Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به ادعای روزنامه «تلگراف»، هکرهای ایرانی به سایت دانشگاه‌های اکسفورد و کمبریج نفوذ کرده و میلیون‌ها نسخه از مقالات و اسناد را از این دانشگاه‌های برتر انگلستان دزدیده و در واتس آپ به فروش رسانده‌اند.

این رسانه مدعی شده وبسایت‌هایی که به فارسی اداره می‌شوند، مقالات دانشگاه‌های کمبریج و آکسفورد را دزدیده و آنها را به مشتریانی در ایران در ازای پول نقد و از طریق واتس اپ فروخته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه «تلگراف» مدعی شده این دزدیدی‌ها به سفارش مشتریان انجام گرفته است. مقالات ربوده شده شامل اطلاعات امنیت سایبری، رمزنگاری فایل‌های کامپیوتری و قدرت هسته‌ای بوده است.

این رسانه انگلیسی مدعی شد؛ رخنه در این دانشگاه‌های بریتانیایی به این معناست که ایرانی‌ها در حال دور زدن تحریم‌هایی هستند که آن‌ها را از خرید مقالات آکادمیک در ایران منع کرده است.

کارشناسان هشدار داده‌اند که هکرها می‌توانند راهی به تحقیقات غربی پیدا کنند.

«آلیستر فنمور» افسر ارشد اطلاعاتی در دانشگاه ادین‌برگ تایید کرده که تعدادی از مقالات آنها دزدیده و به فروش رفته است.

«فنمور» گفته هکرها سعی داشتند پسورد کارکنان و دانشجوها را بدزدند.

«دیو پالمر» افسر سابق اطلاعات انگلیس MI۵ به تلگراف گفت که دانشگاه‌ها باید هشیار باشند.

به گزارش «تلگراف»، برخی از این مقالات به قیمتی نزدیک به ۲ دلار به فروش رسیده و ممکن است در ایران  با یک پیام رمزنگاری شده از طریق واتس اپ یا تلگرام به فروش برسد. در یکی از وبسایت‌های فارسی، برخی افراد درخواست یک مقاله آکادمیک درباره نیروگاه‌های انرژی «در اسرع وقت» را داده بودند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: هکر دانشگاه کمبریج روزنامه تلگراف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۳۵۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت و شنود/ نخور!

خبرنگار بی‌بی‌سی ناپرهیزی کرده و گفته است؛ در همه دنیا حمله اسرائیل به ایران را مسخره می‌کنند و آن را در مقابل عملیات نظامی ایران علیه اسرائیل در حد صفر می‌دانند.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون گفت و شنود خود نوشت:

گفت: «محمد سعید یاز»‌، نماینده مجلس ترکیه در جلسه علنی دیروز گفت؛ ایران، آمریکا و اسرائیلی را موشک‌باران کرد که می‌گفتند هیچ کسی نمی‌تواند در مقابل آنها بایستد.

گفتم: کارشناسان اسرائیلی در شبکه تلویزیونی این رژیم گفته‌اند؛ «‌یحیی سنوار» ما را مثل لیمو فشار داده و لِه کرده است.

گفت: روزنامه صهیونیستی «‌اسرائیل هیوم‌» هم نوشته است در مقابله با ایران باخته‌ایم و نتانیاهو بیش از ده بلای ویرانگر بر سرمان آوار کرده است.

گفتم: خبرنگار بی‌بی‌سی هم ناپرهیزی کرده و گفته است؛ در همه دنیا حمله اسرائیل به ایران را مسخره می‌کنند و آن را در مقابل عملیات نظامی ایران علیه اسرائیل در حد صفر می‌دانند.

گفت: «‌بن گویر» وزیر امنیت رژیم صهیونیستی در مصاحبه با خبرگزاری «‌راشا تودی‌» اعتراف کرده که در حمله ایران دو پایگاه مهم و استراتژیک ما به طور کامل از بین رفته است ولی نتانیاهو از ضربه‌های خیالی به ایران و حماس سخن می‌گوید!

گفتم: یارو خواب دید که در حال خوردن درازترین رشته ماکارونی دنیاست! وقتی از خواب پرید، متوجه شد که نصف کِش تنبانش را جویده و قورت داده است!

دیگر خبرها

  • ادعای گروسی درباره فاصله ایران تا دستیابی به یک بمب اتمی | حمله به تاسیسات هسته‌ای امری، مطلقا، ممنوع است
  • حمله به سایت اس ۳۰۰ اصفهان؛ از ادعا تا واقعیت/ تصاویر ماهواره‌ای چه می‌گوید؟ (+عکس)
  • افشای طرح لغو شده حمله اسرائیل به ایران از جمله تهران
  • ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!
  • پذیرش ۲۸۳ مقاله در اولین کنفرانس ملی مهارت
  • فروش فوری محصولات ایران خودرو بدون قرعه کشی + لینک ثبت نام
  • ثبت نام ایران خودرو بدون قرعه کشی
  • گفت و شنود/ نخور!
  • واکنش کاربران فضای مجازی به ادعای روزنامه صهیونیستی جروزالم پست
  • کوه ادعای صهیونیست‌ها موش زائید