Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@09:15:35 GMT

ضربه‌ای که از یک «تَکرار» بی‌موقع خوردیم

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۴۶۱۶۰

ضربه‌ای که از یک «تَکرار» بی‌موقع خوردیم

چه حیف که به خاطر یک #تَکرار بی‌موقع و بی‌حساب و کتاب، دیگر این جمع در مجله‌ای که دوستش داشتیم، جمع نمی‌شوند و ...

به گزارش مشرق، بهزاد یوسفی، دبیر تحریریه مجله همشهری دانستنیها در مطلبی درباره آخرین شماره این مجله با تیم قبلی نوشت:

ریچارد هموند در یکی از قسمت‌های فصل دوم «گرند تور» درباره خودروی جدید مک‌لارن صحبت می‌کند و می‌گوید این خودرو جایگزین نسل قبلی خودش شده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد ادامه می‌دهد این خودرو محصول گیک‌هاست، برای همین وقتی از یکیشان بپرسید این مدل جدید نسبت به مدل قدیمی چقدر بهینه شده می‌گوید: «نود و یک درصد»؛ نمی‌گوید نزدیک به صددرصد یا تقریبا نود درصد. دقیقا نود و یک درصد.

این داستان، داستان دانستنیها و گیک‌هایش هم هست. آدم‌های خوره و دقیقی که تمام تلاششان این بود و هست که بهترین و دقیق‌ترین مجله علم و تکنولوژی‌ که می‌شود را پیش‌روی خواننده‌ها بگذارند.

دانستنیها با وجود کانال‌های تلگرامی و اکانت‌های اینستاگرامی و رقیب‌های هم‌صنف خودش، با همین آدم‌ها مجله‌ای پیشتاز بود و نه تنها یکی از پرفروش‌ترین مجله‌های #گروه_مجلات_همشهری که جزء پرفروش‌ترین مجله‌های کشور شد.

علتش به جز رفاقت‌ها و همدل بودن کل تیم و البته حضور محمد جباری که این همدلی را رقم زد، این بود که هر کسی آنقدر بر حوزه خودش مسلط بود و تعصب داشت که ورود هر شخص نابلد به حوزه‌اش اول با شلیک تیر اخطار همراه بود و اگر توجهی نمی‌شد متجاوز هرچه می‌دید از چشم خودش بود.

همه این‌ها باعث شده بود در این چهار سال و خرده‌ای که دبیرتحریریه‌ این جمع بودم سعی کنم همیشه همراهشان باشم و از همه بیشتر از اینکه در جمعشان هستم لذت ببرم و یاد بگیرم نود و یک درصد هیچ وقت نمی‌تواند نزدیک به صددرصد یا تقریبا نود درصد باشد. و چه حیف که به خاطر یک #تَکرار بی‌موقع و بی‌حساب و کتاب، دیگر این جمع در مجله‌ای که دوستش داشتیم، جمع نمی‌شوند و شماره‌ای که شنبه هفته آینده روی کیوسک می‌آید آخرین شماره دانستنیها با حضور این تیم دوست‌داشتنی است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی تحولات عراق برجام مجلات همشهری موسسه همشهری همشهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۴۶۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصلنامه ریاضیات و علوم محاسباتی دانشگاه صنعتی قم اسکوپوس شد

ایسنا/قم فصلنامه بین المللی علوم محاسباتی دانشگاه صنعتی قم در فهرست نشریات پایگاه استنادی اسکوپوس قرار گرفت.

مجله بین المللی ریاضیات و علوم محاسباتی(MCS) مجله‌ای با دسترسی آزاد است که هدف آن ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در زمینه‌های ریاضیات و علوم محاسباتی است.

این نشریه قبلاً در پایگاه‌های استنادی DOAJ و همچنین ISC و فهرست نشریات علمی وزارت علوم نمایه شده و دارای گروه دبیران بین المللی است.

این فصلنامه مقالات حوزه‌های علوم ریاضی و محاسباتی، ریاضی فیزیک، شیمی محاسباتی و مکانیک را پس از داوری و پذیرش، منتشر می‌کند.

مجله ریاضیات و علوم محاسباتی توسط دانشگاه صنعتی قم منتشر می‌شود. سردبیر این نشریه حسین جعفری، مدیر مسئول؛ محمد هادی مشکات السادات، دبیر تخصصی؛ مهدی سلیمانی و مدیر اجرایی؛ سید محمدعلی آل عمرانی نژاد است.

به گزارش ایسنا، همه مجلات پایگاه استنادی اسکوپوس در زمره مجلات پذیرش مقاله با داوری بوده و در چهار رشته علمی اصلی، علوم زیستی، علوم اجتماعی، علوم فیزیکی و علوم بهداشتی دسته بندی می‌شوند. این فهرست به صورت سالانه در آغاز سال نو میلادی منتشر می‌شود. کیفیت همه مجلات موجود در پایگاه داده اسکوپوس هر ساله با استفاده از شاخص‌هایی مانند SJR و h-index مورد بررسی قرار می‌گیرند؛ این بررسی توسط بنیاد سایمگو منتشر می‌شود. 

نکته قابل تأمل این است که نمایه شدن مجله دانشگاه صنعتی قم در این پایگاه معتبر استنادی، باعث برندسازی بیش از پیش نام دانشگاه صنعتی قم و انتشارات این دانشگاه در سطح بین الملل می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی دیدار پایانی فوتسال جام ملت های آسیا در مجله فوتبال
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • شصت‌ودومین شماره مجله تصویری نفت و انرژی (متنا)
  • فصلنامه ریاضیات و علوم محاسباتی دانشگاه صنعتی قم اسکوپوس شد
  • هاشم‌نژاد: غافلگیرانه گل خوردیم
  • بادامکی: نباید دقایق 97 و 122 گل بخوریم!
  • عجیب‌ترین گل فصل پرسپولیس به نام آل‌کثیر
  • زورخانه حیدر کرار بندرعباس میزبان عاشقان ورزش زورخانه‌ای
  • تصویر همسر ناوالنی بر روی جلد مجله تایم
  • لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان