Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس سازمان حج و زیارت گفت:۴۸/۷ دهم از زایران حج امسال را زنان تشکیل می‌دادند و حدود ۱۲ درصد زایران ایرانی بالای ۷۰ سال سن داشتند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان حمید محمدی  در نشست خبری جمع بندی مراسم حج تمتع با تسلیت ایام محرم اظهار کرد:امروز ساعت ۵ بامداد  آخرین پرواز به زمین نشست .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و با فرود آخرین پرواز سازمان حج و زیارت بار سنگین برگزاری این مراسم را بر زمین گذاشته شد .

وی  گفت :ایران یک بسته سفر کامل در اختیار حجاج قرار می‌دهد.
که زائر از زمان رفت تا وقت برگشتن تمام اقداماتشان  بر عهده سازمان است.

محمدی  با اشاره به آمار سنی حجاج ایرانی ادامه داد :۴۷.۸ دهم در صد زائران را زنان تشکیل داده و حدود ۱۲ درصد زائران بالای ۷۰ سال بودند. همچنین ۶۲ درصد از حجاج ۵۰ تا ۷۰ سال داشتند و بر اساس بر آورد‌ها و آمار‌های اعلام شده ۷۰ درصد حجاج بالای ۷۰ سال بر اساس امار به دست آمده همچنین ۲۴ درصد زائران زیر ۵۰ سال سن داشتند .
محمدی افزود :آنچه باعث شد حج امسال موفقیت آمیز بوده باشد ورضایت مندی حجاج را در پی داشته باشد این بود که از دو کانال نظر نسنجی‌ها و روش دیگر مواجه مستقیم با حجاج را مد نظر داشتیم . و همین امر باعث رضایتمندی حجاج شده بود .

رییس سازمان حج و زیارت اعلام کرد : ۸۶ هزار نفر در کشوری خدمات گرفتند که روابط ما عربستان کم است و دارای مشکلات زیر ساختی هستیم؛ مشکلات متعددی داشتیم  اما به فضل پروردگار این مشکلات بر طرف شد

محمدی ادامه داد :در شب نهم طوفان عظیمی رخ داد که به خوبی مدیریت شد.برنامه ریزی و آسیب شناسی راس حج با تشکیل کار کروه تخصصی که بعد از فاجعه منا انجام شده بود  به خوبی صورت گرفت.

توجه ویژه به حجاج بر حول محور امنیت

رییس سازمان حج و زیارت در ادامه  اعلام کرد :در تمام حوزه های خدماتی  حج بر حول محور امنیت توجه ویژه داشتیم .تامین امنیت حجاج نقطه عطف  ما در برنامه ریزی و اجرای حج بود.

محمدی گفت :آموزش و اطلاع رسانی به زائران از چند ماه قبل  از حج به حجاج داده شد. و حجاج با برنامه های حج بسیار هماهنگ بودند.

ویژه برنامه های اربعین سازمان حج و زیارت

وی با اشاره به برنامه‌های سازمان حج و زیارت برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر مراسم اربعین امسال گفت:سازمان حج برای مراسم اربعین برنامه ریزی‌های زیادی انجام داده با مساعدت بانک مرکزی ارز سفر‌های زیارتی از سامانه نیما تامین می‌شود.
محمدی با اشاره به ارز مورد نیاز زایران اربعین تصریح کرد:هر زایر ۲۵۰ تا ۳۰۰ دلار هزینه ارزی دارد. برنامه ریزی شده تا این هزینه کاهش پیدا کند. اما واقعیت این است که نرخ ارز تاثیر گذار است بر این نرخ تلاش می‌کنیم با هماهنگی ستاد اربعین اخذ ویزا از سامانه سما تامین می‌شود.

محمدی گفت :شروع ثبت نام زائران به زودی اعلام می‌شود. تلاشمان بر این است که زائران اربعین با کمترین مشکل با برخورداری از بیمه و خدمات پزشکی به خوبی زیارت کنند.

در حال تکمیل ......

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان حج و زیارت حمید محمدی نشست خبری حج تمتع 97

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۴۴۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین

                                                                   

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ داریوش امانی در نشست هماهنگی اربعین حسینی مرز مهران اظهار داشت: سال گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری بویژه ترمینال برکت و پایانه شهید سلیمانی، سایبان‌ها ، دوربین‌ها و تجهیزات برای خدمات رسانی به زائران در استان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه تلاش می کنیم اربعین امسال را با کیفیت‌تر از سال گذشته برگزار کنیم افزود: پیگیر واردات اتوبوس با توجه به کمبود ناوگان هستیم چرا که در حوزه حمل و نقل غیر از ایام اربعین برخی استان‌ها مثل ایلام با مشکل مواجه هستند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در ادامه عنوان کرد: سال گذشته بصورت میانگین بیشترین معطلی زائران برای انتقال ۲ ساعت بوده که امسال تلاش میکنیم این میانگین کاهش یابد.

امانی همچنین اضافه کرد: امسال با دولت عراق مذاکرات خوبی برای استقبال از سایر مرز‌های زمینی کشور غیر از مرز مهران انجام شده است.

دیگر خبرها

  • ۵۷ سال؛ میانگین سنی حجاج ایرانی در سال ۱۴۰۳
  • میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع ۵۷ سال است
  • حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند
  • برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • نخستین کاروان حج عمره استان سمنان اعزام شد
  • ارز حج ۱۴۰۳ تأمین شد
  • استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد
  • هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین