Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@15:17:29 GMT

واکنش گروه بیست به تهدیدات دونالد ترامپ

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۳۷۷۴۴

وزرای تجارت بیست کشور گروه بیست در بیانیه پایانی نشست شان در ماردل پلاتا در آرژانتین اعلام کردند که بهینه سازی سازمان تجارت جهانی " یک نیاز فوری" است. با این حال این وزرا به نوع اصلاحات مورد نیاز اشاره‌ای نکردند. آن‌ها البته تاکید کردند که مذاکرات بیشتری را در متن این سازمان جهانی در پیش خواهند گرفت که شاید واکنشی به تهدید دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به خروج کشورش از این سازمان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان رئیس جمهور آمریکا هشدار داده است بر ۲۰۰ میلیارد دلار واردات چین به آمریکا تعرفه‌های جدید وضع خواهد کرد.

رویترز گزارش داد: دانته سیکا وزیر تولید و کار آرژانتین در جریان نشست خبری این نشست در پایان روز جمعه تاکید کرد: " به وضوح تمهیدات جدید در زمینه حقوق گمرکی مثبت نیست. اما باید ببینیم اوضاع چگونه پیش می‌رود. "

سازمان تجارت جهانی ۲۳ سال قبل تاسیس شده است و هر مقررات جدیدی در آن باید با اجماع ۱۶۴ عضو آن همراه باشد. به این ترتیب هر یک از کشور‌ها به تنهایی حق وتو دارد و این کار را برای اصلاحات در آن سخت می‌سازد.

رویترز افزود: خارج از محل نشست گروه بیست، معترضان پرچم آمریکا را به آتش کشیدند و شعار‌هایی علیه نظام تبادل تجاری آزاد و حمایت رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ از مائوریسیو ماکری رئیس جمهور آرژانتین سر دادند. آرژانتین که ریاست دوره‌ای گروه بیست را در سال جاری به عهده دارد در حال مذاکره با صندوق بین المللی پول برای تامین مالی ۵۰ میلیارد دلاری برنامه‌ای اقتصادی اش است.

دونالد ترامپ اعلام کرده است که در نشست سران گروه بیست که در سی نوامبر آینده در بوئنوس آیرس برگزار می‌شود شرکت خواهد کرد.

دولت آمریکا از چین خواسته است مازاد تراز تجاری اش با آمریکا را که به ۳۷۵ میلیارد دلار بالغ می‌شود کاهش دهد، به سیاست خرید فناوری‌ها و مالکیت معنوی آمریکایی پایان دهد و از میزان یارانه اهدایی به بخش فناوری‌های نوین در کشورش بکاهد.

رویترز افزود: وزیر تولید و کار آرژانتین همچنین اعلام کرد که مذاکرات بر سر یک توافق تجارت آزاد بین اتحادیه اروپا و بلوک تجاری مرکوسور (شامل کشور‌های آرژانتین، برزیل، پاراگوئه و اوروگوئه) تا پایان سال جاری به نتیجه می‌رسد. وی گفت: " ما در آخرین مرحله از توافق بر سر جنبه‌های ظریف توافق اتحادیه اروپا با مرکوسور قرار داریم. ما در حال نهایی سازی جزئیات سیاسی و فنی توافق هستیم. "

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دونالد ترامپ سازمان جهانی تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۳۷۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ریگوری ماشکوف، سفیر وظایف ویژه در وزارت امور خارجه روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد برنامه های آمریکا برای استقرار موشک های میان برد و کوتاه برد در منطقه آسیا و اقیانوسیه به طور اجتناب ناپذیری به یک مسابقه تسلیحاتی موشکی منجر خواهد شد و روسیه مجبور به پاسخگویی به تهدیدات جدید برای امنیت خود و اتخاذ تدابیری برای تضمین آن خواهد شد.

به گفته ماشکوف از جمله اقدامات برای تأمین امنیت روسیه در این حوزه، بازدارندگی هسته‌ای است.

وی در ادامه افزود: روشن است که این نوید خوبی برای ثبات جهانی نیست. طرح‌های آمریکا، در صورت اجرا، ناگزیر موجی قوی از یک مسابقه تسلیحاتی موشکی چندجانبه با تمام عواقب ناشی از آن را برمی‌انگیزد.

این مقام روس همچنین گفت: ما به نوبه خود مجبور خواهیم بود به تهدیدات جدید علیه امنیت خود پاسخ دهیم و همه اقدامات لازم را برای اطمینان از این امر از جمله در صورت لزوم در زمینه بازدارندگی هسته ای انجام خواهیم داد. در نهایت، تأسیسات حساس روسیه، از جمله مراکز فرماندهی و پایگاه‌ها، ممکن است افشا شود.»

کد خبر 6098040

دیگر خبرها

  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • نخستین واکنش یحیی السنوار به پیشنهاد مطرح شده در قاهره برای توافق
  • افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپ
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • مقایسه تاریخی پاسخ‌های ایران به تهدیدات دشمن
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت