Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایش «سعدی مسافر شهر عشق» نوشتهٔ علینقی رزاقی با بازی محمد عمرانی روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از گروه تئاتر نور‌آبی، نمایش «سعدی مسافر شهر عشق» نوشته علینقی رزاقی به کارگردانی ژوبین غازیانی ۳۱ شهریور، در شهر ونکوور کانادا روی صحنه می‌رود.

گروه ایرانی با پیام «صلح و آزادی برای جهان» بخشی از زندگی سعدی شیرازی را اجرا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نمایش بازیگر پیشکسوت تئاتر، رادیو و تلویزیون ایران، محمد عمرانی ایفای نقش خواهد کرد. مجید تفرشی، منصور فیروزبخش، محبوبه مجتهد، منوچهر سلیمی، الناز رضایی، مهسا قراگزلو، ترکان واحدی رجبی، محمدضیا‌ء یزدانی و هنرجوی خردسال ونوس حنایی، از دیگر بازیگران این نمایش خواهند بود.

ژوبین غازیانی در مورد این اجرا افزود: علت اصلی اجرای این نمایش در خارج از کشور، جلب توجه مهاجران به داشته‌های فرهنگی و میراث هنریمان است، همین قدر که تماشاگران بعد از خروج از سالن به سراغ بوستان و گلستان سعدی بروند و کتابی بخوانند برای من بسیار باارزش است. سختی‌های زندگی در کشور جدید، مهاجران را درگیر مسائل روزمره می‌کند و این اتفاق خود به خود آنها را از پرداختن به مبتحث فرهنگی و هنری کُهن و گذشتهٔ باارزش ایرانی دور خواهد کرد.

ساخت و انتخاب موسیقی این نمایش را البرز رحمانی به عهده دارد و در این کار سینا اتحاد با نوازندگی کمانچه، سهراب صائب‌نیا با نواختن سنتور و نعیم چرخی به عنوان نوازنده سازهای کوبه‌ای همکاری خواهند داشت. اشعار سعدی را در این تئاتر نوید گمینی و سارا جباری خوانندگی خواهند کرد. طراحی صحنه این نمایش هم با الهام از آثار مینیاتور فرح اصولی به عهده کتایون فیض‌مرندی است و داریوش ملکوتی در ساخت و طراحی وی را یاری خواهد کرد. همچنین امین غازیانی پوستر این نمایش را طراحی کرده است.

نمایش «سعدی مسافر شهر عشق» به تهیه‌کنندگی پروین سرآبادانی در ساعت 19:30 31 شهریور در سالنی ۶۵۰ نفره به روی صحنه خواهد رفت.

«او» و «شازده کوچولو» به اجراهای خود پایان می‌دهند

نمایش‌های «او» به کارگردانی آرش دادگر و «شازده کوچولو» به کارگردانی مصطفی قربان‌پور شامگاه یکشنبه 25 شهریورماه همزمان با فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به اجراهای عمومی خود در تماشاخانه ایرانشهر پایان می‌دهند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از تماشاخانه ایرانشهر، شامگاه یکشنبه 25 شهریورماه و در آستانه فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی نمایش‌های «او» به کارگردانی آرش دادگر در سالن استاد سمندریان و «شازده کوچولو» به کارگردانی مصطفی قربان‌پور در سالن دکتر ناظرزاده کرمانی به اجراهای عمومی خود پایان می‌دهند.

شایان‌ذکر است نمایش‌های «مُزامُزا» به کارگردانی سیروس همتی و «کمدی الهی، جلد برزخ» به کارگردانی ابراهیم پشت کوهی در سالن دکتر ناظرزاده کرمانی به ترتیب در ساعت‌های 18:30 و 20:30 از روز یکشنبه اول مهرماه اجراهای عمومی خود را آغاز می‌کنند.

پوستر نمایش «مُزامُزا» رونمایی شد

پوستر نمایش «مُزامُزا» به کارگردانی سیروس همتی و با طراحی مازیار قنبری که از روز یکشنبه اول مهرماه ساعت 18:30 در سالن دکتر ناظرزاده کرمانی اجرای عمومی خود را آغاز می‌کند، رونمایی شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از تماشاخانه ایرانشهر، در این نمایش سامان دارابی، جواد پورزند، الهه زحمتی، سیروس همتی، آرزو نبوت، سروش طاهری، آزیتا نوری‌وفا، شهرام مسعودی، عرفان حق‌روستا، مهرداد رحیمی، علیرضا موسوی، میلاد ابراهیمی، امیرحسین اخیانی و علی یعقوب‌زاده به تهیه‌کنندگی حمیدرضا علی‌نژاد به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه نمایش «مُزامُزا» آمده است تماشاگری به‌ اتفاق همسرش در یک تماشاخانه نسبت به تأخیر در شروع اجرا اعتراض کرده و این اعتراض منجر به اتفاقات عدیده شده و درنهایت فاجعه‌ رخ می‌دهد.

این نمایش از روز یکشنبه اول مهرماه ساعت 18:30 در سالن دکتر ناظرزاده کرمانی اجرای عمومی خود را آغاز کرده و علاقه‌مندان می‌توانند برای پیش‌خرید بلیت‌ها از روز دوشنبه ساعت 14 به سایت تیوال مراجعه کنند.

انتهای پیام/4031

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۴۲۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی

سرهنگ پاسدار مجید علی‌پور که در جریان نزول بارش رحمت الهی در منطقه سعدی حضور داشت، از تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی سخن گفت.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس در قرارگاه محرومیت‌زدایی حضرت احمدبن موسی (ع) افزود: تدبیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب باعث شد تا از تکرار حوادث سیل سال ۹۸ جلوگیری شود.

او همچنین به اقدام به‌موقع گروه‌های جهادی نواحی مقاومت بسیج شیراز و نیرو‌های خدمات‌رسان شهرداری شیراز در کنترل سیلاب و رفع آبگرفتگی در برخی نقاط اشاره کرد.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری شیراز نیز در این باره گفت: به دستور شهردار شیراز و اختیار ویژه‌ای که به این سازمان داده شد، این سیل‌بند در چندماه گذشته احداث و هم‌اکنون آب پشت آن جمع و آرام‌سازی و به حرکت خود ادامه می‌دهد.

علی‌حسین عباسی بیان کرد: این سیل‌بند اگر نبود، با حرکت این حجم از آب به سمت سعدی باعث بروز اتفاقات ناگواری می‌شد؛ بنابراین گزارش؛ بند‌های کنترل سیلاب سعدی با هدف کنترل سیلاب‌های فصلی، جلوگیری از انتقال رسوب بیشتر به سمت پایین‌دست احداث شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • آغاز پیش‌ فروش بلیت اجرا‌های «امشب به صرف بورش و خون»
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر
  • آغاز پیش‌فروش بلیت اجراهای خرداد «امشب به صرف بورش و خون»
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • ساخت و اجرای کابوس‌هایتان را به «کابوس‌مند» بسپارید
  • تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی
  • اجرای نمایش تشریفات ساده در تماشاخانه ماه در عمارت سعدی اصفهان
  • «مسافر ری» با چند فیلم جدید در آخر هفته تلویزیون
  • اختتامیه نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های عروسکی