Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@00:50:23 GMT

مخالفت با باورهای مذهبی به بهانه حق الناس+تصویر

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۴۰۱۳۱

مخالفت با باورهای مذهبی به بهانه حق الناس+تصویر

بعد از کنایه های عضو اصلاح طلب سابق شورای شهر بوشهر به باورهای مذهبی یکی از سایت های اصلاح طلب موکب مردمی را بهانه مخالفت با آیین های سوگواری عاشورا کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ باورهای مذهبی به ویژه عاشورا که از اعتقادات خدشه ناپذیر ایرانیان است در طول تاریخ همیشه مورد هجمه و خشم مخالفین بوده و گروه های زیادی که این باورها را مخالف منافع خود می بینند و به بهانه های مختلف سعی در تخریب یا کمرنگ کردن آن دارند اما هراس از واکنش مردمی باعث شده است این مخالفت به صورت غیرعلنی با توسل به شیوه های مختلفی ابراز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عاشورا از گذشته سرمشق ایرانیان بوده است و روحیه مبارزه با ظلم و فساد و مستکبرین از مهمترین درس های این واقعه تاریخ ساز است. در دوران دفاع مقدس رزمندگان با الهام از سید و سالار شهیدان (ع) مردانه در برابر رژیم صدام که مورد حمایت بلوک غرب و شرق بود ایستادند و عزت و افتخار ایران را رقم زده و نگذاشتند یک وجب از این سرزمین جدا شود.

در سالیان بعد از دفاع مقدس، علی الخصوص در چند سال اخیر که رویارویی غرب و دول وابسته آن در مثلث غربی-عبری- عربی در منطقه به بهانه های مختلف مانند انرژی هسته ای، حقوق بشر، قدرت نظامی و نفوذ منطقه ای ایران در تمامی جبهه ها در جریان است و مقاومت همه جانبه مردم برای حفظ استقلال و آرمان های خود نقش و اهمیت ویژه ای دارد. پایداری مردم در برابر زورگویی غرب با تکیه بر روحیه عاشورایی مردم باعث شده است، غرب و کسانی که به دنبال سازش هستند سعی در دور کردن مردم از این اعتقادات و روحیه عاشورایی داشته باشند.

در سال های اخیر مخالفت با فرهنگ عاشورا با تمرکز بر برخی سنت های خرافی مانند قمه زنی یا حواشی ناخوشایند برخی از نمادها و آیین های عاشورایی که به فرهنگ نامناسب عمومی انجام می شود که ارتباطی با اعتقادات مذهبی ندارد. این خط تخریب فرهنگ عاشورا توسط معاندین انقلاب در خارج و برخی غرب گرایان و سازش طلبان در داخل به صورت یک جریان دنبال می گردد تا به خیال خود با دور کردن مردم از عاشورا و ارزش های مقدمات تسلیم شدن ایران را در برابر غرب فراهم کنند.

روز گذشته از کنایه های یک عضو اصلاح طلب سابق شورای شهر بوشهر در روز اول محرم به عاشورا و اعتقادات مذهبی مردم مطلبی در سایت سپاس منتشر شد و امروز هم یکی از سایت های اصلاح طلب به بهانه ای برپایی یک موکب در یکی از پیاده روهای بوشهر سعی از تخریب عاشورا به بهانه حق الناس و مغایرت با قوانین کرده و حتی معصومین (ع) را مخالف این اقدام دانسته است.

برپایی موکب های عاشورایی در این سالها در کنار راهپیمایی اربعین با استقبال گسترده مردمی مواجه شده است. راهپیمایی چند میلیونی اربعین به عنوان بزرگترین تجمع انسانی جهان شناخته می شود و موکب ها هم توسط مردم برپا می شوند و صدها و هزاران موکب در شهرهای مختلف کشور در ایام عاشورا چشم نوازی می کنند.

از بی شمار موکبی که در محرم و صفر برپا می شوند برخی در معابر سطح شهر برای شهروندان هستند و قطعا برپایی و فعالیت آنان با رعایت همه جوانب برای عدم ایجاد مزاحمت هستند و باید از این سایت اصلاح طلب باید پرسید آیا فقط حق الناس و قوانین برای این موکب صدق می کند تا به صورت ویژه به آن پرداخته شود؟ آیا هزاران حق و خواسته قانونی مردم از دولت حق الناس نیست؟

اصلاح طلبانی که در ایام انتخابات دولت را ضمانت کردند و اصلاح طلبان بومی هم با شعار نمی خواهیم به عقب برگردیم در یک فریب بزرگ شرایطی را رقم زدند که امروز کشور از بی تدبیر دولت شرایط اقتصادی مناسبی ندارد. اصلاح طلبان به جای این اقدامات سخیف که در خیال خام خود به دنبال فراهم کردن شرایط سازش و تسلیم مردم باشندباید پاسخگوی وعده و قول های انتخاباتی خود در ایام انتخابات بوده و نقش خود را در این شرایط فعلی کشور بپذیرند.

