Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه راشا تودی، اگر پیش از این تصور می کردید طلا یا نقره گران قیمت ترین فلزات در جهان هستند، در اشتباه بوده اید. طلا یکی از گرانبهاترین فلزات روی کره زمین است ولی فلزاتی وجود دارند که به مراتب کمیاب تر و گرانتر از طلا هستند.

در این مطلب با گرانبهاترین و باارزش ترین فلزات جهان آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رودیوم (Rhodium)

رودیوم فلزی نقره ای و بسیار کمیاب و ارزشمند است.  هر یک تن از پوسته زمین، حاوی 0.001 گرم رودیوم است بنابراین نمی توان بهایی برای آن در نظر گرفت. نقطه ذوب این فلز بسیار بالاست و از مقاومت شگفت انگیزی در برابر فرسایش برخوردار است. رودیوم از خاصیت بازتابش برخوردار است و از آن برای ساخت جواهرات، پروژکتور ها، صنعت خودرو سازی و اندکی در آینه ها استفاده می شود. بزرگترین تولید کنندگان رودیوم، آفریقای جنوبی، روسیه و کانادا هستند.

پلاتین (Platinum)

کلمه پلاتین از واژه اسپانیایی «پلاتینو» به معنای نقره کوچک مشتق شده است. پلاتین یک فلز متراکم و غیر خورنده شناخته می شود. به دلیل مقاومت بالایی که دارد در صنعت جواهر سازی کاربرد فراوانی دارد. دیگر موارد مصرف این فلز در دندانپزشکی، ساخت سلاح و استفاده در علم هواشناسی است. آفریقای جنوبی، روسیه و کانادا بیشترین منابع پلاتین را در اختیار دارند. این فلز اتحادیه جهانی دارد که قیمت آن را تعیین می کند.

طلا (Gold)

طلا، ساده ترین فلز گرانبهاست که با رنگ منحصر آن شناسایی می شود. این فلز محبوبترین سرمایه گزاری محسوب می شود و بیشترین کاربرد آن در صنعت جواهرسازی است. آفریقای جنوبی، آمریکا، چین، استرالیا و روسیه بزرگترین تولیدکنندگان طلا هستند. بهای طلا نیز از سوی اتحادیه بین المللی آن تعیین می شود.

روتنیم (Ruthenium)

روتنیم از فلزات گروه پلاتین است. مهمترین قابلیت آن سختی و مقاومت بسیار بالا است. این فلز در ساخت تجهیزات الکترونیکی کاربرد دارد. بزرگترین تولیدکنندگان روتنیم عبارتند از روسیه، آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی.

ایریدیم (Iridium)

 ایریدیم یکی از متراکم ترین فلزات روی کره زمین است. این فلز از نقطه ذوب و مقاوت بالایی در برابر خورندگی برخوردار است. این فلز در ساعت سازی، جواهرات، قطب نما، تجهیزات الکترونیک و پزشکی و صنعت خودرو کاربرد دارد. ایریدیم معمولا از معادن نیکل استخراج می شود. بزرگترین تولید کننده ایریدیم آفریقای جنوبی است. این فلز در بازار فلزات گرانبها فروخته می شود.

انتهای پیام/

۵ فلز ارزشمند جهان را بشناسید+ تصاویر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روسیه آفریقا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۴۸۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند

به گزارش همشهری آنلاین، نیکلاس مادورو در ملاقات با معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین دبیر مجمع جهانی اهل البیت (ع) که به ونزوئلا سفر کرده اند با ابراز خوشحالی از سفر هیات ایرانی به این کشور، روابط ایران و ونزوئلا را برادرانه، عمیق و قدیمی خواند و تاکید کرد: این رابطه باید در راستای ارزش ها و حفظ اصول باشد.

وی با بیان اینکه در جهانی زورگو زیست می کنیم، خاطرنشان کرد: هوگو چاوز رئیس جمهور فقید ونزوئلا قرن ۲۱ را قرن ملت ها می دانست و ما بخشی از قرن ۲۱ هستیم.

رئیس جمهور ونزوئلا ادامه داد: قرن ۲۱ قرن ماست و هیچکس نمی تواند حق آزادی و استقلال و زندگی در صلح و حق پیوند معنویت و فرهنگ و دین را از ما بگیرد.

نیکلاس مادورو در ادامه این دیدار که با حضور رئیس کمیسیون ونزوئلایی همکاری با ایران، وزیر حمل و نقل ونزوئلا، وزیر امور خارجه ونزوئلا، معاون رئیس‌جمهوری ونزوئلا در امور فرهنگی و گردشگری و وزیر ارتباطات ونزوئلا همراه بود، ضمن ابراز خوشحالی از سفر دبیر مجمع جهانی اهل البیت(ع) به ونزوئلا، روابط دو کشور را برادرانه، عمیق و قدیمی خواند و افزود: این رابطه باید در راستای ارزش ها و اصول باشد.

رئیس جمهور ونزوئلا با اشاره به اهمیت ارتباط میان ملت ها با یکدیگر تاکیدکرد: دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت.

وی همچنین با اشاره به ملاقات‌های خود با رهبر معظم انقلاب، ایشان را فردی خردمند و فرزانه دانست و تصریح کرد: آیت الله خامنه ای تحلیل دقیق و عمیقی از جهان و تحولات آن دارند و ما همواره از رهنمودهای ایشان استفاده می کنیم.

مادورو با بیان اینکه جهان وارد تحول جدیدی شده است، گفت: حدود صدسال از نازیسم و فاشیسم می گذرد، اما امروز همین جریان نازیستی و فاشیستی در آمریکا و غرب وجود دارد.

وی افزود: همه مشکلات امروز جهان ناشی از همین نگاه فاشیستی و نازیستی است که در همه ارکان آن نفوذ دارد. امروزه صهیونیست ها آمریکا را اداره می کنند و قدرت نظامی، سیاسی و اقتصادی و حتی کنترل هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات در دست آنها است.

نیکلاس مادورو همچنین گفت: صهیونیست ها دو قدرت اصلی نظامی و شبکه های اجتماعی را کنترل می کنندو با قدرت نظامی صلح را به خطر انداخته اند و با قدرت شبکه های اجتماعی از جمله فیس بوک و توییتر افکار عمومی را دست کاری می کنند.

وی اظهارکرد: البته ما امروز وارد جهان چندقطبی شده ایم که قطب‌های مختلف قدرت مانند چین، روسیه و ایران در آن شکل گرفته اند.

رییس جمهور ونزوئلا با اذعان به اینکه، ایران در حوزه نظامی پیشرفت های خوبی داشت است، افزود: ایران در حوزه شبکه های اجتماعی نیز باید مقتدرانه وارد شود.

مادورو تصریح کرد: ما نیز گام اول خود را توسعه علم و فناوری قرار داده ایم و تبادلات علمی با ایران را آغاز کرده ایم که امیدواریم گسترش یابد.

کد خبر 847075 منبع: ایرنا برچسب‌ها ونزوئلا - نیکلاس مادورو خبر ویژه ونزوئلا رهبر معظم انقلاب

دیگر خبرها

  • سردار فدوی: اسرائیل را مضحکه دنیا کردیم
  • جشن دستاوردهای آژانس پلاتین در سال 1402
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر
  • رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • ایران جزو چهار کشور نخست دنیا در حوزه سدسازی است
  • تصویر عجیب از مردی که زمانی همه زنان دنیا عاشقش بودند!
  • بودجه نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا /
  • بودجه نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا
  • انزوای مطلق رژیم صهیونیستی در المپیک هنرهای تجسمی جهان