Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: قرار است برای نخستین بار تعدادی از عملیات‌های دوران دفاع مقدس در مصلّی امام خمینی (ره) با همکاری کانونهای فرهنگی هنری مساجد، مصلّی تهران، سپاه و ارتش و ... به مدت بیست شب بازسازی شود. ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران امروز (یکشنبه 25 شهریور) در نشست خبری تشریح برنامه‌های ماه محرم و دفاع مقدس این سازمان با اشاره به تقارن ماه محرم و هفته دفاع مقدس و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: برنامه‌های سازمان در این ایام در سه محور؛ برنامه‌های فراگیر، منطقه‌ای و محلی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آئین افتتاحیه برنامه «جلوه سوگ» در میدان امام حسین(ع)

وی با اشاره به برگزاری 17 برنامه فراگیر، بیش از 70 برنامه منطقفه‌ای و 12 برنامه محلی در ماه محرم اظهار کرد: عنوان کلی برنامه ماه محرم سازمان فرهنگی هنری شهراداری تهران «جلوه سوگ» است که امروز یکشنبه 25 شهریورماه آئین افتتاحیه این برنامه ساعت 17 در میدان امام حسین (ع) آغاز می‌شود.

اوحدی از برگزاری ویژه‌برنامه «پرده عشاق» و تجلیل از پیشکسوتان و پیرغلامان آستان اباعبدالله الحسین (ع) خبر داد و گفت: «کودکان عاشورایی و نوگلان حسینی» و «بر آستان اشک» دو برنامه شاخص دیگر است. همچنین آئین تجلیل از 18 بانوی بزرگ عاشورایی در مسجد حضرت خدیجه (س) در بوستان مادر ویژه بانوان دیگر برنامه تدارک دیده شده در شب‌های ماه محرم است.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه امسال یازدهمین دوره برنامه نوگلان حسینی برگزار می‌شود، گفت: با توجه به 150 مهد کودکی که در اختیار سازمان است، ما برنامه‌های ویژه‌ای در ایام محرم برای این کودکان در زمینه عاشورای حسینی تدارک دیده‌ایم.

برگزاری «سوگواره آواها و نواهای عاشورایی» در فرهنگسراهای شهر

وی از اجرای برنامه «نشان ارادت» خبر داد و بیان کرد: در این برنامه به هنرمندانی که در زمینه محرم و هنرهای دینی فعالیت‌های شاخصی داشته‌اند، نشانی با عنوان «نشان ارادت» اهداء خواهد شد. «سوگواره آواها و نواهای عاشورایی» دیگر برنامه‌ای است که در ایام ماه محرم در بسیاری از فرهنگسراهای شهر برگزار می‌شود و در آن، آداب و سنن اقوام مختلف کشور در سوگواری امام حسین (ع) به صورت مستمر تا پایان محرم به نمایش گذاشته می‌شود.

اوحدی افزود: در منطقه 14 تهرتن برنامه با عنوان «مرثیه آفتاب» درنظر گرفته شده که در آن افرادی توانمند در حوزه تعزیه، نقالّی و پرده خوانی در سطح دانش آموزی و دانشجویی به اجرا خواهند پرداخت. قرار است برترین اجراها در مرزهای سه گانه اربعین حسینی نیز برنامه‌هایی را برگزار کنند.

بازسازی عملیات‌های دوران دفاع مقدس در مصلّی

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنان خود درباره برنامه‌های این سازمان در هفته دفاع مقدس با اشاره به برگزاری 14 برنامه فراگیر، 12 برنامه منطقه‌ای و 4 برنامه محلی گفت: قرار است برای نخستین بار به بازسازی تعدادی از عملیات‌های دوران دفاع مقدس در مصلّی امام خمینی (ره) با همکاری کانونهای فرهنگی هنری مساجد، مصلّی تهران، سپاه و ارتش و ... به مدت بیست شب برگزار شود.

وی از برگزاری آئین بزرگداشت و تجلیل از شهدای مظلوم تفحص اظهار کرد: تجلیل از شهدای دفاع مقدس با عنوان «چهل چراغ» در میدان امام حسین (ع) و برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس با عرضه ادوات و آثار جنگی، از دیگر برنامه‌های شاخص در هفته دفاع مقدس است.

اوحدی با اشاره دوم مهر سالگرد شهدای فاجعه منا گفت: یکشنبه شب در فرهنگسرای اندیشه ویژه‌برنامه‌ای برای بزرگداشت شهدای فاجعه منا برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین بیان کرد: امروز راهپیمایی اربعین حسینی به یک همایش انسانی در راستای مقابله با استکبار و ظلم‌ستیزی تبدیل شده است. اراده این قرارگاه بر این است که بدون تکیه بر بودجه‌های دولتی و شهرداری و کاملاً به صورت مردمی، در عرصه اربعین فعالیت کند.

وی افزود: با توجه به توطئه عربستان و آمریکا که درصدد ایجاد اختلاف میان ایران و عراق هستند، این قرارگاه این توان را دارد که با اجرای برنامه‌هایی مشترک پیوند میان این دو کشور را تقویت کند، برنامه‌هایی اعم از: برگزاری سوگواره شعر آئینی اربعین با حضور شاعران عراقی و ایرانی، برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم عراقی و ایرانی، برگزاری تعزیه و همچنین برپایی بخشی از موزه عبرت در مرزهای سه گاه اربعین.

انتهای پیام/

R1410/P1356/S4,37/CT11 واژه های کاربردی مرتبط هفته دفاع مقدس موکب تسنیم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هفته دفاع مقدس هفته دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۴۴۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی دانشگاه قم از یک لاله‌ گمنام دفاع مقدس

پیکر پاک یک شهید گمنام از جوانان رشید ایران زمین در دوران پرافتخار دوران دفاع مقدس امروز در دانشگاه قم بر روی دستان دانشجویان نسل جدید انقلاب تشییع شد.

دانشجویان دانشگاه قم بعد از اقامه نماز ظهر و عصر به مراسم بدرقه‌ی پیکر یک لاله‌ی گمنام آمدند و با ادای احترام به مقام این شهید والامقام، علت حضورشان را قدردانی از شهیدان و خانواده‌های صبورشان بیان کردند.

این شهید گمنام که در عملیات کربلای پنج به فیض شهادت نائل آمد؛ یکی از دو شهیدی است که عصر جمعه در قم تشییع و در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده خواهند شد.

در پایان مراسم هم دانشجویان اساتید و طلاب با تجمع در ورودی دانشگاه از جنبش ضد صهیونیستی دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا حمایت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های فرهنگی راکد اردبیل بازسازی می‌شود
  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می‌کنند
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • اجرای عملیات رنگ‌آمیزی جداول میانی خیابان دفاع مقدس
  • وداع با جانباز و آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس
  • میزبانی دانشگاه قم از یک لاله‌ گمنام دفاع مقدس
  • جامعه امروز ما نیاز به تفکر معلمان شهید دارد
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من