Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@07:14:58 GMT

نگاه جالب کاریکاتوریست ترکیه‌ای به مفهوم جمهوریت

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۴۳۶۴۲

نگاه جالب کاریکاتوریست ترکیه‌ای به مفهوم جمهوریت

تان اورال در یک کاریکاتور به ظاهر ساده سیاست‌های داخلی و رویکرد دولت اردوغان به رسانه‌ها را زیر سوال برده است.

خبرگزاری تسنیم: تان اورال نام یک کاریکاتوریست پیشکسوت ترکیه است که در چند سال اخیر در پایگاه اینترنتی تی ۲۴ کاریکاتور‌های خود را منتشر می‌کند.

این پایگاه خبری تحلیلی، به گروهی از روزنامه نگاران و نویسندگان مخالف حزب عدالت و توسعه تعلق دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اورال در کاریکاتور جدید خود، رویکرد دولت اردوغان نسبت به رسانه‌ها و تغییر تیم تحریریه روزنامه جمهوریت را زیر سوال برده است.

وی در این کاریکاتور کلمه جمهوریت را به شکل وارونه نوشته و نشان داده که تغییرات جدیدی که در این روزنامه صورت گرفته، خط فکری این رسانه قدیمی را عوض کرده است.

دولت ترکیه در ماه‌های اخیر اعلام کرده که بسیاری از نویسندگان و مسئولین روزنامه جمهوریت، از لحاظ فکری به گروه فتح الله گولن وابسته هستند و در برخی از نوشته‌هایشان نیز از پ. ک. ک. حمایت می‌کنند و به همین دلیل این روزنامه را وادار کرده که چند تن از تحلیلگران و نویسندگان خود را اخراج کند.

البته کاریکاتور اورال، فقط برای روزنامه جمهوریت نیست و برخی از مخالفین اردوغان معتقدند که کل مفهوم جمهوریت در ترکیه زیر سوال رفته است.

منبع: فردا

کلیدواژه: ترکیه جمهوریت کاریکاتوریست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۴۳۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست تلخی که در کمتر از ۲۴ ساعت جبران شد

به گزارش "ورزش سه"، در دور برگشت از سری مسابقات پلی‌اوت سوپر لیگ والیبال روسیه تیم اورال اوفا در حضور میلاد عبادی پور دریافت کننده قدرتی ایرانی خود توانست به راحتی و با نتیجه سه بر صفر پیروز شود و رتبه سیزدهمی خود را حفظ کند.

در این دیدار اورال اوفا ست های بازی را به ترتیب با نتایج 25 بر 15، 25 بر 16 و 25 بر 20 پیروز شد تا در فاصله یک  بازی مانده به پایان دور پلی اوت رتبه سیزدهمی را از آن خود کرده باشد.

میلاد عبادی فردا آخرین بازی خود را برای این تیم مقابل نووگورود‌ انجام خواهد داد و سپس راهی اردوی تیم ملی والیبال ایران پس از استراحتی چند روزه خواهد شد.

همچنین در فینال سوپر لیگ روسیه تیم زنیت کازان با سرمربی گری آلکسی وربوف و توماس توتولو دو برد برابر دینامو مسکو کسب کرده اند و به تنها یک برد دیگر برای قهرمانی نیاز دارند.

دیگر خبرها

  • ببینید | روش جالب یک معلم برای آموزش مفهوم فسیل به دانش آموزان ابتدایی
  • خودکشی پزشکان بهانه بیماران! /تیترخوانی به جای نگاه علمی! /نوبت «وعده صادق» اقتصادی
  • (ویدئو) پاسخ جالب همسر کاپیتان تیم ملی فوتسال به یک سوال جنجالی
  • ببینید | پاسخ جالب همسر کاپیتان تیم ملی فوتسال به یک سوال جنجالی
  • خداحافظی کاپیتان ایران از روسیه با خاطره خوش
  • نشست «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» برگزار شد/ نگاه فلسفی به زیبایی
  • شکست تلخی که در کمتر از ۲۴ ساعت جبران شد
  • توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری
  • هاآرتص: ما «عنصری نامطلوب» هستیم/ تحریم فرهنگی اسرائیل در سراسر جهان رو به گسترش است
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن