Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا، نهم آذرماه سال 1395،مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران گفت: «بیش از یک هزار مدرسه فرسوده با عمر بالای 35 سال در این استان وجود دارد و 1000 مدرسه دولتی استان تهران فرسوده است.»

چهاردهم بهمن ماه سال گذشته ،مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران بیان کرد : «1400 فضای آموزشی در تهران فرسوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این آمارها در حالی مطرح است که از سوی دیگر سال گذشته از سوی وزیر بهداشت اعلام شد که بسیاری از بیمارستان های تهران فرسوده هستند و ۱۰ بیمارستان که بیشـترین فرسودگی را دارا هستند نیز نام برده شد.

حال بعد از گذشت نزدیک به یکسال از اعلام این آمارها ، در خصوص وضعیت فعلی و  بهسازی  مدارس و بیمارستان های تهران با عضو کمیسیون عمران مجلس گفت و گو کردیم که وی چنین گفت : متاسفانه به دلیل مشکلات مالی، احیای بافت فرسوده مطابق با قانون عملیاتی نشده است.

سید احسن علوی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با برنا اظهار داشت: نماینده مردم سنندج تصریح کرد: در حال حاضر بیمارستان و مدارس قدیمی بسیاری در کشور وجود دارند که حتی نتوانسته ایم آنها را از بافت فرسوده خارج، مقاوم سازی و مرمت کنیم.

علوی در ادامه افزود: واضح است که بیمارستان و مدارس 2 مرکز پر ترددی هستند که باید برای تغییر ساختار و مقاوم سازیشان اهمیت ویژه ای قائل شد اما اینکه چرا این اتفاق نمی افتد باید در، کم و کاستی موجود در بودجه اختصاص داده شده، جستجو کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مبلغ اعتبارات بیشتر بر کاغذ نوشته می شوند اما در زمان پرداخت، به طور مثال اگر 100 میلیارد بر کاغذ آورده باشند 40 میلیارد آن به بخش های مربوطه تخصیص داده می شود.

وی ادامه داد: با اختصاص ناقص در حوزه عمرانی به طور حتم نمی توان هم ساخت و ساز جدید را عملیاتی کرد و هم به احیای بافت فرسوده پرداخت.

علوی تاکید کرد: از 66 هزار پروژه عمرانی در کل کشور، 5 هزار مورد مربوط به پروژه های ملی و مابقی آنها استانی هستند که برای عملیاتی شدن تمامی آنها نیازمند به 700 هزار میلیارد تومان بودجه هستیم در حالی که در طول سال بیش از 40 تا 50 میلیارد تومان تخصیص اعتبار داده نمی شود.

عضو کمیسیون عمران در پایان گفت: با عدم تخصیص بودجه کافی، در حال حاضر 25 هزار پروژه عمرانی دچار بحران شده اند که متعاقبا پیمانکاران و کارگران زیادی نیز در این حوزه شغل خود را از دست داده اند، به طور حتم با ادامه این روند، بیکاری سر به فلک خواهد کشید.

 

 

 

 

 

خبرنگار: هدی نتاج

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بیمارستان اختصاص مرمت مدارس بافت فرسوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۳۹۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام از دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با خودروی برقی

به گزارش خبرگزاری مهر، شادی مالکی، سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: نظر به سیاست‌های دولت و شهرداری تهران جهت نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران با تاکسی برقی، همه مالکان تاکسی‌های فرسوده فعال در ذیل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران می‌توانند، نسبت به ثبت نام تاکسی‌های فرسوده جهت جایگزینی با تاکسی‌های برقی اقدام کنند.

وی افزود: در مرحله نخست ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی جک (مدل JAC E50A) به متقاضیان واگذار خواهد شد و پس از تکمیل ظرفیت، بلافاصله نام نویسی از متقاضیان برای ۱۰۰۰ دستگاه خودروی برقی دیگر آغاز می‌شود.

به گفته مالکی، در این طرح تسهیلات ۳ میلیارد ریالی از سوی شهرداری تهران و همچنین تسهیلات ۶ میلیارد ریالی با کارمزد پایین از سوی خودروساز به رانندگان متقاضی اعطا می‌شود.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: شرایط واگذاری خودروهای برقی سایر خودروسازان هم در روزهای آتی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی بیان داشت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان به نشانی taxi.tehran.ir و یا مراجعه حضوری به واحد ثبت نام خودروهای برقی در سازمان تاکسیرانی تهران به نشانی خیابان آزادی ،نرسیده به میدان انقلاب اسلامی ، نبش خیابان بهزاد ضمن آگاهی از شرایط تسهیلات اعطایی، اطلاعات فنی تاکسی‌های برقی و ساز و کار اجرایی نوسازی، نسبت به ثبت نام در طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده اقدام نمایند.

کد خبر 6087567 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • عملیات اجرایی بیمارستان عسلویه نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد
  • دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور
  • اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بیمارستان بختگان
  • نشریه آمریکایی: رشد صنایع دفاعی ایران نتیجه تحریم است
  • اعتبارات جبران خسارت‌های سیلاب ۹۸ در حوزه راه پرداخت نشده است
  • ثبت‌نام از دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با خودروی برقی
  • دولت سیزدهم پس از ۶ سال کنوانسیون دریای خزر را احیا کرد
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا