Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@19:52:20 GMT

آغاز برداشت بادام از باغات بروجرد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۴۶۵۸۷

آغاز برداشت بادام از باغات بروجرد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ غلامرضا نباتی مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: متوسط برداشت محصول بادام از هرهکتار باغ آبی یک هزار کیلو گرم و باغ دیم ۴۰۰ کیلوگرم است.

وی با بیان اینکه بروجرد مقام اول تولید بادام در سطح استان دارد،افزود: سال گذشته از مجموع یک هزار و ۱۴۵ هکتار زمین باغی زیر کشت بادام ۸۲۰ تن بادام برداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد مجموع باغات مثمر و غیر مثمر این شهرستان را ۱۱ هزار و ۴۵۰ هکتاراعلام کرد و ادامه داد: از این میزان اراضی باغی سالانه ۸۰ هزار تن انواع میوه تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

نباتی اضافه کرد: سال گذشته ۷۶ هکتار از این زمین‌های شیب دار شهرستان به کشت بادام دیم اختصاص یافته که تا چهار سال آینده برداشت محصول از آن‌ها آغاز می‌شود.

وی گفت:همچنین ۲ هزار و ۴۳۸ هکتار از زمین‌های این شهرستان باغ گردو بوده که به طورمیانگین از هرهکتار ۲ هزار کیلو گرم گردو تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد اظهارداشت: در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی و بهره گیری از نظرات کارشناسان جهاد کشاورزی تولید گردو به سه هزار و ۳۰۰ کیلوگرم نیز افزایش می‌یابد.

شهرستان بروجرد دارای ۶۹ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی است و بیش از ۳۵ درصد ازجمعیت این شهرستان به صورت مستقیم دربخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام /م

برداشت بادام از باغات بروجرد آغاز شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۴۶۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: میانگین برداشت در هر هکتار ۲۰ تا ۲۵ تن است و پیش بینی می شود بیش از ۵ هزار تن خیار سبز از زمین‌های کشاورزی این شهرستان برداشت شود.

حیدری افزود: بیش از ۹۰ درصد محصول تولید شده برای تهیه خیار شور و مابقی برای مصارف دیگر استفاده می شود.

مدیر جهاد کشاورزی بیان داشت: برای صرفه جویی در مصرف آب، کاشت این محصول به صورت نواری است که ۵۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.

حیدری افزود: برداشت خیار سبز تا پایان خرداد ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت