Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@22:05:38 GMT

خودروهای بدون راننده هدف بعدی هکرها

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۳۳۶۹۷

خودروهای بدون راننده هدف بعدی هکرها

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مدتی است خودروهای بدون‌راننده وارد زندگی ما انسان‌ها شده اند. تا به امروز این تکنولوژی پیشرفت چشم‌گیری داشته است. این خودروها در موارد زیادی اعم از تاکسی‌های بدون‌راننده و فروشگاه‌های سیار به زندگی انسان پا گذاشته اند. اما آیا این خودروها در برابر ورود هکرها ایمن هستند؟

جان چن، مدیر اجرایی شرکت بلک‌بری، از امکان دسترسی هکرها به کدهای اجرایی خودروهای بدون‌راننده ابراز نگرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت اگر هکرها بتوانند به این کد ها ورود کنند و آن‌ها را با کدهای دست‌نویس خود جایگزین کنند می‌توانند خودروهای بدون‌راننده را به سلاح‌ کشتار تبدیل کنند. این مبحثی که چن مطرح کرد اتفاقی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت مخصوصا که در ماه بهار امسال یک تاکسی بدون‌راننده در آریزونا یک خانم را زیر گرفت و کشت.

ماجرا زمانی نگران‌کننده‌تر می‌شود که طرح‌های پیشنهادی برای حل این مشکل فاصله‌ی زیادی تا اجرایی شدن دارند. البته نظر آقای چن در صنعت تولید این خودروها هیچ تاثیری نداشته و ما نباید منتظر رفع این مشکل در مدل‌های بعدی این نوع خودرو باشیم. باید امیدوار باشیم که این خودروها در آینده هک نشوند و ما شاهد تصادف‌های عمدی و کشتار هدف‌مند هکرها نباشیم.

بیشتر بخوانید: Galaxy note9 نقره‌ای به زودی در آمریکا عرضه خواهد شد

انتهای پیام/

خودروهای بدون‌راننده هک می‌شوند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۳۳۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز تمامی خودروهای داخلی به ردیاب

سردار علی ولیپور گودرزی در حاشیه اجرای طرح دستگیری سارقان و مالخران وسایل نقلیه که ظهر امروز در مقر پلیس آگاهی تهران بزرگ برگزار شد، درباره ایمنی خودروها و اقدامات ضروری برای جلوگیری از سرقت خودرو نیز گفت: جلسات مستمری در خصوص ایمنی و امنیت خودروها میان خودروسازان و پلیس آگاهی برگزار شده و همچنان نیز جلساتی در این خصوص برگزار می‌شود. ما در این جلسات موارد و پیشنهادات خود را در مورد ایمنی خودروها و راهکارهای ارتقاء امنیت خودروها ارائه دادیم که یکی از موارد مطرح شده از طرف ما این بود که تمامی خودروها به ردیاب مجهز شوند.

وی ادامه داد:‌ در جلسات مستمر خود با شرکت‌های خودروساز داخلی، نظرات و دیدگاه‌های خود را در این خصوص بیان می‌کنیم و در مواردی هم با توجه به پرونده‌های موجود مواردی از نقص ایمنی خودروها را به خودروسازان منتقل می‌کنیم تا آن را برطرف کنند. البته در همین راستا نیز تولید برخی خودروها که امنیت و ایمنی لازم را نداشتند، متوقف شد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به تفاهمنامه همکاری میان پلیس و یکی از شرکت‌های دانش‌بینان در حوزه ساخت ردیاب گفت: استفاده از وسایل و تجهیزات الکترونیکی درخودروها راهکار خوبی برای ممانعت از سرقت خودروها است و می‌تواند سرنخ خوبی برای پیدا شدن وسیله نقلیه بعد از سرقت باشد.از این رو تاکید پلیس این است که خودروهای داخلی باید به ردیاب مجهز شوند.

وی ادامه داد: همچنین مالکان خودروهای فعلی نیز می‌توانند با مراجعه به مراکز معتبر خودروی خود را به ردیاب مجهز کنند. علاوه بر آن توجه به هشدارها و توصیه‌های پلیسی نیز ضروری است. استفاده از قفل فرمان، پارک خودرو درمحل‌های دارای روشنایی و تردد و ... از جمله این موارد است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۴ حالتی که حمل خودروهای توقیفی با جرثقیل را الزامی می‌ کند
  • این خودروها پلاک ملی نمی‌ گیرند
  • شاهرخ‌خان در تهران دستگیر شد
  • دستگیری شاهرخ‌خان در تهران | ناگفته های شاهرخ خان در گفت و گو با همشهری آنلاین
  • خودروهای برقی به سرنشینان دیگر خودروها آسیب می‌رسانند
  • تمام خودروهای داخلی باید به ردیاب مجهز شوند
  • تجهیز تمامی خودروهای داخلی به ردیاب
  • خبر پلیس درباره مجهز شدن خودروهای داخلی به یک امکان مهم
  • توضیحات پلیس برای عدم شماره‌گذاری تاکسی‌های برقی و ون‌ها
  • مالکان خودروهای توقیف شده در پارکینگ برای ترخیص ماشین اقدام کنند