Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم تکریم رئیس سابق و معارفه مشاور و رئیس دفتر هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه و تعدادی از معاونین و مدیران کل دانشگاه روز گذشته برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، آیین تکریم رئیس سابق و معارفه رئیس جدید دفتر هیأت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم از خدمات و تلاش‌های فاضل سنقری در مدت مسئولیت تقدیر و محمدتقی مؤید به‌عنوان مشاور و رئیس جدید دفتر هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شد.

دکتر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به سابقه شناخت خود از فاضل سنقری اشاره کرد و گفت: دکتر فاضل دارای سوابق و تجربیات ارزشمندی هستند و در مدت مسئولیت نیز خدمات شایانی را انجام دادند که قابل توجه و تقدیر است اما با توجه به پیشنهاد دکتر طهرانچی، در ادامه حضور، همکاری و فعالیت در دانشگاه، به‌عنوان مشاور رئیس دانشگاه و دبیرکل شورای عالی فرهنگی، آموزشی و مهارتی سازمان سمای دانشگاه آزاد اسلامی منشأ خدمات خواهند بود.

ولایتی در ادامه با اشاره به سوابق شناخت سال‌های طولانی و قبل از انقلاب از محمدتقی مؤید، وی را فردی متدین، انقلابی و کارآمد توصیف کرد.

وی تصدی ریاست دفتر هیأت مؤسس و امنا را به‌عنوان دفتری پرکار و بسیار مهم ارزیابی نمود و برای وی آرزوی توفیق نمود.

دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه مدارس سما باید بر پایه یک نظام تربیتی استوار باشد، گفت: در شورای عالی فرهنگی، آموزشی و مهارتی سازمان سما علاوه بر اینکه رئیس دانشگاه و برخی معاونین حضور دارند، عده‌ای از صاحب‌نظران عرصه آموزش و پرورش نیز در آن شرکت خواهند کرد.

طهرانچی با بیان اینکه این شورا قوه عاقله سازمان سما است، گفت: با توجه به تجربیات ارزشمندی که دکتر فاضل سنقری در آموزش و پرورش دارند به دبیر کلی این شورا انتخاب شده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه، انتخاب دکتر مؤید را انتخابی شایسته برای تصدی ریاست دفتر هیأت مؤسس و امنا دانست و ابراز امیدواری کرد که حضور ایشان در کمیسیون دائمی، شورای اقتصاد دانش‌بنیان، کمیته انتصابات و ... مؤثر و یک حرکت روبه‌جلو در دانشگاه باشد.

در این مراسم دکتر فاضل سنقری نیز با تشکر از حسن اعتماد دکتر ولایتی در بیش از یک سال گذشته و اعتماد مجدد ایشان و دکتر طهرانچی در انتصاب وی به‌عنوان مشاور رئیس و دبیرکل شورای عالی فرهنگی، آموزشی و مهارتی سازمان سما، گزارشی از عملکرد دفتر هیأت مؤسس و امنا ارائه کرد.
وی با بیان اینکه بر اساس اساسنامه جدید می‌بایست مأموریت سازمان سما دستخوش یک تحول راهبردی گردد، گفت: انضباط اقتصادی در سازمان سما، انسجام و پیوستگی مدارس سما، ارتقای خدمات کیفی این مدارس، تنظیم و تدوین پیوست فرهنگی و تأکید بر تحقیق و توسعه باید در دستور کار این سازمان قرار گیرد.

وی در پایان ضمن آرزوی توفیق برای دکتر ولایتی و دیگر مسئولان دانشگاه در تثبیت خط انقلاب در دانشگاه آزاد اسلامی ابراز امیدواری کرد: دکتر مؤید با توجه به سوابق درخشانی که دارند در وظایف محوله موفق باشد.

محمدتقی مؤید مشاور و رئیس دفتر هیأت مؤسس و امنا نیز در این جلسه ضمن قدردانی از حسن اعتماد دکتر ولایتی از کلیه همکاران در خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی خواست که وی را در این مأموریت و مسئولیت مهم یاری نمایند.

انتهای پیام/4060

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۴۱۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب شش پردیس علم و فناوری از سوی هیئت امنای دانشگاه تهران

رئیس دانشگاه تهران از تصویب شش پردیس علم و فناوری دانشگاه تهران در آخرین جلسه هیات امنای دانشگاه تهران در اسفند ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: واحد پردیس علم و فناوری دانشگاه تهران در شهرستان خواف راه‌اندازی می‌شود. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در نشست انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت فعال در حوزه مدیریت و توسعه کارخانه‌های کنسانتره و گندله‌سازی مجموعه صنعتی و معدنی سنگان، با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه تهران در دو سال اخیر در ارتباط با صنعت و جامعه، گفت: فعالیت‌های ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه به صورت واقعی‌تر و عملیاتی‌تر از آنچه در گذشته وجود داشته است، در حال انجام است. تعاملات مرسوم که بین نهادهای علمی و صنعتی برقرار می‌شود عمدتا ناظر بر انجام پروژه‌های تحقیقاتی است که توسط گروهی از اساتید و دانشجویان انجام می‌شوند و در جای خود بسیار اثربخش و مورد حمایت هستند ولی اعتقاد داریم محشور شدن دانشگاه و صنعت به سازوکارهایی بیش از آنچه موجود است نیاز دارد و بایستی تلاش کنیم ارتباطی که برای هر دو طرف مثمر ثمر باشد، شکل پیدا کند.

استاد دانشگاه تهران به چالش پرسابقه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در حوزه مهارت‌های شغلی و تجربه‌آموزی اشاره کرد و بیان داشت: دانش‌آموختگان ما در کشور و دنیا زبانزد هستند ولی به دلیل عدم آشنایی با ابزار و محیط واقعی صنعت، وقتی به صنعت ورود پیدا می‌کنند، یکی دو سال دچار شوک مرحله انتقالی از دانشگاه به صنعت می‌شوند و همین باعث کاهش اعتماد به نفس و افت کارایی ایشان می‌شود‌. بنابراین لازم است تعامل دانشجو با محیط واقعی کار مرتبط با رشته‌اش در حین تحصیل برقرار شود. برقراری این تعامل نیازمند ایجاد سازوکارهای نهادی است که یکی از آن نهادسازی‌ها، ایجاد پردیس‌های علم و فناوری است.

 مقیمی از افتتاح پردیس علم و فناوری شهید سلیمانی دانشگاه تهران در بافق بر اساس تفاهم‌نامه با شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در بافق خبر داد و گفت: ایجاد پردیس‌های علم و فناوری در جوار صنعت و یا در دل صنعت، یکی از سازوکارهای جدیدی است که به برقراری ارتباط معنادارتر دانشگاه و صنعت و همچنین مهارت‌آموزی و آشنایی و تعامل دانشجویان با صنعت کمک می‌کند. پردیس علم و فناوری شهید سلیمانی دقیقا در دل صنعت سنگ آهن ایجاد شده و شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، شرایط لازم برای حمل‌ونقل و اسکان و اقامت چند روزه دانشجویان دانشگاه تهران را مهیا کرده است.

استاد دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران افزود: با توجه به اینکه شرکت‌ها امروزه بحث‌های مربوط به مسئولیت اجتماعی را با جدیت دنبال می‌کنند و علاقمند هستند اعتباراتی که به حوزه مسئولیت اجتماعی اختصاص می‌دهند در جای درست خود مصرف شود، به نظر می‌رسد بهترین جا برای صرف اعتبارات مسئولیت اجتماعی، قرار دادن این اعتبارات در اختیار مهارت‌ورزی دانشجویان و برنامه‌های علمی و فرهنگی دانشگاه‌ها است؛ چون تربیت دانشجویانی که علاوه بر جنبه‌های آموزشی، در زمینه‌های مهارتی و دیگر عرصه‌ها نیز شاخص باشند، هم برای صنعت و هم برای کل کشور مفید خواهد بود.

مقیمی، سازوکارهای قدیمی نظیر گذراندن صرف درس کارورزی را برای آشنایی دانشجویان با محیط واقعی کار و صنعت مرتبط با فعالیت علمی دانشگاهی ایشان کافی ندانست و گفت: امروزه حتی بازدید از محیط واقعی کار هم به دلایل مختلف به صفر رسیده و تعامل دانشجو با حوزه صنعت و خدمات مرتبط با رشته تحصیلی‌اش به سطحی رسیده بود که دانشجو پس از گذراندن هر سه مقطع تحصیلات دانشگاهی، حتی یک بار هم از محیط واقعی کار بازدید نکرده بود. یکی از اقداماتی که در دوره جاری مدیریتی دانشگاه برای رفع این نقیصه عملیاتی شد قرارگیری درس سه واحدی یادگیری تجربی در سرفصل دروس همه رشته‌های دانشگاهی، از رشته ادبیات فارسی تا رشته‌های فنی است که می‌تواند تا 15 واحد نیز برای برخی رشته‌ها به تناسب ویژگی‌هایشان افزایش پیدا کند.

رئیس دانشگاه تهران به شکل‌گیری اداره‌کل مهارت در دانشگاه تهران با سر واژه‌های پنج ماموریت اصلی مهارت‌آموزی، هدایت شغلی، اشتغال‌پذیری، رصد اشتغال و تجربه‌آموزی، به عنوان اقدامی دیگر جهت ارتقای استانداردهای مهارتی و تجربی در دانشجویان اشاره کرد و گفت: اداره کل مهارت در ارتباط تنگاتنگ با پردیس‌های علم و فناوری، ماموریت‌های مهارت‌ورزی دانشجویان را پیگیری می‌کند.

 احمد نوحه‌گر، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران نیز در این نشست با بیان اینکه برای دستیابی به مدیریت صنعتی هوشمند، هدفدار و پایدار نیازمند راهبردهای جدید هستیم، تاکید کرد: «دانشگاه در این زمینه و همچنین در زمینه توسعه منابع انسانی صنایع سنگ آهن آمادگی کامل دارد.» دکتر مهدی فکور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران نیز در زمینه مهارت‌آموزی دانشجویان و استفاده از ظرفیت‌های قانون به منظور تعامل حداکثری دانشگاه و صنعت، به بیان دیدگاه پرداخت.

مهدی قربانی، رئیس موسسه کسب‌وکار اجتماعی دانشگاه تهران و سرپرست پردیس علم و فناوری شهید سلیمانی دانشگاه تهران در بافق، از مهارت‌ورزی و کارورزی دانشجویان با همکاری اداره کل مهارت دانشگاه، تامین نیروی انسانی نخبه برای بکارگیری در بخش صنعت و اعطای بورسیه‌های تحصیلی، برگزاری دوره‌های توانمندسازی برای شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان، هدفمند نمودن نظام مسائل این شرکت و تعریف پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی و ایجاد شعبه پردیس علم و فناوری دانشگاه تهران در خواف به عنوان برخی محورهای مورد علاقه طرفین برای همکاری مشترک نام برد.

 فرشته امین، مدیرکل مهارت دانشگاه تهران نیز با بیان اینکه دانشگاه تهران اولین دانشگاهی است که اداره کل مهارت را به صورت رسمی در ساختار خود ایجاد کرده است، از راه‌اندازی سامانه کاریابی، برگزاری اردوهای مهارتی، برگزاری نمایشگاه کار در خرداد ماه 1403 و پشتیبانی از برنامه‌های مهارت‌ورزی دانشجویان به عنوان برخی برنامه‌های این اداره کل نام برد و بیان داشت: افزایش سطح اشتغال‌پذیری دانشجویان با توجه به نیازهای صنعت از ماموریت‌های اداره کل مهارت است.

در پایان این نشست، تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی‌مابین دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران و مهندس محمد مدنی‌فر مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان منعقد و مبادله شد که بر اساس آن، اعطای بورسیه تحصیلی در مقاطع مختلف به دانشجویان مستعد، حمایت از دوره‌های کارورزی دانشجویان و همچنین اختصاص محل استقرار فیزیکی پردیس علم و فناوری واحد خواف از سوی این شرکت محقق می‌شود.

مهندس مدنی‌فر در حاشیه انعقاد این تفاهم‌نامه، با اشاره به اینکه نزدیک یک سی‌ام ذخیره قطعی سنگ آهن کشور در سنگان وجود دارد، بیان داشت: 10 درصد بازار گندله کشور که خوراک اولیه حوزه فولاد است و بسیار استراتژیک می‌باشد توسط شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان تولید می‌شود. این مجموعه صنعتی نیازمند ارتقای تعامل با دانشگاه‌ها و مراکز علمی است و از این جهت از استقرار واحد پردیس علم و فناوری دانشگاه تهران استقبال می‌کند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  •  جلسه علنی شورای شهر مشهد غیر علنی شد
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تشریح کرد؛ آخرین وضعیت تشکیل سازمان ملی سنجش آموزش کشور
  • توضیحات معاون استاندار تهران در خصوص وضعیت شورای شهر نسیم شهر
  • تمدید حکم وزیر ارشاد در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما
  • آشنایی استادان و دانشجویان قرقیزستانی با فرهنگ ایرانی
  • تمدید مسئولیت وزیر فرهنگ در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما
  • وزیر فرهنگ، نماینده رئیس جمهور در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما
  • تصویب شش پردیس علم و فناوری از سوی هیئت امنای دانشگاه تهران
  • دانشگاه آزاد خاتم ۵ هزار و ۹۹۲ دست لباس انتظامات تولید می‌کند
  • تولید ۵ هزار و ۹۹۲ دست لباس انتظامات در شرکت پردیس پوشان خاتم