Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛علی سالاری در همایش بررسی راهکارهای صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی که شهرستان رودان برگزار شد، بر اهمیت راه اندازی پویش مردمی برای مدیریت منابع آب به ویژه در بخش کشاورزی تاکید کرد و بیان داشت: ماندگاری جمعیت در روستاهای استان، استفاده بهینه از آب کشاورزی، سیستم های نوین کشاورزی و آبیاری تحت  فشار اهمیت بسزایی در پویایی و رفع مشکلات روستاها دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: روستاها به عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی و امنیت غذایی کشور نیازمند توجه جدی تری هستند و تلاش مضاعف در جهت برطرف نمودن مشکلات جهت بهره وری بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان افزود: باید تدابیری اندیشیده شود که مهاجرت معکوس روستائیان از شهر به روستا اتفاق بیفتد و روستائیان بتوانند با امنیت خاطر در جهت چرخاندن چرخ اقتصاد کشاورزی، دامداری و سایر خدمات ارزشمند روستایی ایفای نقش کنند.

شایان ذکر است؛ همایش بررسی راهکارهای صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی شهرستان رودان به همت دفتر امور روستایی استانداری هرمزگان، شرکت آب منطقه ای استان هرمزگان، سازمان جهاد کشاورزی استان و با حضور جمعی از معتمدین، صاحب نظران و کشاورزان، دهیاران و اعضای شوراها به میزبانی فرمانداری رودان برگزار شد.

در این همایش مدیرعامل آب منطقه ای استان آمار و ارقام مربوط به خشکسالی و دشت های ممنوعه و موارد مربوط به اهمیت آب را ارائه کرد و نمایندگان کشاورزی شهرستان رودان به ارائه نظرات و مشکلات در این حوزه پرداختند و راهکارهایی را در جهت صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی عنوان کردند.

همچنین از سوی دفتر امور روستایی استانداری در این همایش فرم های ارائه راهکار جهت صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی ارائه گردید و مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری عنوان کرد: از ایده ها و نظرات فعالین حوزه کشاورزی در تصمیم گیری نهایت بهره برداری خواهد شد.

در پایان نیز بیانیه ای در خصوص صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی توسط حضار امضا و قرائت گردید.

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اقتصاد امور روستایی بخش کشاورزی کشاورزی هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۳۹۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه های هلال کشور توسعه می یابند

به گزارش خبرنگار مهر، عباس احدپور ظهر سه شنبه در نشست با مدیران کل استانداری بوشهربا اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در راستای مشارکت های مردمی گفت: نقش محوری این مکان ها استفاده از ظرفیت های موجود در همان مناطق است که در استان بوشهر شاهد این ظرفیت عالی هستیم و باید برنامه پاسخگویی و برنامه هدف گذاری مناسبی در ادامه راه وجود داشته باشد که در زمان بحران بهترین پاسخ دهی ارائه شود.

مدیرکل دفتر توسعه خانه های هلال کشور با بیان نقش موثر آموزش محور بودن خانه های هلال تصریح کرد: توسعه توان امدادی و آموزشی خانه های هلال در سطح کشور به نوعی برنامه ریزی بلند مدت به شمار می آید، ما امروز شاهد آن هستیم که مردم در زمان حضور حوادث پیشتاز هستند اما این توان و انسان‌دوستی مردم نیاز به آموزش و مهارت آموزی امدادی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز اثرگذاری و تاثیرات آموزش مدون را در خانه های هلال شاهد هستیم، وقتی حادثه ای در این مناطق رخ می دهد همین افراد به عنوان گروه های امدادی پیشتاز و ارزیابان اولیه در پاسخ اضطراری به این حوادث حضور پیدا میکنند که این مهم در سطح کلان و بحران های بزرگ تر نیز موثر خواهد بود.

احدپور در پایان ضمن قدردانی از تعاملات دستگاه ها با جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: آنچه اینجا شاهد هستیم قابل تقدیر است و با توجه به پتانسیل این استان مطمئناً شاهد درخشش های بیشتری خواهیم بود

در این نشست مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری، مدیرکل امور بانوان و خانواده در استانداری، مدیرکل بحران و مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری بوشهر حضور داشتند.

کد خبر 6093266

دیگر خبرها

  • پویش هر کارمند یک سفیر و حامی آب راه‌اندازی شود
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • مدیرکل اقتصادی استانداری، از سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چین در بخش کشاورزی مازندران خبر داد
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • خانه های هلال کشور توسعه می یابند
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • شورا‌های اسلامی نمونه استان کرمان مشخص شدند
  • دوره آموزشی مدیریت مصرف آب ویژه دانش‌آموزان در سنندج برگزار شد
  • راور، بافت و زرند شوراهای اسلامی نمونه استان کرمان شدند