Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- عضو انجمن ملي پلاستيک و پليمر ايران: صنعت پلاستيک و پليمر دستخوش رکود و تعطيلي است.
به گزارش آريا، محسن صفايي در استوديو گفتگوي ويژه خبري شبکه دو سيما افزود: صنعت پلاستيک دارايي يک ميليون فرصت اشتغال در کشور است و در حوزه‌هاي غذايي، پزشکي و تفريحي ورزشي و ... از حضوري پر رنگ برخوردار است، اما سال‌هاي اخير دچار آسيب‌هايي شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ادامه داد: نزديک به 60 درصد از کارخانجات مرتبط با پتروشيمي تعطيل و بخش عمده‌ي ديگر هم با ظرفيت 10 تا 30 درصد فعاليت مي‌کنند و علت آن رکود طولاني مدت اقتصاد کشور و کمبود مواد اوليه است. صادرات مواد اوليه از افتخارات ماست، اما چراغي که به خانه رواست به مسجد حرام است حتما سايه سوء مديريت بر اين صنعت حضور پررنگ دارد.
مهدوي ابهري دبير کل انجمن صنفي کارفرمايان صنعت پتروشيمي در سوي ديگر استوديو گفت: چراغي که به کارخانه رواست به مسجد حرام است، اما چرخه صادرات به اروپا هم کار يکي دو روز نيست و اگر آن را از دست بدهيم سخت بدست خواهد آمد.
او افزود: براي توليد مواد اوليه پلي پروپيلين در داخل کشور مشکلي نداريم و هميشه بيش از نياز هم توليد کرده ايم، اما اينکه چرا براي مصرف داخل هميشه مواد اوليه کم مي‌آيد را بايد در جاي ديگر بررسي کرد.
صفايي گفت: سوء مديريت و عرضه نادرست از عمده دلايل کمبود مواد اوليه پتروشيمي براي مصرف داخل است. بايد براي ارائه ادله مستندات رفتاري پتروشيمي شفافيت وجود داشته باشد.
حسين دُر عضو اتحاديه صنايع پايين دستي پتروشمي در ارتباط تلفني با اين برنامه گفت: معمولاً توليد کنندگان مواد اوليه پتروشيمي خارجي‌ها را بيشتر از ما داخلي‌ها دوست دارند.
صفايي در استوديو گفت: وقتي يکي از متوليان مملکت که عضو هيات مديره 17 شرکت پتروشيمي است و سيستم معيوبي به نام بهين ياب را درست کرده است علاقه‌اي هم به اصلاح عيوب لهين سامانه ندارد اين اصلاح وظيفه ما نيست بلکه ناظران و بازرسان معلوم و کافي دارد.
عباس يعقوبي معاون عمليات بازار بورس کالا در ديگر ارتباط تلفني با اين برنامه گفت: تا آنجا که به ما مربوط مي‌شود فهرست همه خريداران بورس کالا را براي سازمان‌هاي نظارتي از جمله کار گروه تنظيم بازار و همچنين سازمان حمايت از حقوق مصرف کننده و توليد کننده ارسال مي‌کنيم. پس سازمان حمايت متولي اصلاحات و رسيدگي‌هاي ثانويه است.
او ادامه داد: ما طبق مصوبات سازمان تنظيم بازار و کار گروه هان بازرسي عمل مي‌کنيم و از رانت بازي در بورس کالا خبري نيست.
حسين دُر در ادامه ارتباط تلفني با اين برنامه گفت:: با فرياد آي دزد، کاري از پيش نمي‌رود به راحتي مي‌شود با چک کردن حساب‌هاي بانکي خريداران محموله‌هاي پتروشيمي دريافت که محل خريد کجا بوده. رسيدن به دلال کار سختي نيست. ليست خريداران بطور مرتب از سوي وزارت صمت اعلام مي‌شود و در بورس کالا که حکم دما سنج را دارد معامله صورت مي‌گيرد.
صفايي در استوديو با اين ادعا که مي‌تواند آدرس همه دلالان را ارائه کند افزود: ليست خريداران سه سال اخير کالا بايد براي بررسي به انجمن ملي تحويل داده شود.
او افزود: همه مي‌دانند دلال کيست، اما به زبان نمي‌آييم اينکه بگوييم اين اسامي جزء اسناد تجاري هستند يعني بدنبال پوشش دادن دلالان هستيم.
مهدوي در استوديو گفت:: مواد اوليه نياز داخل را کنار گذاشته ايم پس اگر نياز داخل تامين نمي‌شود. اتفاق در جاي ديگري مي‌افتد. اينجا دلالان ايفاي نقش مي‌کنند. دلالي از آنجا پيش مي‌آيد که واحد‌هاي تجاري داراي پروانه، پروانه خود را به حسن و حسين مي‌دهند و مي‌خواهند بدون حرف هزينه سود دريافت کنند. اينگونه است که مواد اوليه از انبار‌هاي شورآباد سردر مي‌آورد و در نهايت با 3 برابر قيمت به دست مصرف کننده مي‌رسد.
حسين دُر در ارتباط تلفني خود ادعا کرد که توليد کنندگان پتروشيمي هم بصورت مستقيم اقدام به دلالي مي‌کنند.
او افزود: مواد اوليه‌اي که به گوني بافان خار از بورس ارائه مي‌شود نمونه‌اي از دلال بازي پتروشيمي هاست.
مهدوي پاسخ داد: مواد اوليه به منظور توليد گوني را بدستور دولت و براي رفع مشکل توليد کنندگان آرد کشور داده ايم و فقط قصد خير کردن داشتيم.
آقاي حسين دُر اگر نمونه‌ي ديگري از معاملات خارج از بورس داريد بگوييد تا به شما جايزه بدهيم.
حسين دُر گفت: اگر جايزه را تعيين کنيد ظرف مدت 5 دقيقه مستنداتم از معاملات پتروشيمي خارج از بورس کالا را در شبکه‌هاي اجتماعي منتشر خواهيم کرد.
صفايي در استوديو گفت: توليد کنندگان پتروشيمي گوني ­فراموش کرده اند روزگاري براي فروش محصولاتشان به ما مصرف کنندگان داخلي التماس مي‌کردند.
مهدوي گفت: اگر 100 سازمان حمايت از توليد کننده و مصرف کننده هم راه اندازي شود با وجود رانت بازي هاي موجود دردي از مصرف کنندگان واقعي حل نخواهد شد.
رحيم مقيمي رئيس اتحاديه پلاستيک تهران در آخرين ارتباط تلفني با اين برنامه در خصوص برداشته شدن سقف قيمت پليمر در معاملات بورس کالا گفت: با اين رويداد انتظار مي‌رود صادرات اين محصول قطع گردد و اول نياز داخل بايد تامين شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: گفتگوي ويژه خبري واحد هاي توليدي مواد اوليه پتروشيمي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۴۱۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستم قضایی آماده شنیدن مشکلات واحدهای تولیدی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، عصر چهارشنبه در بازدید از کارخانه تولید روغن نباتی گلناز کرمان با بیان اینکه برخی از واحدهای تولیدی، وضع یک سری قوانین را مانع فعالیت و سرمایه گذاری می‌دانند گفت: با توجه به اینکه امسال سال جهش تولید با مشارکت مردم است، دستگاه قضائی در سطح کشور و استان برنامه‌هایی را برای حمایت و تحقق شعار سال دارد و از سرمایه گذاری‌های مردم در بخش تولید حمایت خواهد کرد.

وی افزود: سیستم قضائی استان کرمان گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات واحدهای تولیدی دارد و تا حد امکان به رفع موانع تولید کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به ظرفیت بسیار خوب مردم در راستای مشارکت در تولید تصریح کرد: این موضوع آنچنان اهمیت دارد که موجب شده است تا مقام معظم رهبری از مردم درخواست کنند تا سرمایه خود را در زمینه جهش تولید و کارآفرینی به کار گیرند و در مقابل لازم است تا مسئولین زمینه مشارکت در سرمایه گذاری را تسهیل و فراهم کنند.

حجت الاسلام حمیدی افزود: با توجه به شعار سال لازم است مسؤولین و مردم در کنار یکدیگر به افزایش و جهش تولید کمک کنند و این موضوع یکی از اولویت‌های دادگستری استان کرمان در سال پیش رو خواهد بود.

کد خبر 6081292

دیگر خبرها

  • احیای ۶ واحد تولیدی راکد شیروان
  • بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشكل واحدهای توليدی
  •  قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید است/ رشد تولید بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • دستور ویژه رئیسی برای احیای واحد‌های تولیدی در تملک بانک‌ها
  • ۵۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است
  • وضع برخی از قوانین، موجب سنگ اندازی در تولید می‌شود
  • سیستم قضایی آماده شنیدن مشکلات واحدهای تولیدی است
  • وضع برخی قوانین موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود
  • رفع ناترازی برق یکی از مطالبات جدی صنعتگران
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان‌های دلیجان و محلات