Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@09:35:46 GMT

همکاری تبریز و آنکارا برای انتقال تجربیات

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۴۳۸۸۹

همکاری تبریز و آنکارا برای انتقال تجربیات

شهرداری تبریز و شهرداری آنکارا در زمینه‌های ساماندهی معضلات شهری مانند حاشیه‌نشینی، ترافیک و فضای سبز با هم همکاری می‌کنند.

به گزارش ایمنا، ایرج شهین باهر، شهردار تبریز در سفری که به دعوت رسمی شهردار آنکارا به این شهر داشت با مصطفی تونا، شهردار آنکارا دیدار و گفت و گو کرد.

شهین باهر با اشاره به مشترکات دینی و زبانی و همچنین شرایط نسبتاً مشابه اقلیمی و فرهنگی تبریز و آنکارا و افزایش ارتباطات در سطوح مختلف، اظهار کرد: برگزاری نشست‌های مشترک برای بهره‌گیری از تجربیات دو طرف در حوزه‌های شهرسازی و عمران، منابع انسانی، رفع حاشیه‌نشینی، ترافیک و فضای سبز بسیار مفید بوده و انتقال تجربیات ارزشمند در این زمینه‌ها مهم و موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست، ضمن تأکید بر لزوم افزایش سطح روابط و انتقال دانش و تجربیات مرتبط با توریسم و برنامه‌ریزی، توافقات اولیه برای انتقال توریست از کشور ترکیه به تبریز حاصل شد.

مصطفی تونا، شهر تبریز را یکی از تاریخی‌ترین شهرهای ایران و خاورمیانه دانسته و علاقه‌مندی خود را برای حضور در تبریز ابراز کرده است.

وی با اشاره به مشکلات فرهنگی در محلات حاشیه‌نشین شهری، گفت: در محلاتی که قبلا حاشیه‌نشینی بوده و امروزه تخریب و به صورت بلند مرتبه‌سازی احداث شده‌اند، گسست فرهنگی و ناهنجاری‌های اجتماعی بیداد می‌کند.

تونا با بیان اینکه این معضل گریبانگیر شهری مانند آنکارا بود، بر مطالعه و اجرای طرح‌های جدید با رویکرد محله‌محور تأکید کرد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تبریز توريست توسعه توریسم حاشيه نشيني شهرداري تبريز کلانشهر گردشگری اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۴۳۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق

سیدعمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق، در دیدار فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، و هیئت همراه وی، وضعیت فرهنگ و ارتباطات دو کشور و چشم‌اندازهای گسترش همکاری‌های عراق و جمهوری اسلامی ایران را بررسی کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار که در دفتر رهبر جریان حکمت ملی عراق در بغداد انجام شد، حکیم بر ضرورت تبادل تجارب در بخش‌های فرهنگی، هنری و آرشیوی تأکید کرد.

وی با اشاره به نیازهای جوامع اسلامی به برنامه‌های فرهنگی که آنان را در برابر هجمه فرهنگی و اندیشه‌های منحرف مصون نگه دارد، بر ضرورت حمایت از برنامه‌های هنری و تولید فیلم و سریال و استفاده از فناوری‌های نوین برای رساندن آن به مخاطبان تأکید کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین بر ضرورت توقف جنگ در غزه تأکید کرد و جامعه جهانی را در قبال پیامدهای آنچه در غزه می‌گذرد و سکوت در برابر کشتار و گرسنه نگه‌داشتن و نسل‌کشی مسئول دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • توزیع ۲۸۸۰ تن آسفالت در معابر غرب و شمال‌غرب تبریز
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • مقهور فریب حاشیه‌سازی‌های دشمن درباره کشف حجاب نشویم
  • احداث ۶ شهربازی جدید در کلان‌شهر تبریز
  • جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان شرقی برگزار می شود
  • واکنش دانشگاه تهران به حاشیه‌ سازی‌های اخیر درباره همکاری با جمیله علم الهدی
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی