Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: یکی از موبدان زرتشتی استان یزد که پیرغلام امام حسین (ع) و مداح اهل بیت نیز هست، گفت: احترام ویژه زرتشتیان ایران و جهان به سومین امام شیعیان به دلیل دفاع تاریخی از مظلوم ، حق و حقیقت است.
به گزارش خرداد ،رستم کاوسیان زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عشق و ارادت خاص زرتشتیان به امام حسین (ع) ریشه تاریخی دارد و با آغاز محرم و عاشورا به اوج خود می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ادامه داد: فردی که در دفاع از مظلوم، آرمان ها و اهداف الهی حاضر به شهادت خود و خانواده اش شد، بسیار لایق احترام است و این در وجود آن حضرت کاملا عیان است. به گفته این موبد زرتشتی از دیرباز، خانواده اش احترام خاصی به امام حسین (ع) و فرزندان آن حضرت قائل بوده و هستند ، همه ساله در محرم به خصوص روزهای تاسوعا و عاشورا نذر و هدایایی در این ارتباط در نظر می گیرند. کاوسیان زاده 58 ساله که صاحب سه فرزند و دفترخانه ازدواج و طلاق در یزد دارد، تصریح کرد: به احترام ماه محرم و عاشورای حسینی در این ایام هیچ ازدواج و طلاقی برای زرتشتیان ثبت نمی شود. وی به اهمیت حفظ وحدت بین ایرانیان در مسائل مختلف اشاره کرد و یادآور شد: یزد از جمله شهرهای ایران است که مظهر همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان مختلف از جمله زرتشتیان، مسلمانان و یهودیان است و از گذشته بسیار دور تاکنون آنها در کنار هم در کمال آرامش و آسایش زندگی مسالمت آمیزی داشته و دارند. این موبد زرتشتی با اشاره به قیام امام حسین (ع) در محرم سال 61 هجری قمری بر همدلی و حفظ وحدت مردم ایران در راستای اهداف و برنامه های انقلاب به رهبری مقام معظم رهبری تاکید کرد. کاوسیان زاده تاکنون در چندین همایش پیرغلامان امام حسین (ع) در استان یزد و ایران از سوی مسئولان امر تجلیل شد. استان یزد یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 6 هزار نفر آنها پیرو آیین « آشو زرتشت» پیامبر ایران باستان هستند که عمدتا در شهرهای یزد، تفت، اردکان و میبد زندگی می کنند. شمار پیروان زرتشت در جهان حدود 150 تا 200 هزار تن تخمین زده می شود که از این تعداد حدود 30 هزار نفر در ایران ساکن هستند. زرتشتیان ایران یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارند و هم اکنون یکی از 11 عضو شورای شهر یزد نیز از اقلیت زرتشتی است.  برچسب ها: موبد زرتشتی ، زرتشتیان ، امام حسین

منبع: خرداد

کلیدواژه: زرتشتیان امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۳۵۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری مردم آذربایجان غربی در سوگ شهادت امام صادق(ع)

به مناسبت سالروز شهادت ششمین اختر تابناک سپهر امامت و ولایبت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام مراسم عزاداری در خیابان ها، مساجد و تکایای آذربایجان غربی با شکوه خاصی برگزار شد.

دوستداران و عاشقان اهل بیت (ع) در خیابان‌های شهرهای مختلف استان به ویژه در شهرستان ارومیه گردهم آمدند و در سوک شهادت جانسوز امام ششم شیعیان و رئیس مذهب جعفری در قالب دسته های سینه زنی و شاه حسین گویی عزاداری کردند و اشک ماتم ریختند.

مردم مؤمن و ولایتمدار و متدین ارومیه علاوه بر حضور در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی، امروز در خیابان امام خمینی ارومیه در سوگ صادق آل محمد (ع) به عزاداری پرداختند و ارادت خود را به خاندان اهل‌ بیت (ع) ابراز داشتند.

مراسم سنتی شاه حسین گویی نیز توسط مردم ولایی و عزادار ارومیه با حضور اقشار مختلف از جوانان و پیران دوستدار اهل بیت در خیابان عطایی ارومیه برگزارشد. 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • رویکرد منطقی، احترام به حقوق ملت‌ها در استفاده صلح‌آمیز از فناوری هسته‌ای است
  • حسینی: امروزه فریاد حمایت از غزه در غرب طنین‌انداز شده است
  • حسینی: اقدامات دولت سیزدهم تعامل با کشورهای جهان را فراهم کرده است
  • سوگ مردم استان یزد در محرم شهادت امام جعفر صادق (ع)+ فیلم
  • حجاج دیگر کشورها در مراسم حج محبت زائران ایرانی را احساس کنند
  • زائران حج، دفاع از ملت مظلوم فلسطین را مورد توجه قرار دهند
  • پاسداری از خون و راه شهدا، رسالت همگانی
  • زائران حج دفاع از ملت مظلوم فلسطین را مورد توجه قرار دهند
  • کسبه بردسکن به احترام امام صادق (ع) محل کسب خود را تعطیل کردند
  • عزاداری مردم آذربایجان غربی در سوگ شهادت امام صادق(ع)