Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@17:59:09 GMT

ماجرای درگیری کارگردان خارجی و کارگردان ایرانی! +عکس

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۳۷۹۱۵

ماجرای درگیری کارگردان خارجی و کارگردان ایرانی! +عکس

گیبسون درگیر یک نبرد قانونی با ولتاژ پیکچرز تهیه کننده فیلم جدیدش شده است. این فیلم داستان خلق شدن دیکشنری آکسفورد انگلیسی را روایت می‌کند.

نوداد: کارگردان فیلم فرهاد صفی نیا اول بار ولتاژ را در ماه جولای سال پیش متهم به این کرد که سعی دارد هزینه‌های فیلم را افزایش دهد تا منجر به تخفیف مالیاتی زیادتر از سوی دولت ایرلند شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مل گیبسون در این فیلم از تهیه کنندکان است و در نقش جیمز موری هم بازی می‌کند. اکنون وی رسما وارد این ماجرا شده و اعلام کرده یکی از تهیه کنندگان با پیشنهادی ۱.۳ میلیون دلاری به صفی نیا از وی خواسته است تا او بعد یک میلیون دلار از این پول را به آن‌ها بازگرداند و این کار را تحت عنوان خرید مالکیت ادبی داستان این فیلم انجام دهند.

گیبسون گفته آن‌ها ادعا کرده اند قبلا در لوییزیانا نیز به همین ترتیب هزینه‌ها را بالا برده و تخفیف مالیاتی زیادتری گرفته اند.

این در حالی است که گفته شده وکیل صفی نیا از این تهیه کننده نامه‌ای خواسته است که تضمین کننده این باشد که این کار قانونی است و البته چنین نامه‌ای هرگز نوشته نشد. صفی نیا پیشتر اعلام کرده بود این پیشنهاد را نپذیرفته است.

این تهیه کننده پیشنهاد مشابهی هم به مدیر کمپانی گیبسون داده و با مخالفت وی نیز روبه رو شده بود.

ایرلند ۳۲ درصد تحفیف مالیاتی به آن دسته از فیلم‌هایی که بیش از ۳۰۷ هزار دلار برای تولید هزینه کنند می‌پردازد.

این فیلم بر مبنای کتاب پرفروش «پروفسور و دیوانه» ساخته می‌شود و گیبسون سال ۱۹۹۸ حقوق ساخت فیلمی سینمایی از روی کتاب سایمن وینچستر را خریده بود.

«پروفسور و دیوانه» داستان واقعی چگونگی خلق شدن دیکشنری انگلیسی آکسفورد را روایت می‌کند و داستانی تیره از جنون و نبوغ و ۲ مرد وسواسی است که تاریخ ادبیات را تغییر دادند.

گیبسن ابتدا می‌خواست خودش این فیلم را کارگردانی کند، اما بعد فرهاد صفی نیا را که فیلمنامه نویس فیلم «آپوکالیپتو» در سال ۲۰۰۶ بود برای این کار انتخاب کرد.

صفی نیا فیلمنامه «پروفسور و دیوانه» را نوشته و آن را کارگردانی می‌کند.

در این فیلم که محصول مشترک آمریکا-ایرلند است، شان پن در نقش دکتر ویلیام چستر مینور ظاهر می‌شود و فیلم قرار است با بودجه ۲۵ میلیون دلاری ساخته شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: گیبسون درگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۳۷۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت

مدیر بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران با اشاره به حضور ۲۵۰ شرکت خارجی در این رویداد گفت: در این دوره از نمایشگاه نفت ایران نشست‌های B۲B و تخصصی برای تبادل دانش و تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی طراحی شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، غلامرضا جمالی بیان کرد: استقبال شرکت‌های خارجی از نمایشگاه امسال به گونه‌ای است که ۵ هزار مترمربع فضا برای جانمایی آنها درنظر گرفته شده است در حالی که در دوره گذشته تنها فضایی ۲ هزار متری برای شرکت‌های خارجی در نظر گرفته شده بود.

وی افزود: شرکت‌هایی از روسیه، چین، فرانسه،‌ آلمان، ژاپن، کانادا، ایتالیا، ترکیه،‌ بلاروس،‌ هندوستان، اتریش و آرژانتین حضوری فعال در این نمایشگاه خواهند داشت.  
 
بر اساس این گزارش، در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بخش‌های مختلف از جمله شرکت‌های بالادست نفت و گاز، اکتشاف و تولید، سازندگان داخلی، صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی گاز، پالایش و پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها، استارت‌آپ‌ها و دیگر شرکت‌های مرتبط با صنعت نفت حضور دارند.

نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به‌عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین رویداد نفتی ایران با حمایت و سیاست‌گذاری وزارت نفت، از سوی شرکت ملی نفت ایران برگزار می‌شود و شرکت‌های اصلی وزارت نفت (شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی)، شرکت‌های زیرمجموعه و تابعه آن‌ها و دست‌اندرکاران اصلی صنعت نفت، در آن حضور جدی و فعال دارند.

این رویداد با شعار «صنعت نفت، جهش تولید، بهینه‌سازی فناورانه» روزهای ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران به نشانی www.nioc.ir و سایت نمایشگاه صنعت نفت به نشانی www.iran-oilshow.ir مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • رابطه این فیلم ایرانی با ماجرای قتل بابک خرمدین
  • (تصاویر) ماجرای درگیری عجیب و باورنکردنی محمد صلاح و یورگن کلوپ
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌ها ایرانی
  • ماجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس چه بود؟
  • عکس| ماجرای مصدومیت شدید سعید آقاخانی چیست؟/ حال کارگردان نون خ خوب است
  • ماجرای مسلمان شدن مورایس چه بود؟
  • ماجرای مسلمان شدن مورایس؛ ازدواج با دختر ایرانی
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • ماجرای بازداشت مرزبانان ایرانی توسط طالبان چه بود؟