Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@16:24:45 GMT

رهروان زینبی در آستان امامزاده حسن(ع)

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۴۲۹۶۵

رهروان زینبی در آستان امامزاده حسن(ع)

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ به‌همت اداره اوقاف و امور خیریه غرب تهران تجمع «رهروان زینبی» شنبه، 31 شهرویورماه، ساعت 16 در آستان مقدس امامزاده حسن(ع) واقع در خیابان قزوین برگزار می‌شود.
در این تجمع که به‌منظور همنوایی با حضرت زینب کبری‌(س) و لبیک بانوان به پیام عاشورا برگزار می‌شود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسین مؤمنی سخنرانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فاطمه بغدادی
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: تجمع رهروان زینبی آستان امامزاده حسن ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۴۲۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکیه تاریخی سادات اخوی بازسازی می‌شود

تکیه تاریخی سادات اخوی در محله امامزاده یحیی احیا و بازسازی می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در نشست مشترک شهردار منطقه 12 با رئیس نوسازی شهر تهران، معتمدین محله امام زاده یحیی و جمعی از معاونان و مدیران منطقه، احیا و بازسازی حسینیه تاریخی سادات اخوی در دستور کار قرار گرفت.

وحیدرضا انارکی محمدی؛ شهردار منطقه 12 با اشاره به اینکه این حسینیه قدمتی بیش از 200 سال دارد ومتعلق به دوران قاجار است،گفت: طرح بازسازی این حسینیه توسط سازمان نوسازی تصویب شده بود و مقررشد تا در ده روز آتی با برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار، بازسازی این حسینیه در سه مرحله انجام شود.

شهردار منطقه 12 با اشاره به اینکه این حسینیه جزو آثار ثبت ملی کشور است، افزود: این حسینیه توسط حاج سید ابراهیم تقوی معروف به «اخوی» در زمان فتحعلی شاه قاجار در محله عودلاجان تهران احداث شد که به مرور زمان به تکیه "سادات اخوی" معروف شده است و وارثان این حسینیه طی چند نسل متوالی تلاش کرده‌اند که میراث نیاکان به همان شکل و شمایل با سنت‌های باقیمانده بدون کم و کاست برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه این  تکیه تاریخی که علاوه بر ظرفیت مذهبی جزوی از تاریخ کشور نیز محسوب می‌شود، گفت: در این نشست مقرر شد بازسازی این حسینیه در سه فاز، اجرای کانال زه کش، مقاوم‌سازی ایوان شرقی و مرمت‌های جزئی و تاسیاساتی توسط سازمان نوسازی شهر تهران اجرایی شود.

درب ورودی تکیه دولت به کاخ گلستان بازگشایی شد

محله امامزاده یحیی با آغاز به کار مجدد دفتر نوسازی ، جانی دوباره خواهد گرفت

 انارکی محمدی از انعقاد تفاهم نامه‌ای میان منطقه با سازمان نوسازی شهر تهران در راستای کف سازی چند معبر محله امامزاده یحیی به طور پایلوت خبر داد و افزود: 85 درصد از محله امامزاده یحیی را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد  که براساس آمار و ارقامی که وجود دارد جمعیت ساکن در این محله رو به کاهش است به طوری که براساس سرشماری سال 90، جمعیت امامزاده 14 هزار نفر بوده و در ادامه بر اساس سرشماری سال 95 جمعیت در این محله به 11 هزار نفر کاهش پیدا کرده است و به همین اندازه اتباع در این محله سکونت داشته‌اند.

وی به روند کند نوسازی بافت فرسوده محله امامزاده یحیی اشاره کرد و گفت: از 2359 پارسل محله 269 پارسل نوسازی شده است. افزایش ارتفاع و تراکم بهترین راهکار برای حل مشکلات محله امامزاده یحیی محسوب می‌شود.

شهردار منطقه 12 از اقدامات مطلوب منطقه در این محله به احداث یک مجموعه ورزشی توپی و‌ آبی در محله امامزاده یحیی اشاره و بیان کرد: ان‌شاءالله تا اواخر سال جاری این مجموعه به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تکیه تاریخی سادات اخوی بازسازی می‌شود
  • حل مشکل جمع آوری و حمل زباله از منطقه گردشگری امامزاده شیخان علی آباد کتول
  • برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی با یک پیام روشن
  • جشن‌های دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • موسسه جوانان آستان قدس رضوی، دوره جامع تربیت مربی برگزار می کند
  • در سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) چه برنامه‌هایی برگزار می‌شود
  • پاکسازی مسیر امامزاده عبدالله تا تپه نورالشهدای یاسوج
  • برگزاری سمینار کوچینگ ورزش‌های رینگی
  • «جهاد و هجرت» شعار ایام رحلت حضرت عبدالعظیم (ع)
  • برنامه‌های رحلت حضرت عبدالعظیم (ع) تشریح شد