجه در واکنش به خبر تصمیم کره جنوبی برای قطع واردات نفت از ایران، پیشنهاد کرد که تبلیغ کالاهای کره‌ای متوقف و واردات از این کشور نیز محدود شود.

 «منوچهر متکی» وزیر پیشین امور خارجه با بیان اینکه در خبرها به نقل از مقامات کره‌ جنوبی آمده است که این کشور واردات نفت خود از ایران را قطع می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندی پیش نیز خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی نوشت که کره جنوبی نخستین کشور در بین سه خریدار عمده نفت ایران است که درخواست آمریکا مبنی بر به صفر رساندن خرید نفت از ایران را اجرا کرده است، عنوان کرد: کره‌ای‌ها برای اقدامی که در تبعیت از کاخ سفید و علیه منافع ایران انجام می‌دهند نباید جایزه بگیرند.

وی افزود: «به خاطر دارم در اوایل کار دولت نهم،‌ دولت کره‌ جنوبی که در آن زمان عضو غیر دائم شورای امنیت سازمان‌ملل بود به قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تحریم ایران پیرامون موضوع هسته‌ای رأی مثبت داد. در دیدارهای دیپلماتیک به دولت کره‌جنوبی به خاطر این اقدام اعتراض شد و در جلسه اقتصادی دولت پیشنهاد شد که لازم است در روابط اقتصادی با‌ آن کشور تجدیدنظر شود. آقای بان کی مون وزیر امور خارجه وقت کره‌ جنوبی در تماس تلفنی با اینجانب که بیش از نیم ساعت طول کشید، تلاش کرد اقدام کشورش را توجیه کند. نپذیرفتم و گفتم بدانید حتما بر روابط بین دو کشور اثر می‌گذارد. وی ملتمسانه درخواست کرد که معاون وزیر خارجه را برای ادای توضیحات به تهران بفرستد.»

متکی اضافه کرد: «متعاقبا در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شد تبلیغات کالاهای کره‌ای در سطح شهر و صدا و سیما متوقف شود. طی نامه‌هایی به آقایان دکتر قالیباف شهردار وقت تهران و مهندس ضرغامی رئیس وقت صدا و سیما تصمیم دولت را ابلاغ و خواستار اقدام در این زمینه شدم. خوشبختانه توقف تبلیغات سنگین کالاهای کره‌ای موجب شد دولت کره‌ جنوبی در تعاملات سیاسی خود با جمهوری اسلامی ایران جانب احتیاط را رعایت کند. با توجه به روحیات شخصی آقای بان کی مون و وابستگی‌های سیاسی او در دوران دبیرکلی سازمان ملل که به‌ عنوان بی اراده‌ترین دبیرکل سازمان ملل نیز شناخته شد، بعید نمی‌دانم از سوی آمریکایی‌ها رئیس‌جمهور کره‌جنوبی را متقاعد کرده باشد که به عنوان نخستین کشور آسیایی واردات نفت خود را از ایران قطع کند.»

وزیر پیشین امور خارجه بیان کرد: «پیشنهاد می‌کنم اقدام گستاخانه دولت کره‌ جنوبی در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی بررسی و دستور العمل لازم برای توقف تبلیغ کالاهای این کشور در رسانه‌های مختلف دولتی و غیر دولتی ابلاغ شود. همچنین پیشنهاد می‌شود دولت با شیب مناسبی موضوع محدودیت واردات کالاهای ساخت کره‌ جنوبی را در دستور کار خود قرار دهد.»

فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۳۳۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید وزیر صنعت درباره واردات خودروهای کارکرده

عباس علی‌آبادی در حاشیه همایش ایران و چین در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیین نامه واردات خودرو‌های کارکرده چه زمانی ابلاغ خواهد شد و چرا در این زمینه ابهام وجود دارد، گفت: در مورد خودرو‌های کارکرده دولت یک لایحه‌ای را به مجلس تقدیم کرد که تصویب شد و در بازگشت اش وزارت صمت متعهد به تهیه آیین نامه مربوطه شد.

وی افزود: آیین نامه خودرو‌های کارکرده تصویب و به دولت ارسال شد، تا زمانی که این آیین نامه مراحل خود را طی نکند و ابلاغ نشود، من عملا کار دیگری نمی‌توانم انجام دهم.

علی آبادی تاکید کرد: تا زمانی که ابلاغیه نباشد نمی‌توانم سوالات را شما پاسخ دهم و باید منتظر باشم نظر دولت را دریافت کنم، چون نظر وزارت صمت به تنهایی قابل اجرا نیست و باید ببینیم دولت در مجموع با توجه به محدودیت‌ها و ظرفیت‌ها چه مصوبه‌ای می‌دهد. خواهش می‌کنم صبور باشید، به زودی این موضوع روشن می‌شود.

وزیر صمت بیان کرد: فرآیند استفاده از ظرفیت خودرو‌های کارکرده در مناطق آزاد و اقتصادی آماده و مصوبات در حال اجرا است. اگر شخصی پیشنهادی در این زمینه دارد می‌تواند به بخش مربوطه در معاونت حمل و نقل مراجعه کند.

منبع: خبرآنلاین

tags # خودرو سایر اخبار قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟ اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟

دیگر خبرها

  • لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد
  • خبر جدید وزیر صنعت درباره واردات خودروهای کارکرده
  • جلوه‌نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها / تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان سلامت؛ ممنوع
  • راست و دروغ تبلیغ محصولات غذایی در تلویزیون
  • واردات خودرو‌های کارکرده در انتظار ابلاغ دولت به وزارت صمت
  • وزیر صمت: واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • وزیر صمت مطرح کرد: واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • دولت چقدر ارز ۲۸۵۰۰ تومانی پرداخت کرد؟
  • تاکید وزیر صمت بر کیفیت تراکتور ایرانی
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد