Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهرا غلامرضایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین بیان کرد: رفاه اجتماعی در تعریف به هرگونه اقدام از سیاست گزاری تا ارائه خدمات با هدف کاهش بار مشکلات اجتماعی گفته میشود.طی دهه های اخیر با تغییرمفهوم رفاه از مفاهیم کاملا عینی مانند بهداشت، آموزش، اشتغال به مفاهیم ذهنی مانند احساس رضایت مندی مردم نیز تغییر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: سازمان بهزیستی کشور با عنایت به اسناد بالا دستی و سیاست های وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی جهت محقق ساختن رفاه اجتماعی و پیشبرد راهبردهای توسعه الگوهای اجتماع محور در ارایه ی خدمات سازمان و گسترش مشارکت مردم در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها بر استفاده از رویکرد اجتماع محور در پیشگیری از آسیب های اجتماعی بالاخص اعتیاد تاکید دارد.

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: اجتماع محور رویکردی است در پيشگيري كه در آن همه فرایند مداخله پيشگيري تعیین مشکل، نيازسنجی، الویت بندی، تعيين عوامل خطر و محافظ برنامه راهبردی، تعیین مداخله، پايش و ارزشيابی را اعضای اجتماع كوچک محله های شهری و روستایی، محیط های کار، محیط های آموزشی در كنار كارشناس تسهیلگر انجام می شود.

غلامرضایی عنوان کرد: مجموعه ای از فعالیت ها است که بر اساس الگوهای محیطی اجتماعی از طریق کاهش عوامل خطر و افزایش عوامل محافظتی بصورت همه جانبه طراحی میشود. طرح پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد در محلات شهری و روستایی، محیط های کار نظامی، ادارت، صنعتی، محیط های آموزشی، مهد کودک و دانشگاهها اجرا می گردد.

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین ضمن اشاره به هدف کلی این برنامه تصریح کرد:
ارتقاء سلامت روانی و اجتماعی جامعه و اهداف اختصاصی آن، كاهش بروز و شیوع مصرف مواد اعتیاد آور در جامعه، افزايش و ارتقاء عوامل محافظتی و ارتقاء دهنده کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی در برابر اعتیاد
كاهش عوامل خطر و تقلیل دهنده کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی در برابر اعتیاد می باشد.
1010/پ30/ب

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۴۵۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن بزرگ کارگری در میبد


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، در آستانه هفته کار و کارگر، جلسه ای با حضور ماندگاری مدیرعامل شهرک صنعتی جهان آباد، دهقانی معاون سیاسی امنیتی فرماندار رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی، و نمایندگان واحد‌های صنعتی درشهرک صنعتی جهان آباد میبد برگزار شد.


رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان میبد در حاشیه این جلسه گفت: با توجه به ۲۴ هزار بیمه شده اجباری در شهرستان میبد، این شهرستان به نوعی یک شهرستان کارگری محسوب می‌شود.


علایی افزود: با همگرایی و هماهنگی که مسئولین و نمایندگان کارفرمایان واحد‌های صنعتی داشتند؛ برگزاری برنامه‌های مناسبی در این ایام برنامه ریزی شد.


رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی میبد گفت: در روز و هفته کار و کارگر در شهرستان میبد جشن بزرگ کارگری، برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات فوتبال کارگران، سرکشی به کارگران حادثه دیده، دیدار با خانواده‌های شهدای کارگر و تجلیل از کارگران و کارفرمایان را خواهیم داشت.


علایی افزود: کارگران و کارفرمایان واحد‌های صنعتی در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارند و در سالی که مقام معظم رهبری، شعار سال را جهش تولید با مشارکت مردم قرار داده اند امیدواریم با ارج نهادن به زحمات کارگران و کارفرمایان در این هفته، در راستای تحقق این شعار بتوانیم قدمی را برداریم.


 

دیگر خبرها

  • عوامل ساخت و ساز غیرمجاز در شهرکرد دستگیر شدند
  • اجرای ویژه برنامه‌های روز جهانی زمین پاک در اراک
  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی
  • جشن بزرگ کارگری در میبد
  • هدف گذاری اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی پیشگیری باشد
  • مشکلات کمپ ترک اعتیاد زنان بجنورد رفع شود
  • تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به ۱۲۷ مرکز می‌رسد
  • رویکرد تقویت و اصلاح نور و رنگ در راستای بهبود کیفیت منظر شهری
  • هدف گذاری ستاد مبارزه با مواد مخدر باید پیشگیری باشد
  • مردم تشنه نقش‌آفرینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی هستند