Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-04@13:46:12 GMT

انتقاد سلیمی‌نمین از پخش مستند منصور ارضی

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۴۲۲۵۴

عباس سلیمی‌نمین رسانه ملی را به رعایت سه اصل «مبانی عزاداری»، «شیوه عزاداری» و «استفاده از سخنرانان و مداحانی که مهر تعلق به یک قشر خاص بر پیشانی‌شان نخورده باشد»، توصیه کرد.

متن یادداشت مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران که در «نامه‌نیوز» منتشر شده، به شرح زیر است:

«مدیریت جمعی و چرخشی بر پایه به‌ رسمیت شناختن آرای گوناگون در کنار برکات فراوانش زمینه‌ها و بسترهای برخی واگرایی‌ها را نیز به مثابه آفت فراهم می‌سازد؛ به ویژه در جوامعی که تمرین چشمگیر و سابقه مشارکت گسترده آحاد ملت در سرنوشت خود را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چنین شرایطی به جایگاه فوق‌العاده ارزش‌های والای معنوی – که همچون چتری فراگیر از قابلیت تقویت همگرایی و گردهم آوردن صاحبان سلایق مختلف برخوردارند - بیشتر واقف می‌شویم. ایامی همچون محرّم و رمضان و مناسبت‌هایی مانند عاشورا و لیالی قدر ظرفیت‌هایی‌اند که عموم جامعه را به «یک‌جهت شدن» دعوت می‌کنند و اشتراکات را در آنان برجسته می‌سازند؛ بنابراین صیانت از چنین سرمایه‌های عظیم و گراسنگ وظیفه مبرم همه اندیشمندان و متولیان فرهنگی است. نباید فراموش کرد که جامعه بخشی از بن‌مایه اعتقادی و مذهبی‌اش را از طریق فرهنگ و تاریخ دریافت می‌کند و بخش دیگرش را به واسطه تعاملات روزآمد. عالمان، نویسندگان و به طور کلی صاحبان فضل و دانش وظیفه پژوهش، گردآوری و پالایش در منابع دیرینه را بر عهده دارند، کمااین‌که صاحبان رسانه – اعم از سنتی و جدید (منابر و جراید) – به‌ ویژه رسانه ملی وظیفه ایجاد جاذبه بیشتر برای یافته‌های روزآمد جامعه را بر دوش دارند.

اکنون یک بار دیگر وارد محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر، شده‌ایم؛ ماهی که ارزش‌های والای معنوی آن متعلق به همه جامعه بلکه بشریت است. وجود خیل مخاطبان مشتاق در بحث بازتاب تکریم از بزرگ‌پرچمدار آزادگی ایجاب می‌کند که به‌ ویژه در رسانه ملی سه اصل، به‌ طور جدی مورد مراقبت قرار گیرد: «مبانی عزاداری» که با خرافه و تحریفات همراه نباشد، «شیوه عزاداری» که با روش‌های هیجان برانگیز کاذب در هم نیامیخته باشد و در نهایت «استفاده از سخنرانان و مداحانی که مهر تعلق به یک قشر خاص بر پیشانی‌شان نخورده باشد.» این که هر گرایشی محافل عزاداری خودشان را داشته باشند، مقوله‌ای است خارج از حوزه این بحث، اما زمانی که رسانه ملی در مقام انتخاب و گزینش برای انعکاس برمی‌آید، می‌بایست پای‌بندی به مصالح ملی را به دقت و با حساسیت ویژه به نمایش بگذارد. حال آن که متاسفانه دست‌اندرکاران آن در چنین ایامی که بیش از هر زمان به وحدت نیازمندیم در روز اول محرم از مداحی مستند پخش می‌کند که نماد ساختارشکنی و ورود به عرصه‌ای کاملاً بیگانه با سیاست‌ورزی است. کسی که هم در دولت گذشته به دلیل کم‌ظرفیتی در هضم مسائل سیاسی حکم قتل صادر کرده است و هم در دولت کنونی، بر اساس کدام فراگیری به عنوان شاخص در رسانه ملی مطرح می‌شود؟ البته صد افسوس، فردی با لحن و صدایی دلنشین، کم‌بصیرتی و کم‌تحملی سیاسی خود را خدمت به اهل بیت اولویت می‌بخشد.

همان گونه که اشاره شد، ارزش‌های والا متعلق به همه جامعه است. رسانه ملی اگر درک درستی از نقش خود در ترویج این ارزش‌ها در میان آحاد ملت و پای‌بندی به مصالح ملی بر این مبنا داشت قطعاً چنین فردی را که هم هنجارشکن و هم به غیر اصولی‌ترین شکل ترویج‌کننده نفرت در جامعه است تابلو روز اول محرم خود قرار نمی‌داد. برای ترویج ارزش‌های والا ابتدا باید به جلب اعتماد همه اقشار همت گماشت اما با چنین گزینش‌هایی آیا می‌توان به همه دل‌ها راه یافت؟»

منبع: فرارو

کلیدواژه: ماه محرم منصور ارضی عباس سلیمی نمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۴۲۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رادان: ضرباتی به نقشه شوم دشمن زدیم که در آینده مشخص می‌شود

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: شواهد و پرونده‌های زیادی را به دست آوردیم، برخورد کردیم و ضربه زدیم که در آینده مشخص می‌شود که چگونه تحت نقشه شوم دشمن می‌خواستند جوانان و دختران ما را بگیرند و ناهنجاری را گسترش دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،سردار احمدرضا رادان در اجتماع مردمی حمایت از طرح نور (عفاف و حجاب) فراجا که در میدان شهدای مشهد برگزار شد اظهارداشت: مردم ما همواره ثابت کردند در هر موضوعی در کنار انقلاب و یاران انقلاب هستند، سپاسگزار بی کران هستیم از خداوند و ولی امرمان امام رضا(ع) و شکر به خاطر اجرای امر قانون که تا امروز در حال انجام است.

وی افزود: مردمی که در کنار شهدا هستند و از خانواده شهدا هستند و جانبازان و ایثارگرانی که همواره پای نظام و انقلاب هستند و افتخاری بالاتر از این موضوع وجود ندارد و قدردان و دست بوس تمامی مردم کشورم هستم؛ هیچ تردیدی برای نیروی انتظامی وپلیس و خدمتگذار در جامعه ای که دارای این روحیه انقلابی است وجود نخواهد داشت و تا شما در صحنه هستید و هشیار و بیدار هستید هیچ دشمن بیرونی و خناس داخلی نخواهد توانست نقشه های شوم خود را اجرا کند و تا شما مردم هستید، خار چشم دشمن هستید و خواهید بود.

سردار رادان ادامه داد: بدانید که ما امروز با پشتوانه ای که از حضرت حق و امام رضا(ع) در خود می بینیم و حمایت و دعای خیر شما با هوشمندی تمامی آسیب های جامعه را رصد می‌کنیم، آسیب هایی که از جنس قانون گریزی است، برای اینکه بتوانیم با این ناهنجاریها و شبهه افکنی‌ها و قانون گریزی مبارزه کنیم تمام توانمان را به کار می‌بریم.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: شواهد و پرونده‌های زیادی را به دست آوردیم، برخورد کردیم و ضربه زدیم که در آینده مشخص می‌شود که چگونه تحت نقشه شوم دشمن می‌خواستند جوانان و دختران ما را بگیرند و ناهنجاری  را گسترش دهند و ضد ارزش‌هایی که اگر یک رفتار عادی شود ارزش ،ضد ارزش و ضد ارزش در جامعه ارزش می‌شد و حجاب که ارزش است ضد ارزش می‌شد و این برنامه دشمن خارجی و داخلی است و سالیان سال وقت گذاشتند و تلاش کردند.

وی خاطرنشان کرد:دشمن 4هدف را دنبال می‌کرد؛ جامعه از اخلاق و فضیلت تهی شود و ضد ارزش ارزش شود و انحراف و کج روی را تبدیل به سکه رایج کنند و خانواده را دچار گسستگی کند و دیگر خانواده ای وجود نداشته باشد و روابط پنهان و آشکار در جامعه نهادینه و ارزش شود و امنیت اخلاقی و روانی جامعه را آسیب بزنند؛ چرا که اگر امنیت روانی آسیب دید آن جامعه بی اخلاقی را امنیت می‌داند.

در حال بروزرسانی ...

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • انتقاد تند مدیر سپاهان از هواداران زن و مرد پرسپولیس!
  • امام صادق (ع) بنیانگذار تمدن نوین بشری
  • فتنه با لباس مشکی تا انحراف در دین/تقیه سازو کار امام صادق بود
  • خبر‌های رسانه - ۱۵ اردیبهشت
  • انتقاد امام جمعه همدان از توجه به ارزش‌های مادی در مدارس
  • افشاگری سلیمی نمین علیه مهدی نصیری
  • خبر‌های رسانه - ۱۳ اردیبهشت
  • سلیمی نمین: همه حواسشان باشد فریب تندروها را نخورند / هدف تندروها بالاکشیدن خودشان است /نیاز به مجلس عقلانی داریم نه شعاری
  • راهیابی ماندستان به جشنواره رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • رادان: ضرباتی به نقشه شوم دشمن زدیم که در آینده مشخص می‌شود