Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از کهنه‌کاران کارگزاری سهام، می‌گوید: یک دهه پس از بحران اقتصادی جهانی، دنیا به سوی مواجهه با بحرانی به مراتب بزرگتر از آن‌چه در سال ۲۰۰۸ اتفاق افتاد پیش می‌رود.

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، "پیتر شف" یکی از کهنه‌کاران کارگزاری سهام، که مدیر اجرایی ارشد یورو پایسفیک کپیتال است، می‌گوید: یک دهه پس از بحران اقتصادی جهانی، دنیا به سوی مواجهه با بحرانی به مراتب بزرگتر از آن‌چه در سال ۲۰۰۸ اتفاق افتاد پیش می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیف گفت: بانک‌های بسیار بزرگ آمریکا که نباید سقوط کنند (اشاره به قانونی در آمریکا که اجازه نمی‌دهد بانک‌ها و موسسات مالی و بیمه‌ای بسیار بزرگ سقوط کنند و از آنها حمایت مالی می‌شود، این بانک‌ها و موسسات آن‌قدر بزرگ و به هم پیوسته هستند که سقوط آنها کل اقتصاد را پایین می‌آورد)، حالا از همیشه بزرگتر شده است و بیشتر از هر زمان دیگری در معرض ریسک‌های افزایش نرخ بهره و رکود قرار دارند.

او ادامه داد: باید اجازه داده می‌شد در همان یک دهه پیش این بانک‌ها سقوط کنند. دولت در حمایت مالی از این بانک‌ها اشتباه خطرناکی مرتکب شد. متاسفانه هیچ درسی از بحران قبلی گرفته نشده است. ما تمام اشتباهاتی که بحران مالی قبلی را به وجود آورده بود، را دوباره مرتکب شدیم و آنها را گسترش دادیم و حالا مطمئنا بحران بعدی بسیار شدیدتر خواهد بود.

به گفته این سرمایه‌گذار معروف، تمام مسائلی که بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ را به وجود آوردند، حالا حتی بزرگتر از آن زمان وجود دارند. سیاست‌گذاری مالی و پولی ما که حتی از آن زمان بسیار بدتر شده است، تضمین می‌کند که بحران بعدی بدتر خواهد بود. این بحران از این لحاظ مشابه قبل خواهد بود که دولت علت اصلی آن خواهد بود، همگی غافل‌گیر خواهند شد و سرمایه‌داری قربانی خواهد شد. اما این بار از این لحاظ متفاوت خواهد بود که این بحران بسیار بدتر خواهد بود.

شیف پیش‌بینی می‌کند: با این همه طبیعت بحران بعدی متفاوت خواهد بود. درحالی‌که بحران مالی ۲۰۰۸ حول بدهی وام مسکن، افزایش قیمت دلار و افت قیمت طلا، شکل گرفت، بحران جدید در مورد اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا خواهد بود.

او گفت: اوراق قرضه خزانه‌داری نقطه کانونی بحران مالی بعدی خواهد بود و دلار سقوط خواهد کرد و قیمت طلا اوج می‌گیرد. رکودی که به دنبال این بحران خواهد آمد هم خیلی بدتر خواهد بود و قیمت‌های مصرف‌کننده هم به شدت افزایش خواهند یافت.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بانک بحران اقتصادی جهانی قدس آنلاین موسسات مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۴۲۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تویوتا برای جوانان و خانواده ها خودروی برقی می سازد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، تویوتا برخی ویژگی های کلیدی این دو خودروی برقی را به اشتراک گذاشته است.

سال گذشته این شرکت طرح اولیه خودروهای برقی را طی نمایشگاه اتومبیل شانگهای به نمایش گذاشت و از آن زمان تاکنون پیشرفت بسیاری کرده است. طرح های اولیه به نمایش گذاشته شده در سال گذشته در حقیقت همان bZ۳C وbZ۳X بودند.

این مدل ها برای بازار چین طراحی شده بودند اما جزییات اندکی از آنها فاش شده بود. اکنون مشخص شدهbZ۳C برای نسل Z وbZ۳X برای خانواده ها طراحی شده اند.

bZ۳C را با همکاری BYD Toyota EV Technology ،FAW و تیم مرکز تحقیق و توسعه IEM تویوتا ساخته است. از سوی دیگرbZ۳X براساس همکاری بین تویوتا، گروه GAC، GAC تویوتا و IEM توسعه یافته است.

bZ۳X از خودروی برقی دیگر بزرگتر است و کابین جادارتری دارد. هر دو اس یو وی دارای سقف پانورامیک، داشبورد دیجیتال، نمایشگر اطلاع رسانی بزرگتر و همچنین پدهای شارژ موبایل و دستگاه های الکترونیکی در حال حرکت هستند.

خودروهای برقی تویوتا دارای فناوری کمک راننده پیشرفته هستند اما جزییات موتور و چند پارامتر دیگر آنها هنوز اعلام نشده است. تویوتا زمان عرضه دو اس یو وی برقی را اعلام نکرده اما به نظر می رسد این وسایل نقلیه به زودی راهی بازار شوند.

هر دو خودروها برای بازار چین طراحی شده اند و مشخص نیست کدام یک برای فروش در بازارهای خارج از این کشور انتخاب می شوند.

کد خبر 6091708 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران
  • تویوتا برای جوانان و خانواده ها خودروی برقی می سازد
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بندناف نوزاد در هرمزگان
  • مشکلات مالی، دانشگاه انگلیسی را به مرز نابودی رساند
  • مانع‌تراشی برای فعالیت تولیدکنندگان پذیرفتنی نیست
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد به بانک‌ها
  • افزایش30 درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • سقوط ین با اقدام بانک ژاپن