Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@03:18:52 GMT

«نهضت حسینی در پرتو قرآن» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۴۱۵۰۰

«نهضت حسینی در پرتو قرآن» منتشر شد

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ کتاب «نهضت حسینی در پرتو قرآن» اثر جدیدی از  حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی است که به بیان مصادیق روشن قرآن در کربلا پرداخته است.
در ابتدای این کتاب به شاخصه‌های قیام امام حسین(ع) اشاره شده و سه شاخصه قرآنی هجرت، جهاد و شهادت را در این راستا بیان کرده است. در کربلا هجرتی توسط امام حسین(ع) واقع شد که در تاریخ نظیر ندارد، هجرتی همراه با دعوت مؤمنان، هجرتی که می‌دانستند پایانش شهادت است، هجرتی همراه با کودک و سالمند و برادر و خواهر، هجرتی همراه با انواع مشکلات.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این کتاب که با عنوان «روضه‌های قرآنی» نیز نامیده می‌شود، به موضوعاتی مانند «نقش شهادت در فرهنگ»، «امام حسین(ع)، جلوه کلام الهی»، «حرکت امام حسین(ع) براساس قرآن»، «جلوه‌های قرآن در کربلا»، «زیارت عاشورا در سایه قرآن»، «عوامل حادثه کربلا»، «خواندن قرآن بر سر نی»، «استفاده از فرصت برای هدف‌های مقدس»، «نقش زنان در کربلا»، «فلسفه عزاداری»، «تجلیل بزرگان در قرآن»، «تعظیم شعائر دینی»، «گریه بر شهید» و «تقسیم کار امام حسین(ع) و حضرت زینب(س)» اشاره کرد.
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم؛ قرآن گریه را آنجا ارزشمند می‌داند که براساس معرفت باشد، یعنی اشک همراه با معرفت. گریه برای شهید حتی قبل از شهادت جایزه است. در خطبه شعبانیه پس از آنکه پیامبر از رمضان پیش رو تجلیل کرد، حضرت علی(ع) قیام کرد و پرسید: بهترین اعمال در این ماه چیست؟ پیامبر(ص) فرمود: ورع، سپس گریه کرد. از پیامبر پرسیدند: گریه برای چه بود؟ فرمود، یا علی در ماه رمضان تو را می‌کشند.

علاقه‌مندان برای مطالعه این کتاب می‌توانند فایل آن را در اینجا مشاهده کنند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: نهضت حسینی محسن قرائتی درس هایی از قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۴۱۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند» منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «چشم ها تنها برای دیدن نیستند» نوشته مصطفی عظیمی‌فر به تازگی توسط انتشارات سیب کال در اهواز منتشر و روانه بازار نشر شده است.

این‌کتاب روایت یک روز از زندگی نویسنده‌ای را بیان می‌کند که پرسش‌گرانه محیط و جامعه اطراف خود را بررسی کرده و از میان لایه‌های سطحی و موضوعات روزمره زندگی به مفاهیمی عمیق دست می‌یابد.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

همان‌گونه که در ابتدا گفتم بیدارشدن و سلام دادنم به روز جدید آن هم با آرامش و مهربانی، ارتباطی با مرفه بودن یا بی درد بودنم ندارد.

شما اگر انسانی را می‌بینید که در آرامش روزگار می‌گذارند دلیل بر این نیست که رنجی نداشته باشد. نه آدم‌ها همیشه رنج دارند؛ اما گاهی رنج های موجود قابل تحمل تر از دردهای گذشته هستند و این دلیل آرام بودن است.

اصلاً ما چاره ای جز داشتن آرامش نداریم یعنی حتی شخصی که در اوج رنج ها قرار دارد، باید همواره آرامشش را حفظ کند.

شاید بگویید این یک شعار توخالی است. ولی از شما می‌پرسم؛ چگونه می توان از چنگال رنجی سخت، بدون حفظ آرامش و تلاش برای ارتقای آن آرامش رهایی یافت؟

این‌کتاب در ۱۰۶ صفحه، شمارگان ۲۰۰ نسخه عرضه شده است.

کد خبر 6093897 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • از بقیع صدای گریه می‌آید
  • روضه| آزار و اذیت‌هایی که بر امام صادق(ع) روا داشتند+صوت
  • تشویق سید حسین حسینی از سوی هواداران استقلال / فیلم
  • ویژه برنامه‌های شهادت امام جعفر صادق (ع) از شبکه قرآن
  • رسانه‌ها پای کار بیست‌ویکمین همایش پیرغلامان حسینی باشند
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت امام صادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • در بازی تراکتور - استقلال همه ضرر کردند؛ به جز رقیب سرسخت حسین حسینی!
  • تبیین نگاه قرآنی رهبر معظم انقلاب را نباید در تدوین چند کتاب خلاصه کرد
  • کتاب «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند» منتشر شد
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین