Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرجع عظام تقلید با اشاره به اینکه انقلاب را حوزه و دانشگاه باهم رقم زد، تأکید کرد: امروز نیز وحدت این دو نهاد ضروری است و جدایی حوزه و دانشگاه نقشه دشمن است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، آیت‌الله نوری همدانی در دیدار پیش از ظهر امروز با اعضای شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه باید سوابق و خدمات این تشکل مورد توجه و قدردانی قرار بگیرد، اظهار کرد: دانشجویان متدین و حوزویان دو رکن انقلاب بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همیشه حوزه و دانشگاه در کنار هم بوده‌اند ولی باید دانشجویان علوم را به جایگاه اصلی خود برگردانند و نقش ویژه جایگاه علوم اسلامی تعیین شود، چراکه علوم اسلامی همگی به‌دست علمای اسلام از پیامبر گرامی اسلام (ص) تا به امروز ساخته‌شده است.

این مرجع تقلید عنوان کرد: علمای ما همیشه برای ساخت تمدن اسلامی تلاش‌های گسترده‌ای کردند، حتی در علوم تجربی ازجمله پزشکی و نجوم نیز علمای ما تلاش‌های گسترده‌ای داشتند که گواه بر این مدعا عربی بودن غالب اصطلاحات علوم است.

وی با اشاره به اینکه دنیای غرب علوم اسلامی را مصادره کرده، گفت: روزی که در کل اروپا یک دانشگاه و یک کتابخانه نبود دانشمندان بزرگی در کشورهای اسلامی بودند و تلاش می‌کردند، امروز هم باید تلاش کنیم و بر این نکته تأکید کنیم که علوم اصلی از اسلام است. غربی‌ها تلاش کردند که درهای علم و دانش را به روی ما ببندند، به همین جهت بازگشت دادن علوم اسلامی و ثابت کردن آن به دنیا اهمیت زیادی دارد، لذا باید علوم انسانی اسلامی به‌ویژه در دانشگاه‌ها ترویج شود.

وی عنوان کرد: یکی از چهره‌های انقلاب نشان دادن وجهه علمی آن است، دو رکن مهم و مرکز مهم برای ایجاد انقلاب حوزه علمیه قم و دانشگاه بوده و حوزه همیشه با دانشگاه است و این دانشجویان هستند که نباید اجازه دهند دانشگاه از حوزه فاصله بگیرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم بابیان اینکه حوزه علمیه قم همیشه در کنار دانشگاه است، گفت: دشمنان اسلام سعی می‌کنند که همیشه ناکارآمدی حوزه علمیه و انقلاب را نشان بدهند درحالی‌که این مسئله درست نیست، برخی اوقات سخنان بزرگان حوزه پخش نمی‌شود به همین جهت مردم فکر می‌کنند که این افراد مطالبه گر نیستند.

وی گفت: ما مطالبه گری را با دلیل و برهان در شأن حوزه می‌دانیم هرچند معتقد به شور و غوغا نیستیم ولی در هر موضوعی از موضوعات روز جامعه در خدمت دانشگاه هستیم؛ به‌عنوان مثال بارها تأکید کرده‌ایم که اخذ دیرکرد توسط بانک‌ها حرام است ولی یا به گوش مسئولان نمی‌رسد و یا می‌رسد و عمل نمی‌کنند.

آیت‌الله نوری همدانی افزود: وحدت حوزه و دانشگاه امروز ضرورتی غیرقابل انکار است دشمنان در طول تاریخ تلاش کردند که درهای علوم را به روی ما ببندند، که به حمدالله درنتیجه این انقلاب قدرتی به وجود آمد که می‌توانیم همیشه همراه یکدیگر باشیم و با وحدت و همدلی درهای علوم را باز کرده و عرصه‌های گوناگون آن را توسعه بدهیم.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) به جوانان اهمیت زیادی می‌داد و از آنها برای موفقیت‌های مختلف به‌ویژه گرفتن ملت‌های مسلمان از سیطره رومیان کمک‌های زیادی دریافت کرد به همین جهت دانشجویان نیز که جوانانی انقلاب و پرشور هستند قدر جوانی خود را بدانند و بدانند که حوزه علمیه قم نیز طرح‌های جوانان انقلابی را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۳۵۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان گفت: رهبر انقلاب تاکید داشتند که تشکل‌های دانشجویی به محیط داخل دانشگاه کمک کنند که اسلامی و با نشاط باشد و در برگزاری برنامه‌های مختلف و تعامل با دانشجویان همکاری کنند.

 

زلفی گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان گفت: رهبر انقلاب تاکید داشتند که تشکل‌های دانشجویی محیط داخل دانشگاه را کمک کنند که اسلامی و با نشاط باشد و در برگزاری برنامه‌ها و تعامل با دانشجویان و جذب دانشجویان مختلف همکاری کنند.


وی افزود: همچنین تشکل‌های اسلامی تعامل و ارتباط خود را با سایر تشکل‌های دانشجویی، انجمن‌های اسلامی، کانون های علمی و فرهنگی همچنین کمک به پر کردن اوقات فراغت دانشجویان را داشته باشند.


وزیر علوم اضافه کرد: ۸۵ ساعت از اوقات فراغت دانشجویان در داخل دانشگاه می‌گذرد و باید برای این زمان برنامه داشته باشیم و همچنین بسیج دانشجویی فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه و خوابگاه‌ها داشته باشد.


وی ادامه داد: رهبر انقلاب از بسیج دانشجویی انتظار دارد که اولین نقش خودش را در افزایش سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی در داخل دانشگاه رقم بزند و تعامل چهره به چهره با دانشجویان داشته باشد؛ و محیط داخل دانشگاه را یک محیط زیبایی که فکر زیبای بسیج و بسیجی درآن باشد، داشته باشیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ما از تحقیقات غرب در حوزه فلسفه اسلامی بی‌اطلاع هستیم
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ با گروه های آزمایشی ریاضی و انسانی
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب
  • دانشگاه آزاد بجنورد میزبان بیش از یک هزار داوطلب آزمون سراسری خواهد بود
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • فراخوان مقاله اولین کنفرانس بین المللی انقلاب علوم انسانی اسلامی
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم