Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-05-05@03:23:47 GMT

رونمایی از دو کتاب با موضوع اورارتو ها

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۴۷۸۷۳

رونمایی از دو کتاب با موضوع اورارتو ها


شب بخارا با عنوان «فرهنگ و تمدن اورارتویی» همراه با رونمایی از کتابهای «کتیبه های میخی اورارتویی از ایران» و «کتیبه های هیروگلیف اورارتویی از ایران» نوشته مریم دارا عضو هیئت علمی پژوهشکده زبانشناسی کتیبه ها و متون پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد .

به گزارش امتداد نیوز به نقل از  روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ، در این مراسم دارا، به معرفی دو کتاب « کتیبه های میخی اورارتویی از ایران» و «کتیبه های هیروگلیف اورارتویی» از ایران پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با اشاره به پژوهش ۷۴ و ۷۲ کتیبه به دست آمده در ایران در این کتابها و با بیان مقدمه ای در زمینه زبان اورارتویی ، خط میخی و هیروگلیف این قوم درباره هر یک از این کتیبه ها توضیحاتی ارائه داد.
حمید خطیب شهیدی دیگر سخنران این نشست نیز با بیان مرزهای ارورتویی بر این موضوع تأکید داشت که نمی توان مزرهای اورارتویی را تا تالش گسترده تصور کرد.
او همچنین به محوطه های اورارتویی شرق دریاچه ارومیه اشاره و پیشنه کاوشهای خود در این مناطق را بیان کرد.
بهروز عمرانی، معاون پژوهشی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری دیگر سخنران این نشست به بیان محوطه های عصر آهن و اورارتویی در آذربایجان شرقی و غربی پرداخت.
او سفالها و معماری مخصوص هر یک از این محوطه ها را برشمرد و با اشاره به مطالب مطرح شده در کتاب دارا به آسیب تعدادی از کتیبه های اورارتویی در محوطه های یاد شده اشاره کرد.
مهرداد ملکزاده باستان شناس و عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ،نیز در سخنانی درباره محوطه ها و سفالهای پسا اورارتویی سخن گفت و ارتباط این فرهنگ با مادها را برشمرد.
او بااشاره به فرهنگ مادها در غرب ایران به شرح ارتباط ماد و اورارتو و پایان تاریخ اورارتوها پرداخت.
گفتنی است در ادامه این مراسم پیام کتبی پروفسور میریو سالوینی از رم توسط مریم دارا قرائت شد که در آن به معرفی کوتاه اورارتوها و حضورشان در آذربایجان اشاره شده بود .

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۴۷۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، آیین رونمایی از «یزد ستاد» سامانه مدیریت یکپارچه اماکن فرهنگی، تاریخی و گردشگری یزد با حضور مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال وزارت کشور، معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد و دیگر مسئولان کشور و استان برگزار شد.

این سامانه که به صورت ۷ زبانه عرضه شده، قابلیت نمایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در حوزه زنجیره‌های ارزش استان از قبیل گردشگری، کشاورزی و صنعت را دارد و در حال حاضر ۱۲۸ پروژه در آن تعریف شده است.

گفتنی است؛ سرمایه‌گذاران با مراجعه به این سامانه می‌توانند تمام مشخصات فنی، طرح‌های مالی و تمامی اطلاعاتی که برای سرمایه‌گذاری نیاز دارند، را به دست آورند.

کد خبر 6093220

دیگر خبرها

  • تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشور‌ها را فعال کنیم
  • از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک ثبت‌شده در فهرست میراث‌ فرهنگی ناملموس رونمایی شد
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها فعال شوند
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها شوند
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد رونمایی شد
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی استان، از موزه ملی ایران به کرمان
  • انتقال اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به استان کرمان
  • مرکز مطالعات عراق با ۱۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می آید
  • انعقاد ۱۳ پیش تفاهم‌نامه‌ گردشگری در غرفه فارس در نمایشگاه ایران اکسپو