Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-27@10:38:53 GMT

معضل چاقی در دانش‌آموزان ایرانی

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۴۸۷۴۰

معضل چاقی در دانش‌آموزان ایرانی

مدیر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، چاقی و افزایش وزن را از معضلات اصلی دانش‌آموزان کشور خواند، در عین حال از ارتقای رشد قد کودکان در دو دهه اخیر خبر داد.
به گزارش صدای ایران از انتخاب، دکتر زهرا عبدالهی با بیان اینکه آمار چاقی در بین دانش‌آموزان حدود ۲۰ درصد است، گفت: مشکل عمده ما، مسئله چاقی در کودکان و نوجوانان است که می‌تواند موجب بروز دیابت، کبدچرب، فشارخون و بیماری‌های قلبی-عروقی در بین آن‌ها شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین باید به برنامه تغذیه و فعالیت بدنی دانش آموزان برای پیشگیری و کنترل چاقی توجه لازم را داشته باشیم.

راه‌های پیشگیری و کنترل چاقی دانش‌آموزان
عبدالهی درباره عوامل پیشگیری از چاقی در کودکان و نوجوانان گفت: توصیه برای پیشگیری از چاقی و کنترل افزایش وزن، کاهش مصرف مواد قندی و شیرینی، فست فودها، نوشابه‌های گازدار و نوشیدنی‌های قندی و مصرف بیشتر حبوبات، سبزیجات و میوه‌ها است. سبزیجات و میوه به دلیل داشتن فیبر، از افزایش وزن و چاقی، بروز دیابت و کبد چرب در کودکان پیشگیری می‌کند. تحرک نیز عاملی است که برای پیشگیری از چاقی باید به آن توجه شود و هر دانش‌آموز باید حدود ۶۰ دقیقه در روز فعالیت بدنی و تحرک داشته باشد.

ارتقای رشد قد کودکان در دودهه اخیر
وی در پایان با بیان اینکه کوتاه قدی در دو دهه اخیر به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است، گفت: تنها حدود چهار درصد از کودکان زیر پنج سال کوتاه قد هستند. در حال حاضر کودکان و دانش‌آموزان رو به بلند قدی هستند. مشکل عمده ما، مسئله چاقی در کودکان و نوجوانان است که باید به پیشگیری و کنترل آن توجه لازم کنیم.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: چاقی دانش آموزان وزارت بهداشت زهرا عبداللهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۴۸۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد حدود ۳۰۰ سواری پیکان فرسوده در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، سیده مریم محمدی در مراسمی به مناسبت زمین پاک با تاکید بر ضرورت نوسازی، بهسازی و افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی، افزود: نصب دوربین‌های پلاک خوان به سامانه سیمفا با تدبیر شهرداری انجام شد که این اقدام زمینه جریمه خودرو‌های بدون معاینه فنی و آلاینده و کاهش آلودگی هوا را فراهم می‌کند.

او تأکید کرد: انتخاب همدان در مجمع شهرداران آسیا به عنوان پایتخت گردشگری آسیا کار شهرداران را دشوار کرد چرا که با توجه به تبدیل شدن همدان به مقصد گردشگری، مسافران و گردشگران انتظار دارند پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین، آراسته و پیراسته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان تصریح کرد: در ثبت جهانی هگمتانه محیط زیست اعلام کرد که چنانچه قدمت و مدنیت شهر همدان سه هزار و ۵۰۰ سال است، اما قدمت طبیعت همدان بیش از هفت هزار سال و زیبنده محافظت است.

محمدی گفت: شعار امسال هفته زمین پاک «سیاره زمین در مقابل پلاستیک، مشارکت مردم ایران در برابر معضل پلاستیک، نجات زمین» نامگذاری شده است چرا که زنگ خطر معضل پلاستیک به عنوان معضل جهانی، در سازمان ملل به صدا درآمده است.

دیگر خبرها

  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • بدون همکاری شهروندان معضل سگ‌های ولگرد حل نمی‌شود
  • تیم والیبال دانش آموزان ایران به جمع چهار تیم برتر جهان راه یافت
  • صعود دانش‌آموزان والیبالیست ایران به جمع چهار تیم برتر جهان
  • ایتالیا هم زانو زاد: والیبال ایران در جمع ۴ تیم برتر جهان
  • پیشگامی پلیس در استفاده ازظرفیت دانش‌آموزان درگسترش قانون‌
  • پلیس؛ پیشگام بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در گسترش قانون‌مداری
  • دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند
  • تردد حدود ۳۰۰ سواری پیکان فرسوده در همدان