پیش تر از این مطلب سایت اصلاح طلب بوشهری  یکی از حامیان اصلاح طلبان در پیامی از مردم خواسته های به جای هزینه برای ساختن نذری ساختن پول آنرا به محرومین بدهند در حالی که هزینه های غذا و نگهداری سگ های وی ماهانه بیش از دو میلیون تومان است و بعد از علنی شدن این موضوع وی در مقابل این دلسوزی دروغین خود سکوت اختیار کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۴۰۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باورهای ارتباطی غلط تبدیل به پاشنه آشیل زندگی زوج‌ها شده است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره مراکز و خدمات اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد با بیان اینکه زوجین جوان مشهدی دچار پنج باور ارتباطی غلط هستند، گفت: برای مثال ۶۷ درصد از زوجین جوان مشهدی باور دارند که همسرشان باید ذهن آن‌ها را بخواند، یعنی اصلا گفتمان زناشویی در بین آنها وجود ندارد و مفهوم زوجیت را درک نکرده‌اند.

عباس نظافت، امروز ۷ اردیبهشت‌ماه در همایش روز روانشناسی و مشاوره با شعار «روانشناسی در خدمت جامعه» که در مرکز همایش‌های شهدای سلامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری و سال‌های گذشته شهرداری مشهد طرح‌های جامعه‌محوری را برنامه‌ریزی کرده و توانسته اقداماتی را جهت آشنایی مردم با مولفه‌های روانشناسی و مشاوره انجام دهد.

رئیس اداره مراکز و خدمات اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد ادامه داد: یکی از این اقدامات طرح «باشگاه اجتماعی همسران مشهدی» یا «باهم» است که بر اساس رفرنس‌های علمی انجام شد. وقت برای ما اهمیت زیادی دارد و هر لحظه آمار طلاق افزایش پیدا می‌کند؛ بالاترین رشد طلاق در بین زوجین جوان مشهدی است.

نظافت اضافه کرد: در اولین اقدام از دانشگاه فردوسی کمک گرفته و علت بالا بودن آمار طلاق بین زوجین جوان مشهدی را جویا شدیم؛ به این نتیجه رسیدیم که زوجین جوان مشهدی دچار پنج باور ارتباطی غلط هستند و این پنج باور غلط پاشنه آشیل زندگی‌ها شده است. اقتصاد در بین این موارد ردیف ۱۲ را دارد.

وی با اشاره به پنج باور ارتباطی غلط بین زوجین جوان مشهدی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال ۶۷ درصد از این افراد باور دارند که همسرشان باید ذهن آن‌ها را بخواند، یعنی اصلا گفتمان زناشویی در بین آنها وجود ندارد و مفهوم زوجیت را درک نکرده‌اند.

رئیس اداره مراکز و خدمات اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد تصریح کرد: طرح «ترنم زندگی» ویژه زنان سرپرست خانواده در حاشیه شهر مشهد نیز از جمله دیگر اقدامات شهرداری مشهد بوده و ۲۰ هزار زن در این طرح آموزش دیدند. در نظرسنجی‌ها بیش از ۶۴ درصد از این بانوان با مولفهٔ‌های روانشناسی و مشاوره آشنایی نداشتند.

نظافت عنوان کرد: همچنین طرح «شهید مهرورزی» از جمله دیگر طرح‌های شهرداری مشهد بوده و هدف آن پیشگیری از اعتیاد است. با ورود به این حوزه به این نتیجه رسیدیم که تعداد مربی متخصص پیشگیری از اعتیاد در مشهد بسیار کم بوده و طی سال گذشته ۳۰۰ نفر به ما اضافه شدند. امیدواریم در سال جاری ۱۷۰۰ مربی متخصص پیشگیری از اعتیاد داشته باشیم.

وی اضافه کرد: وظیفه ما در شهرداری مشهد آشنا کردن مردم با مولفه‌های مشاوره و روانشناسی و معرفی اساتید و مشاوران متعهد و متخصص است. کلینیک‌های متعهد و متخصص از سمت ما حمایت ویژه خواهند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟
  • باورهای ارتباطی غلط تبدیل به پاشنه آشیل زندگی زوج‌ها شده است
  • راهکار اصلاح رابطه با خدا چیست؟
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • رئیسی: مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد/ هر چه به نفع مردم و اقتصاد کشور باشد را انجام می‌دهیم حتی اگر عده‌ای مخالفت کنند
  • تغییر باورهای ۳۰ سال گذشته درباره فرزندآوری، به عهده آموزش و پرورش است
  • نهج‌البلاغه| راهکار اصلاح رابطه با خدا
  • پاسداران بیانات رهبری را برای خود حجت شرعی می‌دانند
  • باورهای توحیدی امیرمؤمنان(ع) در دعای کمیل
  • برگزاری نشست خبری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا