Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@14:59:46 GMT

تولید نمایشگرهای آیفون توسط دو شرکت کره ای

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۳۶۹۴۳

تولید نمایشگرهای آیفون توسط دو شرکت کره ای

اپل به‌جای جایگزینی سامسونگ دیسپلی برای تامین نمایشگرهای اولد، قصد دارد ال‌جی دیسپلی را نیز به‌عنوان دومین تامین‌کننده پنل‌های اولد درنظر بگیرد.

طبق آمار منتشره از سوی منابع خبری، سامسونگ که تاکنون تنها تامین‌کننده پنل‌های اولد برای رقیب خود، اپل، به شمار می‌رفت، در سال جاری ۲۰۱۸ میلادی توانست سود کلانی را برای خود به جیب بزند و این امر برای بزرگ‌ترین رقیب آن یعنی اپل خطر بزرگی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چراکه سامسونگ بدین ترتیب می‌توانست با افزایش درامد و سودآوری خود به پیشرفت و توسعه خط تولید و طراحی‌های نوین در بخش موبایل و سایر محصولات تکنولوژی بپردازد که احتمال داشت بتواند گوی رقابت را از اپل برباید و رقیب آمریکایی خود را شکست دهد.

مذاکره اپل با شرکت های کره ای

اپل چند ماه پیش به‌منظور جلوگیری از چنین اتفاقی تصمیم گرفت که سامسونگ را که به‌عنوان بزرگترین تامین‌کننده پنل‌های اولد گوشی‌های آیفون برای اپل به شمار می‌رفت،  به‌طور کلی کنار بگذارد و سایر تولیدکنندگان نمایشگرهای اولد را جایگزین آن کند.

بدین ترتیب اپل با شرکت‌هایی نظیر ال جی دیسپلی، شارپ و ژاپن دیسپلی از مدت‌ها پیش وارد مذاکره شده بود تا درصورت توافق و تایید نسخه‌های تولید شده، به همکاری‌های طولانی مدت وارد شوند.

به‌تازگی یک روزنامه کره‌ای به نقل از یک منبع ناشناس اعلام کرده است که قرار است ال جی نمایشگرهای موردنیاز اپل را تولید و تامین کند که البته این امر مستلزم تایید و سنجش کیفی نسخه‌های تولید شده توسط اپل است.

به‌نظر می‌رسد اپل بجای جایگزینی کامل سامسونگ با سایر تامین‌کنندگان پنل‌های اولد، این بار تصمیم گرفته است که در کنار سامسونگ، از کمک و همکاری سایر شرکت‌های فعال در حوزه تولید نمایشگر بهره بگیرد تا علاوه بر کاهش سودآوری بزرگترین رقیب خود، سامسونگ، به‌طور کلی آن را حذف نکند و هم‌چنین برای تولید نمایشگر محصولاتش ریسک نکند.

ال‌جی بزرگترین تولیدکننده پنل‌های ال‌سی‌دی (LCD) در جهان محسوب می‌شود اما از آنجا که این نمایشگرها تحت تاثیر ورود رقبای چینی و کاهش قیمت محصولات مجهز به نمایشگر ال سی دی، سودآوری زیادی ندارند، این شرکت هم‌چون سامسونگ تصمیم گرفته که وارد صنعت تولید پنل‌های باکیفیت اولد (OLED) شود تا در بازار کم رقیب این حوزه بتواند کسب و کار و درآمد خوبی را برای خود دست و پا کرده و به موفقیت چشمگیری دست یابد. بنابراین همکاری با اپل برای تولید نمایشگرهای موردنیاز برای گوشی‌های آیفون می‌تواند گام مثبت و بزرگی برای این شرکت کره‌ای محسوب شود.

/ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۳۶۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنجش قند خون با گلکسی واچ 7

ایتنا - طبق گزارش های جدید گلکسی واچ ۷ احتمالا با قابلیت رصد قند خون به بازار عرضه شود.
اخبار و گزارش‌های تازه‌ای درباره سری هفتم گلکسی واچ منتشر شده است. پیش‌بینی می‌شود این سری ساعت هوشمند سامسونگ شامل ۳ مدل باشد، حال آنکه سری‌های پیشین شامل دو دستگاه بوده‌اند. اکنون گزارشی جدید از کره جنوبی حاکی از آن است که یک ویژگی رصد سلامتی مهم احتمالا در این گجت پوشیدنی به کار می‌رود.

به گزارش ایتنا از مهر، طبق گزارش‌ها مذاکراتی درباره ویژگی‌های کلید رصد قند خون و یکپارچه سازی هوش مصنوعی در ساعت نیز انجام شده است.

پیش‌بینی می‌شود سامسونگ ویژگی رصد قند خون را در سری گلکسی واچ ۷ بگنجاند. بسیاری از تولیدکنندگان گجت های پوشیدنی از جمله اپل نیز مشغول کار روی این ویژگی رصد سلامتی و گنجاندن آن در دستگاه هایشان هستند این ویژگی برای بسیاری از افراد مبتلا به دیابت کمک حال است.

البته در بیانیه رسمی سامسونگ به گلکسی واچ ۷ اشاره ای نشده است. اما احتمال زیاد دارد قابلیت رصد قند خون در این محصول ارائه شود. همچنین باید منتظر ماند و دید آیا این برند کره جنوبی ویژگی مذکور را در تمام مدل ها ارائه می کند یا خیر.

دیگر خبرها

  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ آیفون ۱۳ چند؟
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۱ اردیبهشت)
  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰درصد مودم‌های پروژه فیبرنوری
  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰ درصد مودم‌های فیبر نوری
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۰ اردیبهشت)
  • ایفون ۱۶ کی میاد؟ بررسی تخصصی آیفون 16
  • وزیر صمت: شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • سنجش قند خون با گلکسی واچ 7