Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@10:16:40 GMT

برگزاری مراسم روز ملی شعر و ادب در مقبره‌الشعرای تبریز

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۴۶۹۲۰

برگزاری مراسم روز ملی شعر و ادب در مقبره‌الشعرای تبریز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری آیین گرامیداشت روز ملی شعر و ادب در تبریز خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمد محمدپور در  گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین و روز ملی شعر و ادب، آیین گرامیداشت مقام ادبی استاد شهریار، روز سه‌شنبه بیست‌وهفتم شهریورماه جاری ساعت ١٠ صبح در مقبره‌الشعرای تبریز برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او افزود: همچنین همزمان با این آیین، مقبره‌ استاد شهریار با حضور مسئولان استانی و جمعی از شاعران و ادیبان گلباران خواهد شد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه با اشاره به تقارن ایام سوگواری امام حسین (ع) و روز ملی شعر و ادب، بیان کرد:  شخصیت متعالی و حماسی امام حسین(ع) و تبیین ابعاد و زوایای گوناگون روح بزرگ و شریف آن امام همام، موج حمیت، غیرت، شجاعت و صلابت را در روح انسان‌های آزاده به تلاطم وامی‌دارد. 

محمدپور گفت: اشعار عاشورایی از غنی‌ترین ذخیره‌های فکری و احساسی شیعه است و از سوی دیگر حماسه کربلا نیز در زبان شعری شاعران، تاثیری شگرف نهاده و دریای ادبیات ایران‌زمین را درافشان‌تر ساخته است و در این میان  استاد شهریار از شاعران و مداحان برجسته‌ اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است که گوهر کلام را با طبع سرشار خود سفته و روز ملی شعر و ادب نیز به یاد وی مزین شده است.

او در ادامه بیان کرد: یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های استاد شهریار که موجب شده آثار وی در میان شاعران معاصر و به ویژه در میان مردم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشد، مردمی بودن شعرهای او و سادگی و عمومی بودن زبان و تعبیرهای وی است، از این رو شعر او برای همگان مفهوم و مانوس و نیز تاثیرگذار است. 

براساس این گزارش، آیین گرامیداشت روز ملی شعر و ادب بیست‌وهفتم شهریورماه جاری با حضور حسام‌الدین سراج و اجرای زنده این خواننده  ساعت ١٠ صبح در مقبره الشعرای تبریز برگزار می‌شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام شعر منطقه آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۴۶۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، جشنواره «مروارید اقیانوس» یادمان استاد شاه‌میرزا مرادی و استاد رحم‌خدا نوری‌شاد امروز سوم اردیبهشت ماه در روستای بیشه لرستان برگزارشد.

سُرنا نمادی از فرهنگ و هنر غنی مردمان دیار لرستان است و این جشنواره با هدف توجه هر چه بیشتر به موسیقی محلی استان برگزار شد.

دوسالانه سرنانوازی از سری برنامه‌های طرح شهید آوینی است که امروز با اجرای برنامه‌های متنوع از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و با همکاری انجمن موسیقی استان، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و حضور اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان برگزارشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبره‌الشعرای تبریز
  • برگزاری ۷۴۰ برنامه ویژه هفته عقیدتی سیاسی در گیلان
  • شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت
  • برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت دراردل
  • بیانیۀ جمعی از شاعران و نویسندگان تبریز درباره شهادت مدافع حرم حاج طالع یوسف‌اف در باکو
  • برگزاری جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شاعر معاصر زنده یاد استاد علی نظمی تبریزی
  • توجه به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی-هنری در شورای ششم کرج
  • پلاتوی بوستان خانواده مرداد ماه به بهره برداری می رسد