Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین جمال یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، با بیان اینکه فلسفه قیام امام حسین(ع) روشنگری علیه ظلم و فساد است، اظهار کرد: روح عاشورا دلدادگی به اباعبدالله الحسین(ع) است.

وی ایثار، فداکاری، دلدادن و زیارت کردن را از جلوه های حقیقی نهضت امام حسین(ع) دانست و افزود: اجتماع بزرگ اربعین حسینی حرکتی در راستای تبری جستن از اقدامات ضد بشری تکفیری ها و دشمنان اهل بیت(ع) به شمار می رود و از سویی اعلام وفاداری و علاقه محبان و ارادتمندان به ساحت مقدس سیدالشهداء(ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس دینی، با اشاره به اینکه جمعیت حاضر در پیاده روی اربعین تمام معادلات سازمان های جاسوسی دشمن را برای از بین بردن آثار فرهنگ عاشورا بر هم زد، تصریح کرد: هدف دشمن از بین بردن جلوه های معنوی و زیبایی های عاشورا و عادی نشان دادن و بی روح نشان دادن قیام امام حسین(ع) است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، با بیان اینکه روحانیون، شعرا، ذاکران اهل بیت(ع) و برپاکنندگان مراسم حسینی عناصر اصلی انتقال فرهنگ عاشورایی به نسل های آینده هستند، گفت: همه روحانیون، مسئولین، مداحان، ذاکران اهل بیت(ع) و مردم برای هرچه با شکوه برگزار کردن مراسم عزاداری تلاش می‌کنند که این خود یک افتخار است.

مبلغین از ماه های محرم و صفر بهترین استفاده را ببرند

وی بر ضرورت گسترش فرهنگ عاشورا تاکید و خاطرنشان کرد: با هماهنگی های به عمل آمده تلاش شده است تا از توانمندی های مبلغان اعزامی برای نشر و گسترش فرهنگ عاشورا و معارف اسلامی و سالم سازی فضاهای فرهنگی مناطق تبلیغی به ‌ویژه در روستاها حداکثر استفاده به عمل آید.

حجت الاسلام یاری متذکر شد: مبلغین باید برای ترویج مبانی دین اسلام از ماه های محرم و صفر بهترین استفاده را ببرند و در این راستا برای نهادینه کردن فرهنگ عاشورا در جامعه تلاش کنند و اقشار مختلف جامعه را با این فرهنگ آشنا سازند.

وی اضافه کرد: مبلغان وظیفه دارند تا بدعت، خرافه و آسیب هایی که دشمن سعی دارد در مجالس عزاداری وارد کند، را شناسایی و مردم را نسبت به آنها آشنا کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، دهه محرم را یکی از مهمترین ایام تبلیغ فرهنگ و معارف اسلامی و مکتب اهل بیت(ع) خواند و بر نقش بی بدیل علما و مبلغین در جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به سمت فرهنگ غنی اسلامی و شیعی از طریق بصیرت دهی به آنان تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۳۷۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا پیش از ظهر یکشنبه در مراسم روز ملی شوراها در سنندج اظهار کرد: موضوع شورا از مهمترین مباحثی است که در ادبیات و دایره‌المعارف انقلاب اسلامی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ذکر شده و از ارکان و وجوه حکمرانی مردمی امام و انقلاب اسلامی محسوب می‌شود که در قانون اساسی تعبیه شده است.

وی با بیان اینکه مهمترین شاخصه انقلاب اسلامی و مهمترین ویژگی امام و رهبری توجه و اتکا به نیروی مردمی بوده و هست، افزود: نوع رفتار و مسلک امام نشان می‌دهد اتکای اصلی به مردم داشتند.

استاندار کردستان ایجاد حساب ۱۰۰ امام، راه‌اندازی کمیته امداد امام و تشکیل بسیج مستضعفین در راستای توجه به محرومان و مردم را از دستاوردهای امام راحل در اوایل شکل گیری پیروزی انقلاب اسلامی خواند.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: معتقدم خدمات شهری و روستایی در چهارچوب مدیریت و شوراها باید تعریف شود و دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی از زیرمجموعه شورا تعریف شوند.

وی به شکل گیری مجلس جدید اشاره کرد و گفت: نمایندگان منتخب مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی افرادی توانمند و مجرب هستند و باید در جایگاه خود اثرگذار باشند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه در طول ۲ سال اخیر در استان ۱۴۰ سفر شهرستانی و روستایی داشته‌ام، افزود: در این سفرها مشکلات مردم از نزدیک شنیده شد و معتقدم باید با حضور در میان مردم مشکلات احصا و رفع شوند.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ برای شهرداری‌ها ۴۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده و قیر تأمین شد که در سال ۱۴۰۲ این مبلغ به یک‌هزار و ۶۰ میلیارد تومان رسید.

استاندار کردستان یادآور شد: کمک دولت به دهیاری‌ها نیز در سال گذشته ۳۲۵ میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۱ این مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان بوده است.

زارعی‌کوشا به رویدادهای فرهنگی استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: رویداد هزار دف در پالنگان با پیش بینی پنج هزار نفر جمعیت برنامه‌ریزی شد اما به رویداد منحصربفردی تبدیل شد که جمعیت بی‌شماری به این روستا مراجعه و در رویداد شرکت کردند.

وی اضافه کرد: اینگونه رویدادها در سایر روستاهای استان نیز برگزار شده و مورد استقبال مردم بوده است.

وی مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای استان و بازگشت ۴۰ هزار نفر مردم از روستا به شهر، اجرای راههای روستایی را از اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم خواند و گفت: باید با همدلی و برادری بتوانیم برای خدمت به مردم گام برداریم.

کد خبر 6090695

دیگر خبرها

  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست
  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است
  • حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار
  • «حجت الاسلام اسماعیلی» به عنوان راهیار تبلیغ گیلان منصوب شد
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است