Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-03-19@04:12:18 GMT

برگزاری یادواره ۲۸ شهید شهرک امام (ره) شاهرود

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۴۰۴۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در گرامیداشت ایام سوگواری سالار شهیدان، یادواره ۲۸ شهید شهرک امام (ره) شاهرود و شهدای مدافع حرم با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین در مسجد المهدی برگزار شد.
در این مراسم که با نماز مغرب و عشاء آغاز شد، ضمن پخش کلیپی از شهدا و قرائت قرآن ذاکر اهل بیت محسن مزجی به ذکر مصیبت و مرثیه خوانی در رثای سالار شهیدان و اصحاب با وفایش پرداخت و حجت الاسلام سوزنچی از قم در مورد شهید و شهادت و مقام آن و درس‌های و عبرت‌های عاشورا مطالبی را بیین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مراسم به همت پایگاه امام علی (ع) حوزه بسیج مساجد و محلات خاتم الانبیا (ص) و حضرت معصومه (س) بسیج جامعه زنان فاطمه الزهرا (س) و هیئت امنا مسجد المهدی شهرک امام (ره) به یاد ۲۸ شهید این شهرک از جمله شهیدان، محمدرضا جبله، عباس سرکاری، کاظم صالح آبادی، ابوالقاسم نجف زادگی، محمد طهماسبی، عبدالله طاهری، محمدرضا زمانی، حسین شاطری، محمدرضا جواهری و سیدمحمود موسوی برگزار گردید.

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: شاهرود بسیج مساجد و محلات مراسم عزادارای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۴۰۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهید باکری و ۸۵۰ شهید شهرستان میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   سردار رحیم نوعی اقدم در یادواره شهید باکری و ۸۵۰ شهید شهرستان میاندوآب که به مناسبت سالروز شهادت شهید مهدی باکری در مصلی امام خمینی (ره) این شهرستان و با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: شهدا ارزشمندترین سرمایه زندگی خویش را در طبق اخلاص گذاشته و در راه استحکام و پویایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایثارگری کردند.

 

این فرمانده جبهه مقاومت با تأکید بر اینکه ما هرچه داریم به برکت جان‌فشانی‌ها و ایثارگری‌های شهدا است، افزود: ما باید قدردان خون شهدا و ایثارگری خانواده‌های شهدا باشیم که هر چه داریم به برکت خون شهدای عزیز و ایثارگری خانواده شهدا است.

هم‌رزم شهیدان باکری و سلیمانی گفت: ما اینجا آمده‌ایم بگوییم که راه شهدا، راه شهیدان باکری و راه شهید سلیمانی که راه نجات، راه حیات و راه امام حسین (ع) و مکتب عاشورا است، همچنان باقدرت ادامه دارد.

سردار نوعی اقدم با بیان اینکه ما باید به مقام و جایگاه شهدا غبطه بخوریم، تصریح کرد: وصف شهید باکری در قالب یک انسان معمولی نمی‌گنجد و نمی‌توان او را مانند یک انسان معمولی وصف کرد و همین است که امروز شهید مهدی باکری و شهید سلیمانی در دل‌های ما جا دارند  و جاودانه شده‌اند.

 

وی با اشاره به ویژگی‌های شهید باکری و با بیان اینکه شهید باکری الگویی بی‌بدیل و بی‌مانند برای خدایی شدن است، اظهار کرد: شهید باکری خدایی بود و هر کس خدایی باشد، خدا او را عزیز می‌گرداند.

این فرمانده جبهه مقاومت با بیان اینکه عالم شهیدان متفاوت با عالم مادی ما است، افزود: توکل به خداوند متعال در ادبیات شهید باکری خیلی پرمعنا بود و می‌گفت که هر کجا که در کار شما گره افتاد، به خدا توکل کنید.

وی با اشاره به اینکه شهید باکری شیفته اهل‌بیت (ع) بود، تصریح کرد: شهید باکری در اوج جنگ به اهل‌بیت (ع) متوسل می‌شد و ادبیات فرماندهی‌اش نیز متفاوت بود.

 

سردار نوعی اقدم از اخلاص به‌عنوان دیگر ویژگی شهید باکری نام برد و گفت: شهید باکری سخت‌ترین مأموریت‌ها را فرماندهی می‌کرد و دشمن را تحقیر می‌کرد؛ چون خدایی بود و به خدا توکل می‌کرد.

این هم‌رزم شهید باکری با بیان اینکه ویژگی دیگر شهید باکری اطاعت از رهبری و ولایت بود، افزود: شهید باکری نسبت به بیت‌المال حساس بود و همواره به نیروهای خود نیز در این زمینه توصیه می‌کردند.

 

وی با اشاره به اینکه آقا مهدی به ما یاد دادند که هر کاری غیرممکن و محال باشد به‌شرط اخلاص و توکل بر خدا باشد، ممکن می‌شود، تصریح کرد: امروز نیز ما باید از شهید باکری و شهید سلیمانی درس بگیریم.

هم چنین حجت‌الاسلام‌ حسن‌زاده امام‌جمعه میاندوآب نیز در این مراسم با بیان اینکه مدیون خون شهدا هستیم، گفت: باید قدردان خون شهدا بوده و در مسیر شهدا قدم برداریم.

در این این مراسم بعد از مداحی ، نمایشگاه جبهه و شهادت و آشنایی با خصوصیات این شهید بزرگوار افتتاح شد  .

دیگر خبرها

  • امام جمعه تبریز: تکریم شهدا وظیفه ملی و انسانی است
  • گرامیداشت یاد و خاطره ۷۰ شهید لیلان
  • قول مردانه یک قاری شهید
  • مسوولان دیلم با خانواده شهید «محمدرضا بازویی» دیدار کردند
  • برگزاری یادواره شهدای دوران دفاع مقدس و شهیدان گمنام در شهرستان تالش
  • درگذشت پدر شهیدان «یوسف زاده»
  • یادواره شهیدان مویدی زاده و آران در کهگیلویه
  • برگزاری ۱۰۰ یادواره شهدا در شهرستان تویسرکان
  • برگزاری مراسم یادواره خانگی شهید نوروز شیردل در خوی + تصاویر
  • یادواره شهید باکری و ۸۵۰ شهید شهرستان میاندوآب