Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگردان نمایش «نیلوفر و نفت» گفت: یکی از نقاط ضعف برخی از تماشاخانه‌های خصوصی این است از حداقل امکانات فنی برای اجراها برخوردار نیستند و من معتقدم باید با تغییر ساختمان‌‌ها فضای مناسب‌تری مهیا شود.

امیر دژاکام در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا گفت: وقتی اولویت تماشاخانه‌ها پول در آوردن می‌شود، طبیعی است که سالن‌داران تصمیم بگیرند که در یک روز سه نمایش روی صحنه رود و این آرامش گروه و طراحی صحنه را به هم می‌ریزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: شاید بتوان اجرای چند اثر نمایشی در یک روز را به عنوان اقتضای اقتصادی و تولید قابل توجه آثار پذیرفت اما آنچه باعث نارضایتی بیشتر هنرمند می‌شود این است که برخی از فضاها و سالن‌های نمایشی از حداقل امکانات هم برخوردار نیستند.

کارگردان و مدرس تئاتر بیان کرد: مشکلاتی چون سرویس‌های بهداشتی، پشت صحنه، کمبود زمان برای نصب دکور، عدم حضور نورپرداز حرفه‌ای تنها به عنوان مسائل فنی این روزهای سالن تازه تأسیس به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: البته در بین ده‌ها تماشاخانه و سالن جدید، مجموعه شهرزاد، تئاتر مستقل تهران، عمارت نوفل‌لوشاتو و مهرگان سالن‌های نسبتاً خوبی هستند که حتی مدیرانشان هم در حوزه تئاتر و نمایش درس خوانده‌اند. بر همین اساس نمی‌توان تمامی سالن‌ها را غیرحرفه‌ای دانست.

دژاکام افزود: از سویی دیگر دیدن آثار نمایشی باکیفیت و حرفه‌ای در سالن‌های خصوصی این نوید را می‌دهد که می‌توان کارهای خوب را هم در تماشاخانه‌ها روی صحنه برد.

وی گفت: در میان سالن‌هایی که در گوشه و کنار شهر فعال شده‌اند برخی از تماشاخانه‌ها مثل تماشاخانه استاد مشایخی و تماشاخانه باران در حال تلاش هستند تا به شکل حرفه‌ای کار کنند ولی به نظر من ما باید ساختمان‌هایمان را عوض کنیم، گروه‌ها تغییر مکان دهند و سالن‌های بهتری را فراهم کنند. استانداردها در برخی از سالن‌ها مناسب‌تر و برخی از سالن‌ها خیلی بد است.

انتهای پیام/4031

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۴۲۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۴ نمایش جدید در تماشخانه ایرانشهر


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نمایش «نکبت» نوشته‌ استفن بلبر به کارگردانی پویا سعیدی و با بازی کاظم سیاحی، مجتبی پیرزاده و ستاره پسیانی از ۲۵ اردیبهشت ساعت ۲۰:۳۰ در سالن ناظرزاده‌ کرمانی تماشاخانه ایران‌شهر به صحنه می‌رود.

همچنین نمایش «آرت» نوشته‌ یاسمینا رضا به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی از ۲۷ اردیبهشت ساعت ۱۸:۳۰ در سالن ناظرزاده‌ کرمانی اجراهای خود را آغاز می‌کند. بازیگران نمایش «آرت» عبارتند از سام کبودوند، آرمین رحیمیان و محمد صدیقی مهر.

سالن سمندریان نیز از ۲۶ اردیبهشت ماه ساعت ۱۹ میزبان نمایش «گنجشک‌ مفرغی» به نویسندگی و کارگردانی شهرام‌ کرمی، با بازی اصغر همت، مجید رحمتی، یلدا عباسی، ایمان سلگی خواهد بود.

نمایش «خارشتر» به نویسندگی هدی‌ آهنگر و کارگردانی سید علی موسویان دیگر نمایش سالن سمندریان است که از ۲۵ اردیبهشت ساعت ۲۰:۴۵ به صحنه می‌رود.

بازیگران این نمایش (به ترتیب حروف الفبا) هدی آهنگر، لیلا بلوکات، هامون‌ سیدی، الهام‌ شعبانی، یزدان‌ فتوحی، وحید کریمی و اتابک‌ نادری هستند.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره ملی هنرهای نمایشی در بیرجند
  • اجرای ۴ نمایش جدید در تماشخانه ایرانشهر
  • کوشک جلالی، کرمی، سعیدی و موسویان به تئاتر ایرانشهر می آیند
  • برنامه‌ اجراهای تازه تماشاخانه‌ ایران‌شهر اعلام شد
  • برگزاری نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی در بیرجند
  • «خارشتر» در تماشاخانه ایران‌شهر به صحنه می‌رود
  • «توافق‌نامه» همچنان معتبر است/ تمدید اجرا
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • علیرضا کوشک‌جلالی به تماشاخانه ایران‌شهر می‌آید
  • کوشک جلالی با «آرت» به تماشاخانه ایرانشهر می‌آید