Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- «مهدی تاج» رییس فدراسیون فوتبال، گفت: فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در بحث قوانین تابع اساسنامه ای است که به تایید فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) رسیده و در آن مجمع رکن رکین این نهاد مستقل غیردولتی است.

به گزارش ایرنا، تاج روز شنبه در گفت و گو با سایت فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سئوال که این روزها شایعات مختلفی پیرامون موضوع درصد جانبازی شما مطرح و حتی رقم 52 درصد هم عنوان شده است، چند درصد جانبازی دارید، افزود: همانطور که گفتید موارد مختلفی پیرامون این موضوع مطرح شده که در جای خود قابل تامل است با این وجود این درصد هرگز از زبان اینجانب یا هر فرد دیگری در فدراسیون فوتبال مطرح نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی درپاسخ به این سئوال بالاخره درصد جانبازی شما چقدر است،توضیح داد: درصد جانبازی ام حدود 50 درصد است البته باید بگویم در 10 سال گذشته در کمیسیون حاضر نشده ام، اما با توجه به ضایعات به وجود آمده در لگن و ضرورت تعویض لگن با نظر پزشک متخصص ممکن است تغییراتی در درصد جانبازی ام پدید آید.
وی تاکید کرد: برهمین اساس شایعات دیگر در این باره عاری از واقعیت است و بهترین پاسخ در این زمینه را دکتر طائبی مدیر کل کمیسیون پزشکی
بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان و بیان کرد. البته من در همه این سال ها هیچ گاه از بحث جانبازی استفاده مادی و غیرمالی نبرده ام و نخواهم کرد.
وی در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص موضوع بازنشستگی و تکلیف رییس فدراسیون فوتبال نیز اظهار داشت: بسیاری از اعضای هیات رییسه و هیات های فوتبال سراسر کشور مشمول بحث بازنشستگی هستند. حضور این عزیزان بر اساس بند یک اساسنامه فدراسیون فوتبال است که فدراسیون را یک نهاد غیردولتی و دارای شخصیت حقوقی مستقل دانسته است. بر اساس همین اساسنامه به عنوان مثال «علی کفاشیان» 10 سال پیش از این رییس فدراسیون فوتبال شدند در حالی که همان زمان سه سال بود که بازنشسته شده بودند. با این همه چنانچه فدراسیون فوتبال مشمول قوانین نهاد دولتی شود،هیچ اصراری بر استفاده از بازنشستگان نداریم.
وی اضافه کرد: اینجا بحث تاج و تاج ها نیست و مهم فوتبال کشور است. از این رو هرگز نباید اجازه دهیم که فوتبال ملی اسیر برخی مشکلات شود آنچه بیان می کنم این است که فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در بحث قوانین تابعی از اساسنامه ای است که به تایید فیفا رسیده و در آن مجمع رکن رکین این نهاد مستقل غیردولتی است.
رییس فدراسیون فوتبال ادامه داد: با این همه چنانچه روزی قانون حکم کند که هر فرد یا مسئولی در حوزه مدیران فدراسیون فوتبال در سمت خود باقی نماند، اطمینان داشته باشید بدون درنگ این اتفاق رخ می دهد، ولی تا زمانی که فدراسیون فوتبال بر اساس یک روند دموکراتیک و با احترام به یک مجمع بنا شده نباید اجازه بدهیم اتفاقاتی رخ دهد که فوتبال به عقب بازگردد.
به گفته وی در سال 85 که فوتبال ما تعلیق شد، کمیته انتقالی با حضور شش کارشناس و نمایندگان فیفا و سازمان تربیت بدنی وقت به ریاست «محسن صفایی فراهانی» شکل گرفت و در نهایت اساسنامه ای تصویب شد که بر اساس آن فدراسیون فوتبال را نهادی غیردولتی تعریف کردند و درحال حاضر نیز حدود 11 سال است که فدراسیون فوتبال به عنوان یک نهاد غیردولتی در حال فعالیت است.
تاج درعین حال تاکید کرد: اطاعت و تبعیت از قانون بر همه لازم است و باز هم اعلام می دارم که در صورت تشخیص دولتی بودن فدراسیون هیچ اصراری بر ماندن کلیه بازنشستگان در فدراسیون نخواهد بود.
ورزشی **9144**1368

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش فوتبال فدراسيون فوتبال تاج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۳۳۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت پرسپولیس رد شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ به نقل از ‌سایت رسمی فدراسیون فوتبال؛ در خصوص استیناف باشگاه پرسپولیس نسبت به رأی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال که به موجب آن حکم به توقف رسیدگی در خصوص شکایت باشگاه پرسپولیس علیه باشگاه آلومینیوم اراک مبنی بر عدم برقراری نظم در بازی مورخ 26 بهمن ماه 1402 و همچنین رد شکایت باشگاه تجدیدنظرخواه نسبت به عملکرد داور مسابقه صادر گردیده است با عنایت به مجموع محتویات پرونده و استدلالات مندرج در رای صادره، ایراد و اعتراض موثری که خدشه بر دادنامه معترض عنه وارد نماید به عمل نیامده، مستنداً به ماده 106 مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال ضمن رد اعتراض دادنامه صادره، عیناً تائید و اعلام می‌گردد. رأی صادره قطعی است.

۲۵۸ ۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902132

دیگر خبرها

  • واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش
  • حکم فدراسیون در مورد هوادار جنجالی سپاهان!
  • عدم وجود نهاد مستقل تصمیم‌گیر و مجری، حلقه مفقوده هوشمندسازی انرژی
  • احتمال بازنگری قانون ممنوعیت مسابقات ملی در خارج از کشور
  • سازمان ملل: ۸۵ درصد از مدارس غزه آسیب دیده‌اند
  • تدوین اساسنامه صندوق ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان دانشگاه آزاد/ تحول اداری به‌زودی آغاز می‌شود
  • اعلام رای کمیته استیناف درباره پرسپولیس
  • رویارویی تیم ملی فوتبال روسیه با بلاروس در مینسک
  • شکایت پرسپولیس رد شد
  • فراخوان ویسی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال