Web Analytics Made Easy - Statcounter

آخرین‌ها از طرح افزایش حقوق کارمندان، حمله به سفارت ایران در پاریس، محسنی بندپی: پیشنهادی برای تصدی وزارت کار نداشتم، شمشیر برجام به دست دموکرات ها، گشایش تجارت بانکی ایران و اروپا از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در شنبه ۲۴ شهریور است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، آخرین‌ها از طرح افزایش حقوق کارمندان، حمله به سفارت ایران در پاریس، محسنی بندپی: پیشنهادی برای تصدی وزارت کار نداشتم، شمشیر برجام به دست دموکرات ها، گشایش تجارت بانکی ایران و اروپا از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در شنبه ۲۴ شهریور است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستگاه قضا در برخورد با مفاسد فراجناحی عمل کند

کیومرث عزتی‌پور، وکیل دادگستری در مورد نقاط قوت و ضعف دستگاه قضا در برخورد با مفاسد اقتصادی به خبرنگار سیاسی قضایی خبرگزاری شبستان گفت: ابعاد کاری قوه قضاییه بسیار گسترده است. رسیدگی به پرونده های کلان مبارزه با مفاسد اقتصادی و همچنین پرونده هایی که در آن اعمال نفوذ بسیار است صرف نظر از اینکه باید به سرعت رسیدگی شود در عین حال باید با نگاه عدالت محور نسبت به این پرونده ها تصمیم گیری شود.

وی در مورد راه های عدالت محوری در دستگاه قضا اظهار کرد: یکی از راه های عدالت محوری در دستگاه قضا علنی بودن محاکمات است که البته این موضوع می تواند نقاط ضعف قوه را نیز روشن کند.

عزتی پور با اشاره به وظایف دیگر قوه قضاییه در پیشگیری از جرم و شکل گیری پرونده های گسترده فساد اقتصادی اظهار کرد: این موضوع باید با برنامه‌ریزی، سازماندهی و هماهنگی با متولیان امر از دیدگاه کارشناسانه و علمی و به صورت تخصصی صورت گیرد در حقیقت حفظ امنیت و مبارزه با عناصر ضد امنیت در حوزه اقتصادی موجب می شود تا شاهد نظام اجتماعی منسجم که در آن جرایم کاهش یافته اند، باشیم؛ در نتیجه آرامش و امنیت در ابعاد گوناگون جامعه افزایش یافته و خلاقیت و نوآوری موجب توسعه و پیشرفت جامعه خواهد شد.

 

بهره مندی ۵۱ حزب از یارانه احزاب تاکنون

محمدجواد محمدی نوری، عضو خانه احزاب در گفتگو با خبرنگار احزاب خبرگزاری شبستان در مورد سرنوشت یارانه احزاب گفت: بالاخره با پیگیری های فراوان مسئولان خانه احزاب و مساعدت های مقامات وزارت کشور یارانه تعیین شده سال 96 کمک هزینه به احزاب که در بودجه سال 96 دولت مشخص شده بود به حساب خانه احزاب واریز شد.

وی با بیان اینکه مبلغ یارانه احزاب ۲ میلیارد تومان مشخص شده در بودجه سال 96 بود، خاطرنشان کرد: این مبلغ بیش از این وجه بود اما در اواخر سال 96 با پیگیری های فراوان موفق به تامین این مقدار از وجه مورد نظر شدیم و نهایتا به حساب خانه احزاب واریز شد.

بازرس خانه احزاب در مورد نحوه تقسیم یارانه احزاب اظهار کرد: در جلسه شورای مرکزی خانه احزاب در مورد نحوه تقسیم یارانه به اجماع رسیدیم و بر اساس طرح خانه احزاب از 3 جریان مستقلین، اصلاح‌طلبان و اصولگرایان مأموری انتخاب شد تا پیش نویس و نحوه تخصیص یارانه به احزاب را مشخص کنیم.

درگیری کری و ترامپ بر سر ظریف

جان کری، وزیر خارجه سابق آمریکا این روزها سر خط خبرهای دنیا جای گرفته و تعامل او با ایران و نظراتش نسبت به ترامپ او را به مهمترین رویداد خبری آمریکا تبدیل کرده است. در آخرین جنجالی که جان کری ایجاد کرده، او از گفت و گوهایش با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در چند ماه گذشته خبر داده است. اگر چه این خبر از سوی ظریف و مقامات داخلی کشورمان واکنشی نداشته اما چالشی در آمریکا به وجود آورده است.

بنابراین گزارش،‌ جان کری، وزیر امور خارجه دولت پیشین ایالات متحده در مصاحبه با فاکس نیوز گفته پس از پایان فعالیت دولت پیشین دست کم سه مرتبه با محمد جواد ظریف دیدار داشته است. او همچنین این مساله را رد نکرده که به ظریف گفته منتظر خروج دونالد ترامپ از کاخ سفید بمانند. این مساله خشم مخالفان ایران در دولت آمریکا را برانگیخته است.

در همین رابطه، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت: «جان کری دیدارهایی غیر قانونی با رژیم به شدت متخاصم ایران داشته است که تنها می‌تواند به تضعیف تلاش بزرگ ما و به زیان مردم آمریکا تمام شود. او به آنها گفته که صبر کنند تا دوره دولت ترامپ تمام شود! آیا [برای انجام این ملاقات] نام او در چهارچوب قانون ثبت ارتباط با عوامل خارجی ثبت شده بود؟ بد است!»

 

گشایش تجارت بانکی ایران و اروپا/تبعیت کره جنوبی از آمریکا

کره جنوبی پس از آن که واردات نفت خود از ایران را به صفر رساند تا تحریم های آمریکا علیه کشورمان را اجرایی کند حالا تعاملات بانکی خود با تهران را نیز دچار محدودیت کرده است. یک بانک کره جنوبی از مشتریان ایرانی خود خواسته است تا سپرده‌های خود را از این بانک خارج کنند و حساب خود را ببندند.

این بانک در نامه‌ای به مشتریان ایرانی خود یادآور شده که براساس فرمان بازگشت تحریم های آمریکا علیه ایران، مرحله دوم تحریم شامل ممنوعیت معاملات مالی با ایران به زودی آغاز می شود و بانک پس از نظرخواهی از مشاوران حقوقی آمریکایی به این نتیجه رسیده است که هرگونه ارتباط با مشتریان ایرانی باعث قرار گرفتن در معرض تحریم ثانوی قرار خواهد گرفت.

این نامه با یادآوری اینکه تحریم ثانوی به منزله محرومیت بانک از معاملات ارز خارجی به دلار خواهد بود، ضمن ابراز تاسف از وضعیت موجود، گفته است که چاره ای ندارد جز اینکه از مشتریان ایرانی خود بخواهد تا قبل از اجرایی شدن مرحله دوم تحریم‌ها، سپرده خود را از بانک خارج و حسابشان را مسدود کنند.

اما این در حالی است که یک سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان روز گذشته در یک نشست خبری رسمی اعلام کرد: آلمان و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به دنبال ایجاد یک نظام پرداخت با ایران هستند تا بتوانند پس از آغاز اعمال تحریم‌های آمریکا علیه این کشور خاورمیانه به تجارت با آن ادامه دهند.

 

تلاش آمریکا برای جبران کاهش صادرات نفت ایران

وزیر انرژی آمریکا در دیدار روز جمعه خود از مسکو ادعا کرد که سه کشور آمریکا، عربستان سعودی و روسیه می توانند با افزایش میزان تولید نفت، کاهش صادرات نفت ایران را در عرصه جهانی جبران کنند.

طبق خبر رویترز، «ریک پری» گفت: این سه کشور می توانند با افزایش میزان تولید نفت خود ظرف ۱۸ ماه آینده، کاهش صادرات نفت ایران و هر کشور نفتی دیگر را جبران کنند.

این ادعا در حالی مطرح می شود که تولید نفت خام آمریکا در ماه‌های آگوست و ژوئن سال جاری از عربستان و روسیه پیشی گرفت تا پس از بیش از ۱۰ سال، ایالات متحده به بزرگ‌ترین تولید کننده نفت خام جهان تبدیل شود.

طبق گزارشی که هفته گذشته سازمان اطلاعات انرژی آمریکا منتشر کرد، این کشور در ماه فوریه موفق شد پس از دو دهه در تولید نفت خام از عربستان پیشی بگیرد و در ماه آگوست و ژوئن، برای اولین بار از سال ۱۹۹۹ بیش از روسیه نفت خام عرضه کرد.

شمشیر برجام به دست دموکرات ها/لرزش پایه های دولت ترامپ

دونالد ترامپ رئیس جمهور جمهوری خواه آمریکا به بهانه وعده انتخاباتی خود از برجام خارج شد و این مساله را خواسته مردم آمریکا تلقی کرد اما حالا ماندن برجام از سوی رقبای ترامپ به وعده ای برای انتخابات تبدیل شده و دموکرات ها سعی دارند با تصویر دنیای بدون برجام بتوانند مردم آمریکا را با این معاهده همراه کرده و خروج ترامپ از آن را به نقطه ضعف او تبدیل کنند.

در همین رابطه، هرچه به انتخابات میاندوره ای آمریکا در نوامبر نزدیکتر می شویم اظهارات ضد ترامپی دموکرات ها وسعت می یابد و در همین راستا مخالفت های ترامپ با ایران و بدعهدی های دولت او در مقابل تهران و خروجش از برجام دستاویز انتخاباتی حزب رقیب قرار می گیرد.

جان کری به عنوان یکی از چهره های مطرح دموکرات ها که گفته می شود در انتخابات ریاست جمهوری دوره بعدی آمریکا نیز حضور خواهد یافت در این مساله پیشتاز شده و اخیرا با مصاحبه های جنجالی خود با شمشیر برجام و ایران چنان بر ترامپ می تازد که توانسته بخش عمده ای از افکار عمومی را نیز با خود همراه کند.

 

رییس جمهور با ادله قوی در نشست عمومی سازمان ملل حضور پیدا کند/میدان را یکطرفه خالی نکنیم

غلامعلی جعفرزاده، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی سخنان مبنی بر عدم حضور رییس جمهور در سازمان ملل به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: عده ای و مجموعه هایی توصیه می کنند که رییس جمهور در هفتاد و دومین نشست عمومی سازمان ملل حضور پیدا نکند که این توصیه اشتباه است، انشاءالله که مغرضانه نیست و از سر نادانی و ناآگاهی است.

وی اظهار داشت: انتظار داریم آقای روحانی میدان را یکطرفه خالی نکند و ما مقتدرانه در میدان حضور پیدا کنیم چرا که ما صاحب منطق و ادله های روشنی هستیم.

جعفرزاده با اشاره به اینکه انتظار داریم رییس جمهور ضمن حضور در این مجامع از حقوق ملت ایران و سایر ملل مظلوم دنیا که مورد ظلم قرار گرفتند، دفاع کنند تا ماهیت آمریکا و رژیم صهیونیستی برای همه روشن شود، تصریح کرد: اگر ما به هر دلیلی در سازمان ملل حضور پیدا نکنیم از تمامی فرصت های در اختیار مان برای دفاع از حقوق ملت ایران عقب می افتیم و خود به خود از پیش بازنده ایم.

 

ایجاد ۴۰۲ هزار فرصت شغلی در وزارت کار و معاونت علمی ریاست جمهوری

سید حمید پور محمدی، معاون سازمان برنامه و بودجه در مراسم امضای دو یادداشت تفاهم ایجاد اشتغال بین این سازمان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت علمی و فناوری رییس جمهور گفت: هر دو یادداشت تفاهم ۶ برنامه دارند که در مجموع ۱۲ برنامه برای ایجاد اشتغال به اجرا در می آید.

وی طرح های کارورزی دانش آموختگان، مشوق بیمه کارآفرینی، مهارت آموزی در محیط واقعی کار، یارانه دستمزد، توسعه تامین مالی خرد و توسعه و حمایت از مشاغل خانگی را از برنامه های تفاهم سازمان برنامه و بودجه و وزارت کار اعلام کرد.

پورمحمدی عنوان کرد: در مجموع با اجرای این ۶ طرح ۳۳۸ هزار فرصت شغلی ایجاد می شود که هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای تامین مالی آن اختصاص یافته است.

وی گفت: از این میزان ۷۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و ۸۷۵ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه تامین مالی می شود.

تفاهم سازمان برنامه و بودجه و وزارت کار برای ایجاد اشتغال

امروز شنبه ۲۴ شهريور با حضور محمدباقر نوبخت،‌ معاون رئيس‌جمهوري و رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور، انوشيروان محسني بندپي سرپرست وزارت تعاون،‌ كار و رفاه اجتماعي و سورنا ستاري، معاون علمي و فناوري رياست جمهوري دو تفاهم‌نامه جداگانه با موضوع «ايجاد فرصت‌هاي شغلي جديد در سال ۱۳۹۷» و «برنامه‌هاي افزايش اشتغال نيروي انساني تحصيلكرده و متخصص» در سازمان برنامه و بودجه كشور به امضا رسید.

 

هیچ پیشنهادی از سوی رییس جمهور برای تصدی وزارت کار دریافت نکردم

انوشیروان محسنی بندپی، سرپرست وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماهی در گفتگو با خبرنگار دولت خبرگزاری شبستان درخصوص ارائه پیشنهاد از سوی رییس جمهور به وی برای تصدی این وزارتخانه گفت: هیچ پیشنهادی در این خصوص از سوی رییس جمهور به من نشده است.

بنابراین گزارش، علی ربیعی، وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه علنی 17 مرداد مجلس شورای اسلامی با ۱۲۹ رای موافق، ۱۱۱ رای مخالف از مجموع  ۱۴۳ رای استیضاح شد و پس از وی انوشیروان بندپی از سوی رییس جمهور به عنوان سرپرست این وزارتخانه انتخاب شد. رییس جمهور تا ۱۷ آبان فرصت دارد تا گزینه خود را برای تصئی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس شورای اسلامی معرفی کند.

 

حمله به سفارت ایران در پاریس

چند نفر از اعضای گروهک ضد انقلاب کومله به سفارت ایران در پاریس تعرض کردند پلیس فرانسه با وجود اطلاع قبلی از احتمال رویداد، برای جلوگیری از این تعرض در محل حاضر نشد.

آخرین‌ها از طرح افزایش حقوق کارمندان

محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه ایجاد اشتغال بین وزارت کار و سازمان برنامه و بودجه و معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و این سازمان در جمع خبرنگاران راجع به افزایش حقوق کارمندان گفت: در این رابطه در حال بررسی هستیم و اگر تصمیماتی گرفته شود اطلاع رسانی خواهد شد ضمن اینکه در این شرایط باید توجه داشته باشیم اگر می خواهیم اقداماتی انجام دهیم که مشکلی حل و جبران شود نباید از آن سو یک بار مالی جدید برای دولت ایجاد شود.

وی افزود: ما در حال حاضر در شرایطی هستیم که حجم نقدینگی فراوانی در بازار وجود دارد و همه سیاست های ما باید به گونه ای باشد که حجم نقدینگی زیاد افزایش تقاضایی را نداشته باشد که نتوانیم با عرضه آن را پاسخ دهیم.

 

شورای نگهبان از نقد و انتقاد هیچ وقت ضرر نکرده است/شورا ملاکی برای احراز شایستگی افراد ندارد

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز شنبه 24 شهریور با اشاره به تصویب قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان گفت: علیرغم اینکه این طرح، طرح بسیار خوبی بود ولی در نوبت اول که توسط مجلس به شورا ارایه شد به دلیل ابهامی که در یکی دو بند آن وجود داشت شورا آن را رد کرد.

وی اظهار داشت: ابهامی که از طرف شورا مطرح شد این بود که مشخص نبود اختیارات فرمانده کل قوا مربوط به دستگاه متبوع بوده و اجازات خواسته را پیش بینی کرده بود که در این موارد ابهاماتی ایجاد شده بود و مجلس بعد از رفع ابهام به شورا فرستاد و شورا در نهایت آن را مصوب کرد.

وی با اشاره به لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی گفت: این لایحه در نوبت اول که به شورا فرستاده شد به دلیل اینکه در آن نظرات رییس قوه قضاییه مدنظر قرار نگرفته شده بود اما به دلیل اینکه مجلس بعدا اسنادی را ارسال کرد که طبق آن اسناد نظرات رییس قوه در این لایحه اعمال شده بود لذا شورا وارد بحث و بررسی آن شد و در مرحله دوم 4 ایراد را به این لایحه وارد دانست که از آن جمله این بود که هویت اعضایی غیر از قوه مجریه مغایر اصل 63 قانون اساسی بود و همچنین در ماده 5 آن از این جهت که مشخص نیست آیین نامه های مذکور جنبه تقیینی دارند یا خیر ابهام وجود دارد که پس از رفع ابهام اعلام نظر خواهد شد.

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم محرم شیرخوارگان حسینی اردبیل خبرگزاری شبستان عزاداری امام حسین ع شیراز شیرخوارگان دفاع مقدس شهید گمنام سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۳۳۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست/ اشتباه عالِم مانند اشتباه فرد عادی نیست، عده‌ای را منحرف می کند/ روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند‌

به گزارش جماران؛ آیت الله العظمی دوزدوزانی تبریزی در درس اخلاق خود در مسجد اعظم قم بیان کرد: الإمامُ علیٌّ علیه السلام: زَلَّةُ العالِمِ کانکِسارِ السَّفینَةِ تَغرَقُ ، و تُغرِقُ. ( بحار الانوار، ۳۹ ، ۵۸). امام على علیه السلام می فرمایند: لغزش عالم مانند شکسته شدن کشتى است که سرنشینان خود را غرق مى کند و خودش هم غرق مى شود. 

آیت الله العظمی دوزدوزانی تبریزی تاکید کرد: اشتباه عالم مانند اشتباه فرد عادی نیست. (فکر و عمل اشتباه او ) عده ای را منحرف می‌کند، مانند محمدعلی باب، دین مردم را سست ( و منحرف ) می‌کند. در عصر حاضر، عالِم را روحانی خطاب می‌کنند. 

آیت الله العظمی دوزدوزانی تبریزی افزود: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست. باید فکر و عمل و خواب و همه چیز او به معنویت مربوط باشد. روحانی برای دنیا حرکت نمی‌کند. روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش  و تبلیغ کند‌.

برگردد آنکه با هوس کشور آمده است

سر ناورد به افسر شاهی گدای ما

زندگانی عالمان را بخوانید. سید نعمت الله جزائری چه گونه زندگی می‌کرد؟ 

آه ، من خجالت میکشم. 

بعضی می‌گویند نمی‌شود. خب برای چه طلبه شده اید؟

اگر برای دنیا آمده اید، بروید. نتیجه عکس دارد. می آیند؛ گمراه می‌شوند؛  قومی را به گمراهی می‌کشند. 

داستان شقرانی که از موالی امام صادق علیه السلام است را خوانده اید و می‌دانید!

امام است، تقیه می‌کند، رفته است پیش منصور. شقرانی از امام درخواست وساطت برای معیشتش  را دارد. شرابخوار است اما امام که جانم به فدایش، قبول می‌کند. 

کار که حل شد امام فرمودند: 

إِنَّ اَلْحَسَنَ مِنْ کُلِّ أَحَدٍ حَسَنٌ وَ إِنَّهُ مِنْکَ أَحْسَنُ لِمَکَانِکَ مِنَّا وَ إِنَّ اَلْقَبِیحَ مِنْ کُلِّ أَحَدٍ قَبِیحٌ وَ إِنَّهُ مِنْکَ أَقْبَحُ لِمَکَانِکَ مِنَّا. ( بحارالانوار، ۴۷، ۳۵۰)

خوبی از همه خوب است، اما از تو خوبتر چون به ما منسوب هستی و بدی برای همه بد است، اما از تو بدتر زیرا که تو منسوب به ما هستی.

تو از شیعیان امام صادق علیه السلام هستی ( بایست مراقب رفتار و کردارت باشی)

امام علیه السلام پندی دیگر هم برای ما دارد: 

کسی که خلاف می‌کند با اشاره  و تلویحا به او تذکر دهیم.

نگوییم نمازت باطل است. بگوییم در رساله این را ، اینطور خوانده‌ام.

وظیفه ما خیلی سنگین است.

خطا اگر در حوزه باشد بسیار بد است. اگر برای آبادانی دین کاری نمیکنیم، دین را خرابتر نکنیم.

آقایی که می‌خواهی روحانی باشی  و جهنمی نباشی، مواظب باش کار عکس نشود.حتی الامکان اگر برای آبادانی دین کاری نمی‌کنیم، خرابتر نکنیم.

ان شاءالله موفق باشیم که مردم را هدایت کنیم و شرط آن ابتدا هدایت خودمان است.

والسلام علیکم و رحمت الله  و برکاته

دیگر خبرها

  • افزایش حقوقها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد 
  • میزبانی ایران اکسپو از ۸۰ کشور | کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • آیت‌الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست/ اشتباه عالِم مانند اشتباه فرد عادی نیست، عده‌ای را منحرف می کند/ روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند‌
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • شوک بزرگ درباره حقوق ۱۴۰۳/ دریافتی کارمندان و کارگران کاهش می‌ یابد؟
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان