Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-28@11:05:59 GMT

بیانیه ایران درباره خودسوزی یک ایرانی در اتریش

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۴۷۴۱۴

ایسنا نوشت: در پی خودسوزی یک پناهجوی ایرانی و چهار پناهجوی افغان در یکی از زندان‌های اتریش، سفارت کشورمان در این کشور خواستار بررسی فوری وضعیت آسیب‌دیدگان شد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«سفارت جمهوری اسلامی ایران در وین با ابراز تاسف از خودسوزی چند پناهجو در یکی از مراکز نگهداری پناهجویان وین، از جمله یک ایرانی و چهار افغانستانی، خواستار بررسی فوری وضعیت آسیب‌دیدگان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سفارت جمهوری اسلامی ایران در وین در حال پیگیری آخرین وضعیت این ایرانی پناهجو با نهاد‌ها و مسئولان ذی‌ربط اتریشی است.»

بر اساس اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها از جمله رسانه‌های افغانستان، یک پناهجوی ایرانی و چهار پناهجوی افغان پیش از ظهر شنبه (۲۴ شهریور) در سلول خود در زندان وین دست به خودسوزی زدند.

حال عمومی این افراد - که درخواست پناهندگی آن‌ها منفی بوده و باید خاک اتریش را ترک می‌کردند - وخیم اعلام شده است.

اقدام این افراد باعث تخلیه زندان، بسته شدن خیابان گورتل برای چندین ساعت و حضور بیش از ۲۰۰ نیروی پلیس و آتش‌نشانی شد. علاوه بر این افراد، حدود ۲۰ نفر دیگر به علت مسمومیت ناشی از تنفس گاز‌های سمی هم به بیمارستان منتقل شده‌اند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: خودسوزی مهاجرت ایرانی ها ایرانیان مقیم خارج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۴۷۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی باقری با نماینده ویژه صدراعظم اتریش

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان با لاونسکی تیفنتال، نماینده ویژه صدراعظم اتریش در امور سیاست خارجی به صورت تلفنی گفتگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان با لاونسکی تیفنتال، نماینده ویژه صدراعظم اتریش در امور سیاست خارجی به صورت تلفنی گفتگو کرد.

عباس باقرپور، سفیر ایران در اتریش در این خصوص در صفحه شخصی خود نوشت: در تماس تلفنی علی باقری کنی با لاونسکی تیفنتال، نماینده ویژه صدراعظم اتریش در امور سیاست خارجی، موضوعات مورد علاقه مشترک، تحولات و مسائل دو جانبه ایران و اتریش و آخرین تحولات بین المللی و منطقه ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چادرملو علیه بیانیه نفت مسجدسلیمان
  • مشارکت بیش از۲۵۰ نفر در طرح مردمی حفاظت از یوز ایرانی در نوروز ۱۴۰۳
  • رایزنی باقری با نماینده ویژه صدراعظم اتریش در امور سیاست خارجی
  • رایزنی باقری با نماینده ویژه صدراعظم اتریش
  • همه باشگاه‌های ایرانی بدهی دارند و تا ۵ اردیبهشت باید مدارک را بارگذاری کنند
  • رایزنی باقری با نماینده ویژه صدراعظم اتریش  در امور سیاست خارجی
  • حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان/ پکن بیانیه صادر کرد
  • تلاش اردنی‌ها برای حمله به سفارت اسرائیل (فیلم)
  • تصاویر بازسازی ساختمان سفارت ایران در واشینگتن!
  • ایرانی‌هایی که برای همدردی با روس‌ها گل بردند