Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-29@15:50:02 GMT

پاس گل کاخ الیزه به تروریست ها

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۴۲۰۵۱

تعرض عده ای از اعضای گروهک کومله کردستان ( که جنایات زیادی را علیه ملت ایران صورت داده است ) علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس، بیش از آنکه مهر تاییدی بر توحش این گروهک تروریستی باشد، نشانه ای دال بر حمایت بی انتهای کاخ الیزه از گروه های تروریستی ضد ایرانی محسوب می شود. عدم حضور پلیس فرانسه در زمان برگزاری تجمع اعضای گروهک کومله در حالی صورت می گیرد که مطابق قوانین رایج و عرف دیپلماتیک، صیانت از سفارتخانه ها 
بر عهده پلیس کشور میزبان می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عدم حضور پلیس فرانسه در هنگام حمله حزب کومله به سفارت کشورمان در پاریس، به معنای چراغ سبزی است که فرانسوی ها به حمله کنندگان نشان داده اند. اما در این میان نکات دیگری نیز وجود دارد که لازم است نسبت به آنها توجه داشته باشیم :
کشور فرانسه در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، از هیچ گونه اقدامی در تقابل با نظام و ملت ایران دریغ نکرد. وجه اشتراک افرادی مانند میتران، ژاک شیراک، سارکوزی، اولاند و ماکرون ، حمایت از گروهک های تروریستی ضد ایرانی ، همراهی با ایالات متحده آمریکا در تحریم اقتصادی ایران و توطئه های منطقه ای بر ضد تهران بوده است. بدون شک در این معادله، بازی فرانسوی ها به مراتب پیچیده تر از کاخ سفید است زیرا ساکنان کاخ الیزه، دشمنی عمیق خود با ایرانیان را ذیل  تاکتیک "لبخند" دنبال می کنند!
فرانسه همواره اصلی ترین میزبان برگزاری نشست های سالیانه منافقین بوده است.  آغوش باز پاریس بر روی اعضای فرقه رجوی موضوعی نیست که از دید ملت ایران پنهان بماند. با این حال ساکنان کاخ الیزه نسبت به پرده برداری از این ارتباط علنی ابایی ندارند! 
آنچه مسلم است اینکه هم اکنون شاهد نفرت نهادینه شده ملت ایران نسبت به دولت فرانسه هستیم. رفتارهای ضد ایران دولت فرانسه این روند را تشدید کرده است. به عنوان مثال متعاقب خروج دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا از برجام، مذاکرات مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا با وزرای امور خارجه تروئیکای اروپایی بر سر برجام ادامه پیدا کرده است. در این میان، فرانسوی ها به مانند رفتاری که در سال 2017 میلادی صورت دادند، همچنان به اصلی ترین مهره ایالات متحده در تقابل با ایران تبدیل شده اند.اظهارات اخیر لودریان در قبال ایران( مبنی بر لزوم مذاکره موشکی و منطقه ای با ایران )  نیز در همین راستا قابل تحلیل و بررسی است.
این اظهارات در حالی صورت می گیرد که متعاقب حضور سیاستمدارانی ناشی و ضد ایرانی در کاخ الیزه،نفرت ایرانیان از فرانسه رو به افزایش بوده است. این روند در دوران ریاست جمهوری ماکرون و به سبب وابستگی وی و وزیر امور خارجه اش به ایالات متحده تشدید شده است.بدون شک زمانی فرانسوی ها متوجه "نفرت نهادینه شده "ملت ایران از خود خواهند شد که دیگر بسیار دیر شده است. بدون شک اقدام اخیر دولت فرانسه در نشان دادن چراغ سبز به گروهک کومله ( جهت حمله به سفارت ایران ) نه تنها مصداق عینی تقابل کاخ الیزه  با ملت ایران محسوب می شود، بلکه جایی را برای مصالحه با پاریس در قبال دهها اقدام ضد ایرانی این کشور باقی نمی گذارد. حال که فرانسوی ها در مواجهه با نظام و ملت ایران شمشیر را از رو بسته اند، کمترین جایی برای مصالحه با آنها در این خصوص باقی نمی ماند. در این میان، کمترین انتظار ملت ایران از دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی کشورمان، قاطعیت در برابر اقدامات وقیحانه فرانسوی هاست. تساهل در برابر این اقدامات، منجر به تکرار آنها در آینده خواهد شد، چنانچه این موضوع در قبال فرانسوی ها و طی ماه های اخیر بارها به اثبات رسیده است...

حنیف غفاری

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: الیزه ایران جمهوری اسلامی ایران گروه های تروریستی ملت ایران کاخ اليزه تحريم اقتصادی ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۴۲۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است

به گزارش خبرگزاری مهر، ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در این دیدار با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشورهای غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید کرد.

امیر محمدرضا آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روندهای جهانی تاکید کرد.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می‌باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت می‌باشد تصریح کردند: حضور بازیگران فرا منطقه‌ای و مداخله گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور می‌باشد و فرمت منطقه‌ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشورهای منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات می‌باشد.

کد خبر 6089352 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • صادرات دفاعی فرانسه به اسرائیل به کم‌ترین حد رسید
  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی
  • مروری بر جنایات گروهک منافقین؛ترور یک نوجوان پیش چشمان مادر
  • طعنه رسانه فرانسوی به بارسلونا؛ دمونتادا جواب ریمونتادا
  • فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند + فیلم
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها