Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-27@02:31:54 GMT

سید معطر ذاکری که تنها به عشق اهل بیت می خواند

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۴۱۷۳۸

سید معطر ذاکری که تنها به عشق اهل بیت می خواند

خبرگزاری میزان- مستند "سید معطر" داستان زندگی و فعالیت‌های یکی از شاعران و مداحان اهل بیت (ع)، یکشنبه ۲۵ شهریور روی آنتن شبکه افق می‌رود.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، پس از حضور امام رضا(ع) در ایران و آغاز ماه محرم، ایشان فرمودند بر در و دیوار سیاه بپوشانند و مجالسی را برای گرامیداشت یاد جدشان برپا کنند، این چنین شد که مجالس عزای حسینی در ایران رونق یافت و همچنین سرودن و خواندن بر مصائب اهل بیت(ع) مرسوم شد و به این ترتیب، ذاکران ائمه اطهار(ع) در ایران خوش درخشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مستند "سید معطر" روایتی است از زندگی و فعالیت های مذهبی یکی از همین مداحان و ذاکران، مردی که به گفته نزدیکشان بسیار پرهیزکار است و یکی از پیرغلامان حسینی به شمار می رود.

سید حسن معطر نام مردی است که سال هاست در دستگاه امام حسین(ع) مشغول خدمت گزاری است و عشق و ارادتش به خاندان پیامبر اسلام(ص) را با ذاکری و مداحی اهل بیت نشان می دهد.

وی 94 سال سن دارد و یکی از مداحان سبک قدیم به شمار می رود، دوستانش تعریف می کنند که در جوانی برای شعرخوانی و مداحی پولی دریافت نمی کرده و تنها در راستای محبت به اهل بیت وارد این عرصه شده است. سید معطر همچنین در جوانی به صورت حرفه ای ورزش می کرده و خاطراتی از آن دوران به یاد دارد.

در این فیلم با برخی از دوستان و نزدیکان این شخص و همچنین مداحان باسابقه کشورمان پیرامون فعالیت های او گفته شده است.

مستند سید معطر به تهیه کنندگی و کارگردانی بابک مینایی، یکشنبه 25 شهریور ساعت 23:00 و تکرار آن ساعت های 3:30 و 16:30 روز سه شنبه از شبکه افق پخش خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شبکه افق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۴۱۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا وعده‌های کی یف به واشنگتن مبنی بر عدم استفاده از موشک‌های ATACMS برای حمله به خاک روسیه را نادرست توصیف کرد.

براساس گزارش آرتی، سفیر به خبرنگاران گفت: مضحک است که مشتریان اوکراینی قول داده‌اند که از موشک‌ها علیه اهدافی در خاک روسیه استفاده نکنند 

روزنامه پولیتیکو پیشتر به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده بود که دولت آمریکا در ماه مارس گذشته برای اولین بار از زمان آغاز درگیری در سال ۲۰۲۲، مخفیانه موشک‌های تاکتیکی ATACMS را به اوکراین عرضه کرده است.

پس از تصویب مجلس نمایندگان و سنای  آمریکا، جو بایدن، رئیس جمهور این کشور، بسته‌ای از قوانین را برای کمک نظامی به اوکراین، اسرائیل و تایوان امضا کرد.

 در این بسته ۶۰.۸۴ میلیارد دلار برای کمک به اوکراین اختصاص یافت. از این مبلغ ۲۳.۲ میلیارد دلار برای تکمیل تسلیحات ارسال شده از انبار‌های پنتاگون، ۱۳.۸ میلیارد دلار برای خرید نظامی برای نیرو‌های اوکراینی در بازار آزاد، ۱۱.۳ میلیارد دلار برای حمایت از عملیات نظامی آمریکا در منطقه استفاده خواهد شد و ۲۶ میلیون دلار برای حسابرسی اختصاص داده شده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه تاکید کرد که تحویل محموله‌های تسلیحاتی آمریکا وضعیت را در میدان جنگ به نفع کی‌یف تغییر نخواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • (ویدئو) آهنگ عاشقانه‌ای که منوچهر هادی برای دخترش خواند
  • ماجرای طعم شیرین آخرین دعای کمیل شهید زین الدین
  • پخش زنده دعای ندبه و کمیل خارج از ایران ادامه خواهد داشت
  • سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند
  • ماجرای سازه جدید در عمارت تاریخی که شهرداری قالیباف به انجمن مداحان واگذار کرده بود
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد
  • چریش‌های معطر، محبوب سفره‌های مردم بجنورد
  • نمای عمارت منصوب به فخرالدوله به حالت اولیه برگشت
  • کامنت عجیب سیاوش یزدانی زیر پست الهلال با ایموجی خنده! + عکس
  • چریش های معطر، محبوب سفره های مردم بجنورد