Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین - ایرنا -رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین گفت: در پی درخواست های مکرر علاقه مندان، صید ورزشی ماهی پس از دو سال وقفه و تنفس به ماهیان صید ورزشی ماهی کپور 'با سبک بگیر و رها کن ' در دریاچه اوان الموت قزوین اجرا شد.

سیاوش رضا زاده روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای این برنامه با حضور 60 شرکت کننده در قالب 6 تیم 10نفره انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: با توجه به حجم زیاد متقاضیان و محدودیت مکانی و زمانی صید در دریاچه اوان، افراد به قید قرعه انتخاب شده اند تا در 6هفته در بازده زمانی 18ساعته به رقابت بپردازند.
رضا زاده خاطر نشان کرد: برنامه ریزی و اجرای برنامه صید ورزشی بگیر و رهاکن ماهی کپور در دریاچه اوان که توسط اداره کل حفاظت محیط زیست انجام شده با هدف گسترش و اشاعه فرهنگ حفاظت از تنوع زیستی و حیات وحش و تغییر رویکرد و نگرش صیادان از سبک صید سنتی به سبک ورزشی بگیر ورها کن در حال اجراست.
وی تصریح کرد: جایگزینی روش های سنتی و مخرب با روش های نوین و همسو با حفاظت از حیات وحش می تواند اقدام مهمی در بقای نسل آبزیان باشد.
رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین ادامه داد: برخی گونه ها که به شدت تحت تاثیر تغییرات اقلیمی، خشکسالی و کاهش آب رودخانه ها و دریاچه ها و از طرفی افزایش آلودگی و استفاده از سموم قرار دارند و جمعیت آنها روز به روز در حال کاهش است باید به طور ویژه تحت مراقبت قرار بگیرند.
به گفته وی دریاچه زیبای کوهستانی اوان تحت حفاظت اداره کل محیط زیست قزوین قرار داشته و تمامی فعالیت ها و بهره برداری های مرتبط با آن تحت نظارت است و نیاز به اخذ محوز دارد و صید ورزشی تنها فعالیت مرتبط با بهره برداری از آبزیان دریاچه می باشد که با صلاحدید و نظارت محیط زیست استان و به صورت محدود اجرا می شود.
دریاچه اوان به مساحت تقریبی هشت هکتار در بخش الموت شرقی استان قزوین قرار دارد و به دلیل کوهستانی و خوش آب و هوا بودن همچنین وزن بالای ماهیان کپور در این دریاچه یکی از مهمترین مکان های صید ورزشی ماهی کپور در ایران محسوب می شود وعلاقمندان زیادی دارد.
7390*3013

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي محيط زيست قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۴۸۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاجقه: وضعیت دریاچه ارومیه مناسب است

رئیس سازمان محیط زیست گفت: امسال در بحث حق آبه و رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه وزارت نیرو همکاری‌های خوبی با سازمان محیط زیست داشته است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت گفت: خوشبختانه دریاچه ارومیه وضعیت مناسبی دارد. جمعه‌ای که گذشت شاهد جشن احیای دریاچه ارومیه‌ در این شهرستان بودیم و امیدواریم با توجه به روند خوب بارش‌ها، وضعیت این دریاچه رو به بهبودی برود. 

وی افزود: امسال در بحث حق آبه و رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه وزارت نیرو همکاری‌های خوبی با سازمان محیط زیست داشته است. 

خبر در حال تکمیل است...

دیگر خبرها

  • هشدار به شکارچیان؛ از منطقه کوهسرخ خارج شوید
  • خطر نابودی گیاهان دارویی و خوراکی با برداشت بی رویه
  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • سیلاب و خطر خروج تمساح پوزه کوتاه
  • کارگاه آموزشی مبانی محیط زیست درمدارس رشت
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه سیاهمزگی
  • دستگاه قضایی شهرستان بوکان حامی حفاظت از محیط زیست است
  • سلاجقه: وضعیت دریاچه ارومیه مناسب است
  • تلف شدن تعداد انبوهی ماهی قرمز در دریاچه شورابیل اردبیل