Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@17:46:56 GMT

تجلیل موزه هنرهای معاصر نیویورک از محمود کلاری

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۴۰۷۸۵

«سینمای معاصر ایران از دهه‌ ۷۰ به بعد با ارائه تصاویری معتبر و ‌ساده از زندگی به شیوه‌ای نئورئالیستی به جهان شناسانده شد و مورد تحسین قرار گرفت. واقعیت چند لایه جامعه ایران به کمک فیلم‌های مفهومی با موضوعات متنوع مثل زندگی شهری، مسائل زنان، درام درون‌گرایانه و فلسفی با وجود محدودیت‌ها به جهان معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود کلاری، فیلمبردار سینمای ایران یکی از چهره‌هایی است که به این نگاه عمیق و چند وجهی کمک کرده‌است. در کارنامه‌ او فیلمبرداری برخی از تحسین برانگیزترین فیلم‌های افرادی نظیر اصغر فرهادی، عباس کیارستمی، داریوش مهرجویی و بهمن فرمان‌آرا وجود دارد. علاوه بر این همکاری با کارگردانان جوان و نوظهور او را تبدیل به فردی ماندگار در گستره‌ سینمای ایران کرده‌است. کلاری برای فیلمبرداری هر فیلم شیوه‌ منحصر به‌ فردی را ایجاد می‌کند؛ از کار با دوربین‌ روی دست گرفته تا مینی‌مالیستی کامل، از مکان‌های آرام در روستاها تا شهرهای بزرگ و شلوغ، نماهای کوتاه و تک‌پلان‌ها تا سکانس پلان‌های طولانی (در یکی از فیلم‌ها سکانس‌پلانی با زمان‌بندی بالای دو ساعت، یعنی تمام مدت زمان فیلم) همه‌ اینها به این معناست که هیچ مرزی برای او وجود ندارد. کلاری با بیش از سه دهه فعالیت نگاه ما را به ایران متمرکز ساخته‌ است.» موزه هنرهای معاصر نیویورک ۱۲ فیلم را که از سال ۱۳۷۵ تاکنون این فیلمبردار با آنها همکاری داشته به نمایش در می‌آورد؛ فیلم‌هایی که توسط ۱۰ کارگردان ساخته‌ شده‌ که خود کلاری هم یکی از آنهاست.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۴۰۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودکان سینمای ایران که امروز بازیگران معروفی هستند (فیلم)

 

 

 

منبع : فرارو

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مجید و آقا معلم قصه‌های مجید پس از ۳۴ سال (فیلم) لحظاتی تماشایی از نفس بازغی در پشت صحنه گناه فرشته (فیلم) طعنه سنگین سید جواد هاشمی به مهران رجبی (فیلم)

دیگر خبرها

  • فیلمبردار سینمای ایران درگذشت
  • بازدید رایگان معلمان و استادان دانشگاه از موزه هنر‌های معاصر تهران در روز معلم
  • مستند «کابوس ژنرال» به آنتن شبکه سه رسید/ قدرت نظامی ایران معاصر
  • بازدید رایگان از موزه هنرهای معاصر در روز معلم
  • افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد
  • ماجرای داغ حمایت هنرمندانه از غزه در ونیز/غرفه ایران رسما فعال شد
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • کودکان سینمای ایران که امروز بازیگران معروفی هستند (فیلم)