Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@10:51:50 GMT

مسجد جامعی: نگران حذف مابقی میدان‌های شهر هستیم

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۳۷۰۴۳

مسجد جامعی: نگران حذف مابقی میدان‌های شهر هستیم

در پی حذف میدان قیصر امین پور و تبدیل آن به چهار راه رییس کمیته‌ فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت : نامگذاری میدانی به نام “قیصر امین پور” یک اتفاق خاص بود و نباید حذف می شد.

 احمد مسجد جامعی، صبح امروز (شنبه)‌در نشست خبری که پیرامون تشریح عملکرد کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، در مورد سرانجام وضعیت شورایاری‌ها، گفت‌: محسن هاشمی ، رییس شورای اسلامی شهر تهران نامه‌ای را در مورد برگزاری انتخابات ستاد شورایاری به وزیر کشور ارسال کرده‌اند و با حضور نمایندگان فرمانداری نیز  جدول زمانی تعیین شد، اما دقت داشته باشید که اگر بخواهیم انتخابات برگزار شود، باید امسال این مهم محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با اشاره به اینکه من نگران بودم که مبادا نهاد شورایاری تضعیف شود، خاطرنشان کرد: شخصا برگزاری انتخابات را پیگیری می‌کردم.

واکنش به حذف ناگهانی میدان “قیصر امین پور”

رییس کمیته‌ فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران همچنین در واکنش به حذف ناگهانی میدان “قیصر امین پور” و تبدیل آن به چهار راه، بیان‌ کرد: نامگذاری میدانی به نام “قیصر امین پور” یک اتفاق خاص بود ، چرا که اولین بار بود که به غیر از نام شهدا، یک نام دیگر بر خیابان‌های شهر تهران گذاشته شده بود.

وی با بیان این که نامگذاری میدان “قیصر امین پور”  به سادگی اتفاق نیافتاده است اما به راحتی آن را حذف کرده‌اند، خاطرنشان کرد: من نگران مابقی میدان‌های شهر هستم که مبادا با بهانه‌های واهی حذف شود. هر چند که حذف این میدان نشان داد که هنوز هم خودرو محوری در تهران حرف اول را می زند و برایم جای سوال است که مسئولان شهرداری منطقه دو اعلام کرده‌اند که آن را جبران می‌کنند؟! مگر نامگذاری به راحتی اتفاق افتاد؟ نامگذاری‌ها در کمیسیون و صحن شورا تصویب می‌شود و نمی‌توان به یک دفعه یک فضای شهری همچون میدان را حذف کرد. مگر شهر قاعده مند نیست که این کارها صورت می‌گیرد؟

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این که حتما موضوع حذف میدان “قیصر امین پور” رسیدگی می‌شود، در مورد سرانجام تملک خانه‌های تاریخی در پایتخت، خاطرنشان کرد: در همین منطقه ۱۱ خانه‌ای به نام “خانه مینایی” وجود دارد که شهرداری تهران آن را شش میلیارد تومان تملک کرده است و پیشنهاد دادیم که این خانه تبدیل به خانه موزه ولیعصر (عج) شود و به شناسنامه خیابان  ولیعصر (عج) بدل شود که گویا شهرداری منطقه برایش نقشه دارد.

شجاع پوریان: حذف میدان و مجسمه قیصر امین پور مغایر با رویکرد و سیاست های مدیریت جدید شهری بوده

ولی الله شجاع پوریان، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با انتقاد از حذف میدان و مجسمه قیصر امین پور به دلیل رفع موانع ترافیکی گفته است: مدیریت شهری در دوره جدید با ترجیح انسان بر خودرو به دنبال تقویت هویت فرهنگی در شهر تهران است و اقدام اخیر در میدان قیصر امین پور یک بی سلیقگی بود که باید هرچه سریعتر جبران شود. قیصر امین پور از شاعران معاصر و نامی کشور است که سهم زیادی در حوزه اندیشه و ادبیات ایفا کرده و ما با قدردان سرمایه های نمادین خود باشیم، من خاطرات زیادی از ایشان به عنوان دوست و هم استانی در دهه شصت در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دارم و این موضوع بر من سنگینی بیشتری می کند.

در گذشته همه شهر فدای خودرو شد ولی در عمل توسعه پل و تونل و بزرگراه کمکی به شریان ترافیکی شهر نکرد و اینکه امروزهم به بهانه رفع موانع ترافیکی سرمایه و داشته های فرهنگی را از دست بدهیم، مشکلی حل نخواهد شد. نه تنها خواستار بازگشت قیصر هستیم بلکه تلاش خواهیم کرد با ایجاد راسته های فرهنگی از قبیل راسته کتاب و گذرهنر اهمیت و جایگاه فرهنگ و هنر را در جامعه پر رنگ کنیم.

