Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-19@12:47:32 GMT

۲۵ سکه پیش‌فروش مالیات دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۳۳۶۸۹

 رویداد۲۴به تازگی تقوی‌نژاد -رئیس سازمان امور مالیاتی- اعلام کرده است که "خریداران  تا ۲۵ سکه از مالیات معاف خواهند شد، اما بیش از آن با توجه به جدول رده‌بندی که در نظر گرفته شده باید مالیات بپردازند به گونه‌ای که کسانی که حدود ۱۰۰۰ سکه دارند تا ۳۵ درصد مالیات پرداخت خواهند کرد. " بعد از اعلام این خبر با توجه به اینکه به طور شفاف اعلام نشده بود که کدام سکه‌ها مشمول پرداخت مالیات می‌شوند و از چه زمانی خواهد بود، بار دیگر افرادی که سکه‌های پیش‌فروش را در فاصله پایان سال قبل تا فروردین‌ماه امسال خریداری کرده و برخی تعداد سکه‌های ثبت نامی آن‌ها به حدود هزار سکه هم می‌رسد، نگران این شدند که شاید این طرح آن‌ها را هم در برگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرچه پیگیری موضوع در مراجع مربوطه با پاسخ شفافی مواجه نشد و به عبارتی آن‌ها هم ظاهرا نمی‌دانستند دقیقا شامل کدام سکه‌ها خواهد شد؛ اما این موضوع مشخص بود که بعید است سکه‌های پیش‌فروش  شامل مالیات شود.

این در حالی است که حدود هفت میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه سکه در هفت سررسید از طریق بانک مرکزی پیش‌فروش شده و از اردیبهشت ماه سال جاری نیز تحویل آن آغاز شده است.

از این رو با توجه به اینکه سکه‌های تحویل یک ماهه و سه ماهه ارائه شده و شش ماهه نیز در جریان است و هیچ مالیاتی از این بابت دریافت نشده مابقی افراد نیز شامل پرداخت نخواهند شد.

از سوی دیگر بانک مرکزی در ابتدای پیش‌فروش سکه به صراحت اعلام کرد که هیچ مالیاتی از این افراد دریافت نمی‌کند و بارها تاکید کرده که به تعهدات خود در مورد سکه‌های پیش‌فروش پایبند خواهد بود.

این  در حالی است که در مورد مالیات سکه‌ در تیرماه سال جاری نیز بحث دریافت مطرح شد که در همان زمان هم مالیات‌گیری از سکه‌های پیش‌فروش مورد توافق قرار نگرفت و رد شد؛ چرا که این اعتقاد وجود داشت که اگر سکه‌ها طبق تعهد بانک مرکزی پرداخت نشود، این موجب بی‌اعتمادی شده و البته دلیلی هم برای این موضوع وجود ندارد، زیرا بانک مرکزی تضمین کرده بود که سکه‌ها را به طور فیزیکی و طبق قرارداد اولیه تحویل داده و مالیاتی از آن دریافت نکند. تاکنون نیز روند تحویل سکه‌ها بر همین اساس پیش رفته و صاحبان سکه‌های پیش‌فروش می‌توانند مطمئن باشند که تغییری در این روال ایجاد نخواهد شد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 مالیات سکه پیش فروش بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۳۳۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت‌های مالیاتی باید هدفمند شود

در برنامه بالاتر موضوع معافیت مالیاتی ناشران مورد بررسی قرار گرفت و نظرات موافق و مخالف بررسی شد. آقای مستوفی، سرپرست مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی و آقای علی نقی، عضو کارگروه مالیات اتحادیه ناشران به سوالاتی پاسخ دادند.

مستوفی گفت: در سال ۱۴۰۱ که اظهارنامه‌های مالیاتی دریافت شد، بالغ بر ۸ هزار و ۹۰۰ مودی در حوزه نشر فعالیت خود را اعلام کردند که این افراد بالغ بر ۵۲ هزار میلیارد تومان درآمد یا فروش ابرازی ناشی از فعالیت‌های خود در سامانه سازمان امور مالیاتی ابراز کردند. در اظهارنامه‌های مالیاتی ۱۱.۶ هزار میلیارد تومان معافیت مالیاتی در این حوزه کاری ابراز شده است. از این میزان آن چیزی که توسط ما مورد تایید قرار گرفته بالغ بر ۸.۸ هزار میلیارد تومان آن مورد پذیرش سازمان امور مالیاتی قرار گرفته و تفاوت این میزان یا بررسی نشده یا مورد تایید این سازمان قرار نگرفته است. مالیات ابرازی این ناشران ۳۹ میلیارد تومان بوده و آن چیزی که صادر شده عددی معادل ۳۰۰ میلیون تومان مالیاتی بوده که تشخیص داده شده است.

او افزود: در برنامه بودجه ۱۴۰۳ که معافیت‌های مالیاتی برای افراد حقیقی و حقوقی محدود شده، اما باز هم حوزه نشر و مطبوعات از مالیات معاف هستند. اما قانون یک شرط می‌گذارد و آن هم رعایت ماده ۱۴۶ مکرر قانون مالیت‌های مستقیم است. اما نظر من این است که ما باید معافیت‌ها را هدفمند کنیم و تاثیر معافیتی را که اعمال می‌کنیم ببینیم. پیشنهاد ما در همه حوزه‌ها این است که شرایط اقتصادی را به طور یکسان برای همه فراهم کنیم و فعالین اقتصادی تصمیم بگیرند که در کدام حوزه فعالیت کنند و سودآوری خود را در حوزه فرهنگ ببرند.

مستوفی ادامه داد: وزارت فرهنگ به عنوان متولی این بخش باید برای معافیت‌های مالیاتی نشر، حوزه خرج تعیین کند و به عنوان مثال بگوید مالیات‌های حوزه کتاب، صرفا در راستای افزایش بار فرهنگی حوزه کتاب سرمایه گذاری کند که در حال حاضر چنین نیست.

علی نقی گفت: تنها بخشی از فعالیت‌های مربوط به حوزه نشر، تجاری محسوب می‌شود و یک جنبه فرهنگی هم دارد. کتاب پایه فرهنگ است و حمایت از ناشر و کتابفروش در سیاست‌های اصلی دولت‌ها است. سیاست قانون گذار این بوده که برای ترویج فرهنگ از کتاب فروشان حمایت کند تا با گسترش کار ناشر، فرهنگ توسعه پیدا کند. به همین دلیل قیاس کتاب با کالا‌های تجاری دیگر درست نیست. کمتر ناشری وجود دارد که شامل معافیت‌های شود و به بهانه‌های مختلف این مالیات گرفته می‌شود.

او افزود: درامد‌های مالیاتی از حوزه نشر، برای سازمان امور مالیاتی بسیار ناچیز است، اما این مبلغ ناچیز برای کتاب فروش و ناشر که به سختی فعالیت می‌کنند، قابل توجه است. در حال حاضر معافیت مالی که برای ناشران و کتابفروشان در نظر گرفته شده، عادلانه‌ترین حالت ممکن است. چرا که هر ناشر بر اساس فعالیت خودش از مالیات معاف می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم به نفع جهش تولید است
  • سهم مالیات در عمران و آبادانی کشور برای مردم تبیین شود
  • وضعیت نامطلوب محیط کسب و کار اصلاح می شود
  • استاندار قم: ‌درآمدی عمده‌ای جز محل دریافت مالیات نداریم
  • معافیت‌های مالیاتی باید هدفمند شود
  • سهم مالیات در عمران و آبادانی کشور باید برای مردم تبیین شود
  • موارد مصرف مالیات باید برای مردم تبیین شود
  • مجلس هیچ مصوبه ای برای اخذ مالیات از مهریه نداشته است
  • (ویدئو) موافقت دولت با کاهش مالیات بر ارزش‌افزوده کالا‌های اساسی
  • کاهش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی