Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@20:31:13 GMT

حمایت شهردار لندن از همه‌پرسی دوم بر سر بریگزیت

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۴۰۴۵۶

حمایت شهردار لندن از همه‌پرسی دوم بر سر بریگزیت

صادق خان، شهردار شهر لندن خواهان برگزاری یک همه‌پرسی دیگر بر سر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در حالی که بریتانیا قرار است در تاریخ ۲۹ مارس از اتحادیه اروپا خارج شود اما طرح بریگزیت ترزا می، نخست وزیر انگلیس هنوز مورد پذیرش قرار نگرفته و برخی قانونگذاران به همراه چند تن از رهبران اتحادیه‌ها و شرکتهای تجاری هر چه بیشتر از این ایده که مردم باید حرف آخر را در مورد هر گونه توافق بریگزیت منعقد شده با بروکسل بزنند، حمایت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترزا می، نخست وزیر انگلیس چند بار مساله برگزاری یک همه‌پرسی دوم در مورد بریگزیت را رد کرده است. او می‌گوید نمایندگان پارلمان درباره پذیرش توافق پایانی رای گیری خواهند کرد.

این که صادق خان، شهردار لندن به عنوان یک عضو حزب کارگر انگلیس از برگزاری همه پرسی دوم بریگزیت حمایت کرده فشارها را بر جرمی کوربین، رهبر این حزب به منظور حمایتش از این همه‌پرسی دوم افزایش خواهد داد.

قرار است یک هفته دیگر حزب کارگر انگلیس کنفرانس سالانه خود را به مدت چهار روز برگزار کند.

صادق خان در مطلبی در شماره امروز یکشنبه نشریه آبزرور از مدیریت مذاکرات بریگزیت از سوی دولت انگلیس انتقاد کرده و گفت، تهدید به وجود آمده علیه استانداردهای زندگی،‌ اقتصاد و اشتغال به حدی بزرگ است که باید رای دهندگان حرف آخر را درباره بریگزیت بزنند.

وی تصریح کرد: این به معنی آن است که باید رای گیری عمومی درخصوص هر گونه توافق بریگزیت حاصل شده از سوی دولت و یا رای گیری عمومی در صورت بروز سناریوی یک بریگزیت بدون توافق با در نظر گرفتن گزینه باقی ماندن در اتحادیه اروپا، برگزار شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام بریگزیت صادق خان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۴۰۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین می‌گوید که اوکراین پیش نویس پیمان صلح با روسیه را در سال ۲۰۲۲ تحت فشار انگلیس کنار گذاشت.

به گزارش آر تی، این توافق که می‌توانست چند هفته پس از آغاز جنگ، به مناقشه اوکراین پایان دهد، توسط مذاکره‌کنندگان در استانبول تأیید شد، اما کی‌یف بعداً از مذاکرات خارج شد.

روزنامه آلمانی ولت روز گذشته مدعی شد که مسکو پس از طرح یک چارچوب برای توافق، درخواست‌های دیگری از جمله تبدیل زبان روسی به عنوان دومین زبان رسمی در اوکراین را مطرح کرده و سبب خروج اوکراین از مذاکرات شده است.

با این حال، پسکوف امروز (شنبه) با استناد به اظهارات دیوید آراخامیا، نماینده پارلمان اوکراین که ریاست هیئت کی‌یف در مذاکرات را بر عهده داشت، این ادعا‌ها را رد کرد.

آراخامیا نوامبر گذشته در مصاحبه‌ای با رسانه‌های داخلی اوکراین گفت که بوریس جانسون، نخست وزیر وقت انگلیس در روند صلح مداخله کرده و از اوکراینی‌ها خواسته که «فقط با روسیه بجنگند».

پسکوف تاکید کرد که کی‌یف عملاً این توافق را تحت فشار مستقیم لندن کنار گذاشت و بقیه دلایلی که مطرح می‌شود صرفا حدس و گمان است.

مقامات روسی مناقشه اوکراین را جنگ نیابتی غرب علیه مسکو توصیف کرده‌اند. به گفته مسکو، هدف آنها مهار روسیه و متوقف ساختن توسعه آن به جای حفاظت از منافع مردم اوکراین است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • دولت انگلیس بخشی از محور نسل‌کشی در غزه است
  • ابراز خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیانش در لندن
  • تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + تصاویر
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • خروش مردم انگلیس در حمایت از فلسطین
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهر‌های انگلیس
  • تلاش فعالان مدنی در انگلیس علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه: تحقیقات اسرائیل کفایت می‌کند