توضیح شهردار منطقه ۲ درباره حذف میدان قیصر امین‌پور

در همین رابطه رسول کشت پور شهردار منطقه ۲ گفت: اجرای طرح اصلاح هندسی میدان “قیصر امین پور “و تبدیل آن به تقاطع به دلیل وضعیت فیزیکی و هندسی محدوده میدان و ترافیک نامطلوب این محدوده بوده و حذف میدان به معنای حذف نام شاعر بزرگ معاصر ایران نیست.
در پی تذکر عضو محترم شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر حذف میدان “قیصر امین پور “واقع در ضلع شمالی بلوار شهرداری لازم به توضیح است که این اقدام بنا به خواست مکرر شهروندان ساکن محدوده مزبور به دلیل ایجاد گره ترافیکی به ویژه در ساعات اوج تردد شهروندان و بر مبنای مطالعات کارشناسی ترافیکی و اجتماعی و با اخذمصوبه شورای ترافیک از سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران صورت پذیرفته است.

توجه و حساسیت جناب آقای مسجد جامعی نسبت به جامعه هنری کشور ارزنده است و مدیریت شهری منطقه ۲نیز در راستای سیاستهای شورای پنجم ،نام و سردیس شاعر بزرگ امین پور را حفظ نموده و بر اساس تصمیم گیری گذشته قبل از اجرای طرح و با توجه به برنزی بودن آن و احتمال سرقت و یا آسیب رسیدن در حین انجام عملیات ، سردیس قیصر امین پور با هماهنگی زیباسازی به محلی مناسب منتقل و پس از اتمام عملیات در قسمت جنوبی تقاطع نصب و نام بلوار شهرداری به بلوار قیصر امین پور پس از انجام مراحل قانونی و تصویب آن در کمیته نامگذاری شورای اسلامی شهر تهران تغییر خواهد کرد ./ایسنا

 

 

 

 

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۳۷۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت تردد موتورسیکلت در تونل‌های شهری

سرهنگ اسماعیل احسان‌پور درباره ترافیک صبحگاهی شهر تهران گفت: «در رصد‌های پلیسی مشخص شد که از حوالی ساعت ۶:۳۰ صبح امروز، ترافیک در بیشتر معابر پر تردد پایتخت آغاز شده است. این ترافیک از غرب، شرق و جنوب تهران به سمت مراکز و شمال شکل گرفته و در حال حاضر از حجم آن کاسته شده است. با این وجود با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود از حدود ساعت ۱۷ ترافیک عصرگاهی آغاز شود، ماموران پلیس راهور از آمادگی لازم برای مدیریت ترافیک برخوردارند. لازم است مردم نیز از تردد‌های غیرضروری با خودروی شخصی خود در ساعات پیک ترافیک خودداری کنند.»

به گزارش ایسنا، وی درباره معابر و بزرگراه‌های دارای بار ترافیک صبحگاهی نیز گفت: در بزرگراه تهران - کرج، بزرگراه شهید سلیمانی در محدوده بزرگراه شهید صیاد شیرازی، بزرگراه شهید بابایی محدوده خیابان نیروی زمینی، بزرگراه شهید زین الدین در محدوده صدف، بزرگراه علامه جعفری در محدوده شقایق، بزرگراه امام علی (ع) در محدوده جانبازان، بزرگراه شهید لشگری در محدوده شیشه مینا و رسالت قبل از پل سید خندان ترافیک پرحجم، اما روان بود.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: در بزرگراه‌های شیخ فضل الله نوری در محدوده بزرگراه یادگار امام (ره)، بزرگراه شهید آبشناسان در محدوده سردار جنگل، بزرگراه شهید همت در محدوده جنت آباد، بزرگراه شهید چمران در محدوده پارک نهج البلاغه ترافیک نیمه سنگین بود. همچنین در مسیر غرب به شرق خیابان آزادی در محدوده شهیدان، خیابان جانبازان در محدوده میدان میدان امام رضا (ع) نیز وضعیت مشابه گزارش شده است.

احسان‌پور افزود: در مسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید نواب صفوی از انتهای بزرگراه شهید چراغی تا ورودی تونل توحید، بزرگراه آیت‌الله سعیدی از میدان فتح تا میدان آزادی و بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در محدوده ستاری نیز ترافیک صبحگاهی نیمه سنگین بود.

وی با تاکید بر اینکه تردد موتورسیکلت از تونل‌های درون شهری ممنوع است، گفت: لازم است موتورسواران از تردد از داخل تونل‌های شهری پرهیز کنند. همچنین عابران پیاده نیز حتما از گذرگاه‌های مخصوص عابرپیاده تردد کنند.

دیگر خبرها

  • فیلم | آتش سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • مهار آتش در هتل محدوده میدان ولیعصر تهران و آخرین وضعیت مسافران آن
  • حریق یک مرکز اقامتی در میدان ولیعصر تهران
  • آتش‌ سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • آتش‌سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • توضیحات شرکت گاز ‌تهران درباره قطع گاز مسجد المهدی پردیس
  • ممنوعیت تردد موتورسیکلت در تونل‌های شهری
  • جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران
  • ادای احترام بایرن به قیصر: مجسمه برنزی بکن‌باوئر
  • اقدام حیرت‌آور زاکانی در مقابل پارک قیطریه با یک بنر! | تصویر