Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-29@01:06:33 GMT

انشعاب غیردائم و حذف برق غیرمجاز

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۴۳۹۱۳

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کُردستـــان، سرپرست معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کُردستان، گفت: حدود ۹۵ درصد از این انشعابات در بخش خانگی است.
هیوا خرم افزود: این اقدام با هدف خدمات رسانی به ساکنین مناطق حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیررسمی و با استناد قانون مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز آب و برق و گاز و مخابرات، به مشترکین ارائه شده و پیش بینی می‌شود این رقم تا پایان سال به چهار هزار و ۱۰۰ انشعاب برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خرم یادآور شد: در پی اجرای این قانون، پارسال شش هزار و ۵۴۸ درخواست انشعاب دریافت شد که از این تعداد محدود با بررسی مدارک و شرایط متقاضیان و انطباق با دستورالعمل صادر شده، حدود پنج هزار و ۷۷۲ انشعاب واگذار شده است.
وی در ادامه با اشاره به استقبال متقاضیان از این قانون، گفت: بیشترین آمار واگذاری انشعاب‌های غیردائم از تاریخ ابلاغ این قانون مربوط به شهرستان سنندج با سه هزار و ۱۱۱ انشعاب است و شهرستان‌های مریوان با دو هزار و ۵۳۲ و بانه با هزار و ۸۶۲ مورد انشعاب در رده‌های بعدی هستند.
سرپرست معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کُردستان به انشعابات غیرمجاز استان اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری ۹۹۱ انشعاب غیرمجاز شناسایی و جمع آوری شده است.
به گفته خرم بر اساس بازرسی‌های انجام شده می‌توان گفت، حدود پنج هزار و ۵۰۰ انشعاب غیرمجاز دیگر در استان وجود دارد.
هدف از تصویب قانون مجازات استفاده کنندگان انشعابات غیرمجاز سر و سامان یافتن مناطق حاشیه‌ای شهر‌ها و صیانت از شبکه برق در برابر سرقت و در نهایت کاهش تلفات انرژی است.
براساس قانون باید این واحد‌های بدون مجوز ظرف سه سال از سوی نهاد‌های مسئول تعیین تکلیف و در صورت تعیین تکلیف و اخذ هزینه‌ها و مجوز‌های لازم، انشعابات غیردائم به انشعاب دائم تبدیل شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: برق کنتور غیرمجاز انشعاب غیردائم کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۴۳۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری شکارچی غیرمجاز در روستای نصرآباد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سرهنگ سیدرضا صادقیان گفت: ماموران پاسگاه انتظامی نصرآباد پس از انجام کار اطلاعاتی یک شکارچی غیر مجاز را در حین شکار در کوه‌های اطراف روستای نصرآباد شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضایی او را دستگیر کردند. 

صادقیان گفت: در بازرسی به عمل آمده از محل و خودرو شکارچی یک قبضه اسله شکاری غیر مجاز و تعداد ۲۰ عدد فشنگ کشف شد. 

فرمانده انتظامی شهرستان تفت تصریح کرد: افرادی که به صورت غیرمجاز دست به شکار بزنند توسط پلیس دستگیر و به مراجع قانونی معرفی خواهند شد.

دیگر خبرها

  • بررسی ساخت و سازهای غیرمجاز در کردستان
  • شناسایی ۴۸ انشعاب غیر مجاز آب در بندر امام خمینی
  • خلوتی خیابان های تهران و سرعت غیرمجاز
  • ۱۶ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان سمنان شناسایی شد
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز در روستای نصرآباد
  • پلمب غذاخوری‌های غیرمجاز در تویسرکان
  • قطع سهمیه سوخت مناطق گازکشی شده در جیرفت
  • در جدال ارزها با همراهی وکیل متخصص
  • ۷۱۶ دستگاه رمز ارز در تبریز کشف شد
  • برخورد با ۴۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی